Hop til indhold
underdog40

Ghita Nørby interview der løber af sporet (ca. 1 time)

Recommended Posts

Vi taler tit på siden her om god og dårlig kemi. Her et eksempel på noget som nok kan kaldes mindre god kemi :) 

 

 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et fantastisk interview. Jeg elsker GN's ligefremhed. Og jeg elsker at R24/7 sender interviewet. Det er jo ikke for ingenting GN kaldes en diva. Hun beviser her hvorfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg opfatter det har vi med en journalist at gøre som kun har én måde at interviewe på. Selvom hun godt ved den er gal, forsøger hun igen og igen i samme rille. Men hun besidder ikke de kompetencer for omstillingsparathed der skal til for at få Ghita i tale eller komme på bølgelænge med hende. 

Omvendt har vi også med en pissesur og tvær dame med verdens korteste lunte, at gøre. Det er dømt til at gå galt. Ghita Nørby er på ingen måde imødekommende eller interesseret i at gå på kompromis med sine egne ideer om hvordan det kan ende ud i en god dialog. Der er lynhurtigt lukket for det varme vand. Hvis Iben havde sagt at en ko siger muhh, havde Ghita sagt den siger vov. 

Hvis journalister har deres egen "eroguide", ville det være sjovt at læse hvordan Iben har oplevet hendes møde med Ghita Nørby. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 9 minutter siden:

Hvis journalister har deres egen "eroguide", ville det være sjovt at læse hvordan Iben har oplevet hendes møde med Ghita Nørby. 

Jeg havde længe gået med tankerne om at besøge Ghita, men hver gang jeg fik mig taget sammen til at ringe til hende, var hendes kalender allerede fuld, eller hendes ledige tider passede ikke ind i min kalender. 

Det lykkedes dog til sidst og med lidt møje og besvær fik jeg pakket bilen med mit udstyr på dagen, og jeg begav mig på vej. 

Jeg have pakket en lille kurv med lidt madvarer som jeg gerne ville dele med hende da jeg havde bestil lidt mere tid end normalt, og vi sikkert blev sultne undervejs.

Det var med rystende hænder jeg endelig ringede på hos Ghita...... døren gik op og der stod hun så og så gnaven ud. Ikke helt som på billederne, men jeg havde kørt langt og jeg var sulten, så jeg tog chancen alligevel. (Her burde jeg nok bare have vendt i døren)

Selve akten vil jeg ikke komme nærmere ind på, men det var noget af en oplevelse.Ghita ved hvad hun vil have, og er ikke bange for at kræve det.

Da jeg igen stod på gaden efter hvad der føltes som en evighed, var jeg godt træt - (af det hele)

Men alt i alt en god oplevelse.

Kommer jeg igen?....... næppe

Stedet: 10

jeg har desværre ikke noget link.”

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, for 2 minutter siden:

Jeg havde længe gået med tankerne om at besøge Ghita, men hver gang jeg fik mig taget sammen til at ringe til hende, var hendes kalender allerede fuld, eller hendes ledige tider passede ikke ind i min kalender. 

Det lykkedes dog til sidst og med lidt møje og besvær fik jeg pakket bilen med mit udstyr på dagen, og jeg begav mig på vej. 

Jeg have pakket en lille kurv med lidt madvarer som jeg gerne ville dele med hende da jeg havde bestil lidt mere tid end normalt, og vi sikkert blev sultne undervejs.

Det var med rystende hænder jeg endelig ringede på hos Ghita...... døren gik op og der stod hun så og så gnaven ud. Ikke helt som på billederne, men jeg havde kørt langt og jeg var sulten, så jeg tog chancen alligevel. (Her burde jeg nok bare have vendt i døren)

Selve akten vil jeg ikke komme nærmere ind på, men det var noget af en oplevelse.Ghita ved hvad hun vil have, og er ikke bange for at kræve det.

Da jeg igen stod på gaden efter hvad der føltes som en evighed, var jeg godt træt - (af det hele)

Men alt i alt en god oplevelse.

