Hop til indhold
mignuigen

Hold nu kæft!

Recommended Posts

Tak til Aron. Håber at det er et fænomen, der breder sig, at kunstnerne forlader scenen, hvis publikum kun kommer for at snakke.

Aron (jeg kender ham forøvrigt ikke)

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 2 minutter siden:

Tak til Aron. Håber at det er et fænomen, der breder sig, at kunstnerne forlader scenen, hvis publikum kun kommer for at snakke.

Aron (jeg kender ham forøvrigt ikke)

Ja, jeg-kulturen er efterhånden trængt ind alle vegne. Jeg kom således en dag forbi Storkespringvandet, hvor en stakkels guide forsøgte at forklare figuropstillingen, mens folk blot stod i mindre grupper og småsnakkede med hinanden. Jeg synes, at det er respektløst ud over alle grænser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 2 timer siden:

Tak til Aron. Håber at det er et fænomen, der breder sig, at kunstnerne forlader scenen, hvis publikum kun kommer for at snakke.

Aron (jeg kender ham forøvrigt ikke)

Eller måske er det et vink med en vognstang til entertaineren om at materialet ikke er stærkt nok. Hvorfor synger han iøvrigt også uden mikrofon? Den virkede jo fint da han brokkede sig i den :) Guitaren er heller ikke tilsluttet en højtaler. Brug dog de værktøjer du har, og stop det klynkeri. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når han ikke vil afholde koncerten, må vi håbe, at folk får deres penge tilbage for billetten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 14 timer siden:

Når han ikke vil afholde koncerten, må vi håbe, at folk får deres penge tilbage for billetten.

Hvorfor det? Det er publikum, der har forspildt chancen, ikke kunstneren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 40 minutter siden:

Hvorfor det? Det er publikum, der har forspildt chancen, ikke kunstneren.

Han er blevet betalt for et produkt, levere han ikke skal han selvfølgelig betale tilbage. Vil han ses som mere end pause underholdning må han kridte skoene. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 40 minutter siden:

..... Vil han ses som mere end pause underholdning må han kridte skoene. 

Det er efterhånden meget vanskeligt i en jeg-kultur, der er blevet mainstream.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 8 minutter siden:

Det er efterhånden meget vanskeligt i en jeg-kultur, der er blevet mainstream.

Så er man nok bare ikke dygtig nok, eller billetprisen er for lav. Tager man sig betalt for at underholde publikum er det på deres premisser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 48 minutter siden:

Så er man nok bare ikke dygtig nok, eller billetprisen er for lav. Tager man sig betalt for at underholde publikum er det på deres premisser. 

Det er vi så uenige om. Men fred være med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 35 minutter siden:

Det er vi så uenige om. Men fred være med det.

Fair nok, logik er svær at argumentere imod. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 15 timer siden:

Hvorfor det? Det er publikum, der har forspildt chancen, ikke kunstneren.

Han vælger ikke at levere varen, som folk har betalt for. Og hvordan kan du sige, at publikum har "forspildt chancen"? Ved du hvad hver eneste af personerne blandt publikum foretog sig? Nej, det gør du ikke ;)
At betale --> Ja tak!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi ser i denne tråd to meget forskellige måder at opfatte en kunstnerisk performance på. Nogle mener, at en performance er en vare, man har købt. Andre mener snarere, at en kunstnerisk performance er en unik situation, hvor interaktionen mellem publikum og performer udgør en samlet oplevelse.

Jeg vil ikke gå i rette med nogle af holdningerne. Jeg følte mig f.eks. gevaldigt snydt, da det i min barndom kom frem at The Monkeys slet ikke spillede selv, men blot var et "act". På den anden side var min oplevelse af Midnight Sun på Roskilde Festivalen (engang i 70'erne) en super oplevelse. Da jeg så hørte koncerten i radioen, var jeg totalt skuffet.

Jeg mener dog, at går man til en specifik koncert, bør man have så megen respekt for de udøvende kunstnere, at man opfører sig ordentligt. Så er der selvfølgelig forskel på hvad ordentlig opførsel er. Man spiser ikke chips eller drikker øl, når man er i operaen eller til klassisk koncert (for det meste), medens det er helt OK til en koncert i en jazzklub, eller til en rockkoncert. Men man lader altid kunstneren få en chance...og så skal man også lige tænke på de andre koncertgængere. Nogle af dem synes måske, at det er en fed koncert, hvor du synes, at den er kedelig. Så lad være med at forstyrre dem i det mindste.

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 31 minutter siden:

I det politiske forum er der også nogle der skulle prøve at gøre som i overskriften!

Kniber det med modet til at komme med input der inde? Sidst jeg tjekkede var der ingen læsetvang på EG, hverken i politik eller andre fora. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
Landsbytossen skrev, den 16/3/2019 at 19:13:

Når han ikke vil afholde koncerten, må vi håbe, at folk får deres penge tilbage for billetten.

Næ..hvorfor skulle de have penge retur, de blev da så rigeligt underholdt, af en pause klovn der burde have taget sit setup til overvejelse...sidst i artiklen står der jo, at det ikke var første gang han har udvandret fra scenen, lugter lidt af at publikum fik hvad de kom efter.

Redigeret af Røvslikker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Røvslikker skrev, 1 time siden:

Næ..hvorfor skulle de have penge retur, de blev da så rigeligt underholdt, af en pause klovn der burde have taget sit setup til overvejelse...sidst i artiklen står der jo, at det ikke var første gang han har udvandret fra scenen, lugter lidt af at publikum fik hvad de kom efter.

Selvfølgelig skal de have, hvad de har betalt for. Længere er den faktisk ikke ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 2 timer siden:

Kniber det med modet til at komme med input der inde? L

Nope, men har jeg ikke noget fornuftigt at skrive, lader jeg være. 

Og det er der nogen der kan lære noget af. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 13 minutter siden:

Nope, men har jeg ikke noget fornuftigt at skrive, lader jeg være. 

Og det er der nogen der kan lære noget af. 

Hvordan synes du selv det kører for dig indtil videre :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Selvfølgelig skal de have, hvad de har betalt for. Længere er den faktisk ikke ;)

Jo jo..men underholdning fik de jo, ergo fik de jo hvad de betalte for ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
AalborgLook skrev, for 53 minutter siden:

Nope, men har jeg ikke noget fornuftigt at skrive, lader jeg være.

Super...bliv med med det, indtil der bliver udnævnt en dommer, som kan bedømme hvad der er fornuftigt, og ufornuftigt....der er et par profiler der bejler til titlen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 2 timer siden:

Hvordan synes du selv det kører for dig indtil videre :huh:

Ualmindelig godt, har lige fået lønforhøjelse på arbejde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 7 minutter siden:

Ualmindelig godt, har lige fået lønforhøjelse på arbejde. 

Det manglede da osse bare, med den mængde af lække gp’er i har i Aalborg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Røvslikker skrev, for 2 timer siden:

Jo jo..men underholdning fik de jo, ergo fik de jo hvad de betalte for ;)

Nope, de fik ikke hvad de betalte for ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 1 time siden:

Nope, de fik ikke hvad de betalte for ;)

Og det var selvforskyldt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...