Hop til indhold
FookMiFookYu

Automatisk flueben ved "Husk Mig" ved login - kan det ændres?

Recommended Posts

Hej Eroguide.

Tak for det gode arbejde med at drive dette forum! :-) 

Jeg har et ønske: Er det muligt at sætte loginvinduet op således at der IKKE pr default er flueben ved "Husk Mig"? Jeg ønsker en ændring så "Husk Mig" tilbudet skal være et tilvalg - ikke et fravalg som det er nu.

Bedste hilsner,

FMFY

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uenig. 

Jeg bruger incognito-funktionen, hvis jeg ikke ønsker at en side skal huske mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, for 4 timer siden:

Uenig. 

Jeg bruger incognito-funktionen, hvis jeg ikke ønsker at en side skal huske mig.

Jeg bruger også Chromes inkognitofunktion når jeg browser eroguide, men hvis jeg ikke fravælger default fluebenet i Husk Mig så husker siden mit login til trods for at det foregår i inkognitovinduet. Inkognito er blot så browseren ikke husker din historik og gemmer cookies osv eller autoudfylder formularer...

Del dette indlæg


Link til indlæg
FookMiFookYu skrev, for 20 timer siden:

Jeg bruger også Chromes inkognitofunktion når jeg browser eroguide, men hvis jeg ikke fravælger default fluebenet i Husk Mig så husker siden mit login til trods for at det foregår i inkognitovinduet. Inkognito er blot så browseren ikke husker din historik og gemmer cookies osv eller autoudfylder formularer...

ok. Tak. Det var jeg ikke klar over. Men hvad er så formålet med at den ikke skal kunne huske dig (medmindre man har flere profiler eller tror at konen har luret en )?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, for 11 timer siden:

ok. Tak. Det var jeg ikke klar over. Men hvad er så formålet med at den ikke skal kunne huske dig (medmindre man har flere profiler eller tror at konen har luret en )?

 

Jeg er blot ikke interesseret i at mit login bliver lagret som kunne give uvedkommende adgang til min profil hvis de bruger min computer. Hvis man holder af at ens login er lagret kan man blot klikke fluebenet ved "Husk Mig" til en enkelt gang hvorefter login så vil være lagret for fremtiden... Jeg tænker umiddelbart at det er smartere at default'en er at fluebenet skal klikkes til fremfor af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
FookMiFookYu skrev, for 14 timer siden:

Jeg er blot ikke interesseret i at mit login bliver lagret som kunne give uvedkommende adgang til min profil hvis de bruger min computer. Hvis man holder af at ens login er lagret kan man blot klikke fluebenet ved "Husk Mig" til en enkelt gang hvorefter login så vil være lagret for fremtiden... Jeg tænker umiddelbart at det er smartere at default'en er at fluebenet skal klikkes til fremfor af.

Det argument forstår jeg. Tak.

Det giver mening for dem der deler sit login med andre eller som giver uvedkommende adgang til deres PC.

Jeg foretrækker at min PC kan huske alt og så spærrer jeg min computer med login.

Dem der bruger min pc klikker på gæstelogin eller har deres eget login. Samtidig får de også de indstillinger som de foretrækker.

Så behøver jeg ikke på alle de mange steder, hvor jeg har hemmeligheder at gøre noget særligt.

Det gør min hverdag lettere og mere sikker end hvis jeg skal klikke fra eller til alt afhængig af hvilken web-side jeg synes at folk skal se at jeg har adgang til.

Så behøver jeg heller ikke at bekymre mig om at bruge kræfter på at skjule andre hemmeligheder.

Redigeret af Harran

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, for 9 timer siden:

Det argument forstår jeg. Tak.

Det giver mening for dem der deler sit login med andre eller som giver uvedkommende adgang til deres PC.

Jeg foretrækker at min PC kan huske alt og så spærrer jeg min computer med login.

Dem der bruger min pc klikker på gæstelogin eller har deres eget login. Samtidig får de også de indstillinger som de foretrækker.

Så behøver jeg ikke på alle de mange steder, hvor jeg har hemmeligheder at gøre noget særligt.

Det gør min hverdag lettere og mere sikker end hvis jeg skal klikke fra eller til alt afhængig af hvilken web-side jeg synes at folk skal se at jeg har adgang til.

Så behøver jeg heller ikke at bekymre mig om at bruge kræfter på at skjule andre hemmeligheder.

Det kan jeg sagtens forstå. Det giver god mening.
Jeg ønsker at køre med livrem og seler for en sikkerheds skyld. Jeg har også login til min brugerprofil på min mac.
Og lad mig pointere at jeg ønsker at altså ikke at bortskaffe Husk Mig funktionen. Jeg ønsker blot at man skal vælge det til frem for at vælge det fra ved login.

Er der nogen admins der kan svare på om dette kan lade sig gøre og om der evt er vilje til det? @Maya Kathrine? :-) 
Måske har det været oppe at vende men jeg kunne ikke finde noget i min søgning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Umiddelbart er der ingen opsætningsmulighed, men jeg vil kigge nærmere på om der skulle lige en skjult i koden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 13 timer siden:

Umiddelbart er der ingen opsætningsmulighed, men jeg vil kigge nærmere på om der skulle lige en skjult i koden.

Er eroguide ikke et phpBB forum?

Jeg fandt lidt info her der måske kan bruges: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=556&t=2498961

Der tales om en ""Remember me checked by default" extension"

Måske den bare kan ændres så man i checkbox ændrer værdien for "checked" til en false eller unchecked? Se nedenfor.

Re: Remember me in Quick Login

Post by </Solidjeuh> » Fri Jan 11, 2019 6:59 pm

Open:
/ext/paybas/quicklogin/styles/all/template/quick_login.html

Search:

CODE: SELECT ALL

<label for="ql-autologin"><input type="checkbox" name="autologin" id="ql-autologin" tabindex="4" />
Replace with:

CODE: SELECT ALL

<label for="ql-autologin"><input type="checkbox" checked="checked" name="autologin" id="ql-autologin" tabindex="4" />

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Nej, EG er ikke et phpBB forum. Derfor endte det også med en mere elegant løsning, som nu er lagt ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Men virker det med at den husker én overhovedet? Med eller uden den ændring jeg har lavet, synes jeg ikke den formår at huske mine oplysninger, så jeg ikke skal taste dem ind igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 4 timer siden:

Men virker det med at den husker én overhovedet? Med eller uden den ændring jeg har lavet, synes jeg ikke den formår at huske mine oplysninger, så jeg ikke skal taste dem ind igen.

Safari husker mit login fint, både på mac og iphone. Men skal stadig sætte hak ved husk mig, og log anonymt ind hvergang jeg har været logget ud. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, den 18.3.2019 at 10:14:

Nej, EG er ikke et phpBB forum. Derfor endte det også med en mere elegant løsning, som nu er lagt ind.

Ah, jeg gættede bare! Tusind tak for ændringen. Det fungerer smukt her hos mig! :-) Meget rart at EG nu ikke som standard husker brugernavn og password, men at det kan vælges til. Mange tak for hjælpen! :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...