Kommer jeg igen?....... næppe

Stedet: 10

jeg har desværre ikke noget link.”

 

Og så snyder Ghita med tiden. Iben havde bestilt 7 timer men fik kun 2 :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 15 minutter siden:

Og så snyder Ghita med tiden. Iben havde bestilt 7 timer men fik kun 2 :D

Ja, på dette punkt ligner brancherne hinanden :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Havde faktisk overvejet et besøg selv. Men efter den oplevelse som @Butch har fået, tror jeg jeg prøver en anden. 

Nogen der har været forbi Malene Schwartz? :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 3 minutter siden:

Havde faktisk overvejet et besøg selv. Men efter den oplevelse som @Butch har fået, tror jeg jeg prøver en anden. 

Nogen der har været forbi Malene Schwartz? :) 

Maude går ihvertfald tit op og lægger sig, så mon ikke hun har en lille nebengesjæft?:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 2 timer siden:

Som jeg opfatter det har vi med en journalist at gøre som kun har én måde at interviewe på. Selvom hun godt ved den er gal, forsøger hun igen og igen i samme rille. Men hun besidder ikke de kompetencer for omstillingsparathed der skal til for at få Ghita i tale eller komme på bølgelænge med hende. 

Omvendt har vi også med en pissesur og tvær dame med verdens korteste lunte, at gøre. Det er dømt til at gå galt. Ghita Nørby er på ingen måde imødekommende eller interesseret i at gå på kompromis med sine egne ideer om hvordan det kan ende ud i en god dialog. Der er lynhurtigt lukket for det varme vand. Hvis Iben havde sagt at en ko siger muhh, havde Ghita sagt den siger vov. 

Hvis journalister har deres egen "eroguide", ville det være sjovt at læse hvordan Iben har oplevet hendes møde med Ghita Nørby. 

Spot on!

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 2 timer siden:

Hvis journalister har deres egen "eroguide", ville det være sjovt at læse hvordan Iben har oplevet hendes møde med Ghita Nørby. 


Desværre. Hun vil end ikke udtale sig til sit eget fagblad, Journalisten:

Iben Maria Zeuthen vil ikke stille op til interview. Hun henviser i stedet til sine chefer på Radio24syv, heriblandt programchef Mads Brügger, skriver bladet her: https://journalisten.dk/mediejurist-frikender-radio24syv-i-ghita-noerby-interview

Personligt synes jeg, det er trist at se, at en journalist ikke vil stå på mål for sit eget arbejde og gemmer sig bag chefen.

Men rent bortset fra det, har Journalisten i denne omgang en forside, som må kunne interessere alle os, der sætter pris på smukke, spændende og anderledes kvinder.

Se: http://viewer.zmags.com/publication/158b71a2#/158

Jeres

AM

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 24 minutter siden:


Desværre. Hun vil end ikke udtale sig til sit eget fagblad, Journalisten:

Iben Maria Zeuthen vil ikke stille op til interview. Hun henviser i stedet til sine chefer på Radio24syv, heriblandt programchef Mads Brügger, skriver bladet her: https://journalisten.dk/mediejurist-frikender-radio24syv-i-ghita-noerby-interview

Personligt synes jeg, det er trist at se, at en journalist ikke vil stå på mål for sit eget arbejde og gemmer sig bag chefen.

Men rent bortset fra det, har Journalisten i denne omgang en forside, som må kunne interessere alle os, der sætter pris på smukke, spændende og anderledes kvinder.

Se: http://viewer.zmags.com/publication/158b71a2#/158

Jeres

AM

Det virker som om man er dødsensangst for at trække demenskortet helt op af lommen. Man rækker ned efter det, men tør ikke helt vise det.

Flere (sociale) medier sammenligner med Prins Henrik og de udtalelser han kom med tæt på at man offentliggjorde han var ramt af demens. Om det er for at undskylde/retfærdiggøre Ghitas opførsel eller for at kritisere Radio24/7 for overhovedet at have bragt interviewet, ved jeg ikke. Jeg synes det svæver lidt. Nu skal man også vare sig hvis man begynder og smide om sig med udokumenterede diagnoser.

Indtil andet er bevist overbeviser jeg mig selv om at hun bare var i pissedårligt humør, den dag Iben kiggede forbi. Og da jeg ikke er synderligt imponeret over Ibens evner til at bevæge sig væk fra manuskriptet, da hun ser det er den forkerte vej at gå, må det ende galt. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 35 minutter siden:

Det virker som om man er dødsensangst for at trække demenskortet helt op af lommen. Man rækker ned efter det, men tør ikke helt vise det.

Jeg turde ikke selv skrive det, men damen er jo 84, og har, såvidt jeg har forstået, heller ikke været vant til modsigelser

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 17 minutter siden:

...hun bare var i pissedårligt humør, den dag Iben kiggede forbi.

 

Ja, det er hævet over enhver tvivl :).

Men lad os nu lige huske, at Iben Maria Zeuthen infinder sig med sin mikrofon efter forudgående aftale.

underdog40 skrev, for 21 minutter siden:

 Og da jeg ikke er synderligt imponeret over Ibens evner til at bevæge sig væk fra manuskriptet da hun ser det er den forkerte vej at gå, må det ende galt. 

Iben Maria Zeuthen og Ghita Nørby har lavet en aftale, allerede inden Iben Maria Zeuthen ringer på døren. Den forsøger Ghita Nørby så at genforhandle og beder om at få slukket for mikrofonen imens. Også herefter springer Ghita Nørby så også fra den reviderede aftale, og hun er undervejs ganske ekstremt uforskammet.

I så tilfælde finder jeg det helt rimeligt, hvis Iben Maria Zeuthen fortsætter efter de aftaler, der nu engang er indgået.

Hvad isenkrammet angår, er det helt klart fremmedgørende at sidde med hovedtelefoner på, og det er heller ikke nødvendigt. Hvis der ikke sidder et måleinstrument på optageren, som kan give de fornødne informationer, har man valgt et forkert fabrikat.

En god mikrofon er helt klart nødvendig. Enhver kan jo høre forskellen på den oprindelige og den, som Iben Maria Zeuthen hiver op af tasken undervejs.

Men gode mikrofoner kan stilles diskret op på et stativ, hvilket ville være klogt ved et syv timers interview.....

Det synes ikke at være sket her, og det vil jeg sætte må minus-kontoen hos Iben Maria Zeuthen.

Ikke desto mindre er det helt ude i hampen, når Ghita Nørby påstår, at hun aldrig har set noget lignende.

Mekanikken i forrige århundredes filmstudier - hvor Ghita Nørby færdedes hjemmevant - var betydeligt mere påtrængende, end hvad en radiojournalist slæber med sig i dag.

Din - og alle andres

AM

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Det jeg synes er mest interessant i dette interview er hvad det er ved journalisten der provokerer Ghita så meget. 

Er det hendes ungdom ? hendes skønhed ? hendes bevægelser ? Det at hun har en fremtid og det har Ghita ikke længere. Bliver Ghita  mindet om noget som hun ved er tabt for evigt og derfor ikke kan holde ud at blive konfronteret med. ?

Og det der er så smertefuldt at se i øjnene skal gå væk - jordes - elimineres så det ikke er så synligt længere. 

Og måske er det derfor er hun så modbydelig og devaluerende overfor den stakkels journalist. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Søren Peter Langkær Bojsen har følgende analyse af det:

"Nu har jeg lyttet til hele interviewet. Hen mod slutningen, efter Ghita Nørbye faktisk har ladet sig interviewe velvilligt i henad 20 minutter, ønsker hun nu en pause, men det modsætter Iben Maria Zeuthen sig, fordi et dogme med interviewet er, at mikrofonen skal køre uafbrudt i 7 timer. Det har Zeuthen skrevet på mail, understreger hun flere gange med kontrolleret, fattet stemme, hvortil Ghita Nørbye betegner sådan en interviewform som terrorisme, og at hun havde troet det var en dårlig spøg. Derefter følger flere uforsonlige udvekslinger, indtil Zeuthen efter 55 minutter udbryder: ”Jeg tænker på hvordan jeg nogensinde skulle turde træde mere i karakter uden at være bange for at træde dig over tæerne. ”, og Ghita Nørbye replicerer med det samme:
”Du skal da træde mig over tæerne, hvis det er det, du synes.”

Dermed understreger Nørbye den pointe hun på provokerende, diva-manér sådan set har gentaget i nu en time; at hvis Zeuthen vil tale med hende, så må hun slippe facaden og de forberedte spørgsmål, så må hun lade sig rokke ved og provokere, og svare igen. Men det er Zeuthen fuldstændig ude af stand til. I stedet håndterer hun fra begyndelsen de tilspidsede situationer med en tonedøv ”professionalisme” som desperat kæmper for ikke at lade sig ryste, hvilket kun provokerer Ghita Nørbye endnu mere til at stikke til mennesket inde bagved. Jeg fatter ikke at 24syv vælger at poste dette lille sammenklip, som overhovedet ikke viser dybden i det sammenstød ml. Zeuthen og Nørbye, der rent faktisk fandt sted, men i stedet søger at fremstille Nørbye som rablende gal og sadastisk, så folk nu kan svælge i kommentarsporet og kalde hende en dement diva, der sandsynligvis har været påvirket af alkohol. 

Når man hører interviewet i sin længde fremstår det meget tydeligt, at Zeuthen og Nørbye er et voldsomt mis-match, og at Zeuthen er komplet ude af stand til at ændre kurs, når det viser sig at hendes tilgang til Nørbye overhovedet ikke rammer rigtigt, men i stedet insisterer Zeuthen fra begyndelsen med passiv-agressiv stædighed på at blive ved med at gøre det på sin egen måde, selvom det tydeligvis gør Nørbye utryg. 

Det begynder med, at Zeuthen åbenbart har medbragt en meget stor mikrofon som hun skal have stående på bordet og skal sidde med store hovedtelefoner på, imens de snakker. Det provokerer Nørbye grænseløst at et fremmed menneske træder ind i hendes hjem og så ønsker at lave et timelangt interview, gemt væk bag ”professionelt” udstyr. Nørbye vil have en samtale, hun vil møde mennesket, før hun møder journalisten. Derfor provokerer og provokerer hun. Hun er skuespiller og lever og forstår verden gennem følelsesmæssige dynamikker, og nu forsøger hun ihærdigt at fremkalde en reaktion hos Zeuthen. Men det er nærmest umuligt. 

Efter 13 et halvt minut kalder Nørbye Zeuthens spørgsmål for fuldstændig overfladiske, og spørger om hun ikke selv kan høre det, hvortil Zeuthen - som om Nørbyes provokation slet ikke havde fundet sted - svarer ”Skal vi lave en kop the?”. Nørbye griner og siger, at ”ikke engang det kan du sige som et menneske”, hvorefter hun vrængende gentager ”skal vi lave en kop the?”, med præcis samme ”lille-pige”-intonation som Zeuthen. Herefter bliver der stille, og så siger Zeuthen - tilsyneladende fuldstændigt upåvirket- ”Skal vi gå en tur i haven?”. På dette tidspunkt mistænker jeg Zeuthen for at være bevidst om, at det sammenstød der finder sted lige nu faktisk ender med at blive bragt i radioen, for ellers begriber jeg ikke, at man kan være så tonedøv overfor hvad det faktisk er Nørbye har brug for. Zeuthen kunne simpelthen bare ha udbrudt ”hvordan bilder du dig ind at tale sådan til mig, jeg bliver virkelig ked af det”, eller ”jeg bliver helt rundt på gulvet af det her” enhver anden almenmenneskelig reaktion, så var Nørbye stoppet sine provokationer, men Zeuthen holder stædigt fast i facaden, hvilket jo faktisk gør Ghita Nørbye pisse usikker. For det er det, I hører i klippet herovre, en kvinde med et meget højt selvværd, som er blevet ekstremt usikker, fordi hun ikke kan mærke det menneske, hun sidder overfor - i sit eget hjem - og derfor igen og igen ”går over grænsen” for at fremkalde mennesket omme bagved. Det er et meget typisk reaktionsmønster hos skuespillere, som jeg har oplevet mange gange, og som hænger sammen med at skuespillere lever af at udlevere sig selv, og har brug for at være trygge for at gøre det, og når de bliver usikre på, om det er et trygt rum, de befinder sig i, så ”ryster de træet” ved at provokere, for at mærke den respons, der kommer.

Da Zeuthen på et tidspunkt halvvejs i interviewet endelig svarer umiddelbart, at hun er bange for Nørbye, så lykkes det faktisk at løsne op for en stund. Men den er kort. Jeg vil anbefale alle at lytte til interviewet i dets fulde længde, fordi det faktisk er et ekstremt spændende møde ml to forskellige personligheder og tilgange til den ”professionelle” samtale, men det lille sammenklip herover er uværdigt og udstillende. 

Mvh"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er samme interview postet som det der ligger i Radio 24/7s podcastliste, @Aros. Hun nævner selv det blev til 2 timers optagetid. Men det jeg kan finde, er altså kun på de ca 58min. Så hvis du har et link til det uredigerede interview må du meget gerne linke op til det. 

Ellers ser jeg at vi har dannet os en meget ens konklusion. 

pft

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
underdog40 skrev, for 1 minut siden:

Det er samme interview postet som det der ligger i Radio 24/7s podcastliste, @Aros. Hun nævner selv det blev til 2 timers optagetid. Men det jeg kan finde, er altså kun på de ca 58min. Så hvis du har et link til det uredigerede interview må du meget gerne linke op til det. 

Ellers ser jeg at vi har dannet os en meget ens konklusion. 

pft

Det har jeg desværre ikke, ellers havde jeg gerne linket.

Hvad der stod i mit indlæg havde jeg ikke selv forfattet. Det var fra en anden debat, jeg skrev hvem forfatteren var. Jeg synes blot, at der var visse pointer i det han skriver, og at analysen er interessant. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Det har jeg desværre ikke, ellers havde jeg gerne linket.

Hvad der stod i mit indlæg havde jeg ikke selv forfattet. Det var fra en anden debat, jeg skrev hvem forfatteren var. Jeg synes blot, at der var visse pointer i det han skriver, og at analysen er interessant. 

Modtaget. Men så er jeg enig med Søren Peter Langkær Bojsen, selvom han har hørt et interview som er længere end det som er tilgængeligt for os andre dødelige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 13 timer siden:

Som jeg opfatter det har vi med en journalist at gøre som kun har én måde at interviewe på. Selvom hun godt ved den er gal, forsøger hun igen og igen i samme rille. Men hun besidder ikke de kompetencer for omstillingsparathed der skal til for at få Ghita i tale eller komme på bølgelænge med hende. 

Omvendt har vi også med en pissesur og tvær dame med verdens korteste lunte, at gøre. Det er dømt til at gå galt. Ghita Nørby er på ingen måde imødekommende eller interesseret i at gå på kompromis med sine egne ideer om hvordan det kan ende ud i en god dialog. Der er lynhurtigt lukket for det varme vand. Hvis Iben havde sagt at en ko siger muhh, havde Ghita sagt den siger vov. 

Hvis journalister har deres egen "eroguide", ville det være sjovt at læse hvordan Iben har oplevet hendes møde med Ghita Nørby. 

Ghita Nørby demonsterer her en total mangel på stil og klasse !

Uanset hvad hun mener om andre, så er det no-go at jorde andre mennesker på så primitiv en måde.

Diva ? Nej, dertil mangler hun elegance og karisma.

En højrøvet, pseudo intellektuel, sur gammel kælling, der er provokeret af en yngre og smukkere interviewer er nok snarerer den rette betegnelse.

Men GN er en dygtig skuespiller,når hun nu fik IngeborgSkjern fra Matador til at fremstå som en engel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, for 23 timer siden:

Ghita Nørby demonsterer her en total mangel på stil og klasse !

Uanset hvad hun mener om andre, så er det no-go at jorde andre mennesker på så primitiv en måde.

Diva ? Nej, dertil mangler hun elegance og karisma.

En højrøvet, pseudo intellektuel, sur gammel kælling, der er provokeret af en yngre og smukkere interviewer er nok snarerer den rette betegnelse.

Men GN er en dygtig skuespiller,når hun nu fik IngeborgSkjern fra Matador til at fremstå som en engel.

Joh, men den slags falder vel netop ind under definitionen af diva. Feteret er hun jo, folkekær og (viser det sig) usandsynlig krukket

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 5 minutter siden:

Joh, men den slags falder vel netop ind under definitionen af diva. Feteret er hun jo, folkekær og (viser det sig) usandsynlig krukket

Ja, der er et pænt stykke vej tilbage til baronessen fra benzintanken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter at jeg har læst denne artikel https://www.zetland.dk/historie/s8DP4qVw-a8DEYXaM-292f2

Vil jeg tillade mig at konkludere at Ghita Nørby's opretæden overfor Iben  er:

-  Gn er et produkt af sin tid, sin opvækst og sin alder.

. At GN betragter sig som en ophøjet person, der har ret til at irettesætte andre.

- At GN KAN være direkte eddikkeond.

- At jeg har ondt af de mennesker, der er nødt til at omgåes hende.

I min tid har jeg mødt mange 'bestemte', dominante og hensynsløse meensker, ofte var det ældre mennesker ( Men langt fra altid).

Mon ikkevipgså har været vidne til en kollision mellem to forskellige generationer?

Iben som den teknologi minded og socialt bevidste unge interviewer konta en gammel dame, der nok er en smule teknoligi forskrækktet og opdraget med helt andre normer?

Jeg tror at man forklare GN'sreaktioner, men jeg kan slet ikke se jvordan man skulle kunne undskylde dem.

Var det foregået i offentligt rum, ville GN risikerere en tiltale forudsat lovforslaget om psykisk vold var ophøjet ti llov.

Se http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-01-09-psykisk-vold-skal-kunne-give-op-til-tre-aars-faengsel

"Negativ omtale skal også falde ind under psykisk vold. Det skal være strafbart at omtale en person, som om vedkommende ikke er noget værd.

Det samme gælder for indførsel af et regelsæt, der udstiller eller ydmyger en person."

 

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pool
Butch skrev, den 15/3/2019 at 19:25:

Jeg havde længe gået med tankerne om at besøge Ghita, men hver gang jeg fik mig taget sammen til at ringe til hende, var hendes kalender allerede fuld, eller hendes ledige tider passede ikke ind i min kalender. 

Det lykkedes dog til sidst og med lidt møje og besvær fik jeg pakket bilen med mit udstyr på dagen, og jeg begav mig på vej. 

Jeg have pakket en lille kurv med lidt madvarer som jeg gerne ville dele med hende da jeg havde bestil lidt mere tid end normalt, og vi sikkert blev sultne undervejs.

Det var med rystende hænder jeg endelig ringede på hos Ghita...... døren gik op og der stod hun så og så gnaven ud. Ikke helt som på billederne, men jeg havde kørt langt og jeg var sulten, så jeg tog chancen alligevel. (Her burde jeg nok bare have vendt i døren)

Selve akten vil jeg ikke komme nærmere ind på, men det var noget af en oplevelse.Ghita ved hvad hun vil have, og er ikke bange for at kræve det.

Da jeg igen stod på gaden efter hvad der føltes som en evighed, var jeg godt træt - (af det hele)

Men alt i alt en god oplevelse.

Kommer jeg igen?....... næppe

Stedet: 10

jeg har desværre ikke noget link.”

 

Er billederne ægte. Eller har hun også været på nettet for at låne lidt. Hvad måtte du slippe for sådan en omgang, og er stedet diskret. Er det silicone eller ægte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...