Hop til indhold
cobham

Luna - en halvlunken oplevelse

Recommended Posts

Om jeg glædede mig?

I den grad.

Som en lille dreng glædede jeg mig. Som den torsdag hver anden uge for nu snart længe siden, hvor jeg fik løn for alle de frostkolde morgener med aviserne.

Hvor jeg fik penge, så jeg kunne købe det næste Fart og tempo og et af de gode seriealbums, der var kommet siden sidste gang: Lucky Luke, Tintin eller (senere) Linda og Valentin og Vindens passagerer.

Og så selvfølgelig et par pakker samlekort.

For der var Asterix-samlekort og Naturens vidundere. Og Disney.

Disney-samlekorts-wise var jeg med hele vejen fra Aristocats over Robin Hood til Bernhard og Bianca.

Der var fem kort og et stykke tyggegummi i hver pakke.

Men der var naturligvis nogle kort, der var sjældnere end andre. De sjældne var de kort, som alle drenge drømte om, og som kun de heldigste (eller dem med de rigeste forældre) havde.

De sjældne kort krævede nemlig mange pakker og (det tog vi med) meget tyggegummi.

Jeg var sikker på, at Luna var sådan et kort. Et af de sjældne, et af dem fra de heldige pakker, som man ind imellem nærmest vidste, man havde mellem hænderne, før man fik den åbnet.

For der var kanonanmeldelser af Luna. Og der var bjergtagende billeder.

Og så var stedet oven i købet der, hvor underdejlige Debora holdt til sidste gang, viste det sig. I en glimrende lejlighed på Frederiksberg.

Det kunne kun blive godt, troede jeg.

Men altså: Nja, tja, bum bum, og så alligevel og mestendels nej.

Det var en skuffelse.

Og det er så formentlig så uretfærdigt som noget kan være mod Luna. For allermest sandsynligt skyldtes det alt sammen den der kemi-ting.

Men den var der altså ikke for Lunas og mit vedkommende. Den var der slet ikke.

Jeg havde bestilt 30 minutter.

Men efter under 15 minutter (inkl. mit eget indledende bad) bad hun mig ”concentrate on comming.”

Hvilket jeg så gjorde. Hvorefter jeg mest koncentrerede mig om at gå hurtigst muligt.

Tillod mig dog at bruge 5 minutter på et afsluttende bad, men inkl. 10 minutters badetid stod jeg på gaden godt 20 minutter efter, at jeg var ankommet.

Afstanden til Debora, Grazi og de andre store latinaer kunne ikke have været mere afgrundsdyb for mit vedkommende.

Men nu kan Luna ikke vide, at jeg mest besøger hende og andre GPere for at finde ro og rum til at drømme og komme væk.

Min hverdag er fyldt med deadlines og stærke kræfter, der kræver, at jeg leverer. Eller alle dem, jeg er ansvarlig for, leverer.

Og det er også ok. Det skal jeg, det er min pligt og opgave.

Men der er nødt til at være noget andet. Noget der er anderledes. Noget der bare handler om mig.

Og med Dasha, Vicky, Mia, Diana, Graziela, Carmen, Emilly og Megan og de andre engle er det anderledes. Helt anderledes.

De er englene, der er der for mig.

Jeg skylder ingenting. Jeg skal ingenting. Har ingen planer eller mål. Med englene kan jeg for et kort øjeblik slippe det hele, blive til usynligt tomrum og fyldt erindring.

Tale om alt. Og om ingenting.

Høre om sidegader i Barcelona og barer i Budapest. Om utilgængelige bjerglandsbyer i Karpaterne, hvor der ganske vist nu er mobiladgang, så der kan ringes eller skypes hjem, men alt i øvrigt fun­ge­rer som for femhundrede år siden.

Og dér, i et kort øjebliks uagtsomhed, mærke en smuk ung kvindes fortrolige blik, mens hun fortæller sin historie og om sine drømme.

Et splitsekund er vi ikke kunde og GP’er, men to synkrone sjæle på samme skrøbelige tømmerflåde i verdensaltet.

Det fortrolige blik forsvinder igen, ved jeg nok. Sådan er det nødt til at være. Hverdagens afstand er så alt for stor.

Men jeg ved, når det har været der. Og det ved hun også.

Det er the moment of zen for mig - det øjeblik, hvor min hverdag og mit jeg forsvinder, og det der herefter er tilbage af mig glider ind i et kosmisk-kvindeligt Nirvana af skønhed, længsler og drømme.

Men det indtræffer ikke ved første besøg. Det kræver både gensyn og gehør.

Men med nogen ved man bare, at det aldrig sker.

”Concentrate on comming…”

Nej, det sker ikke med Luna. Desværre.

Det var den der kemi-ting mellem hende og mig.

Andre har som sagt haft gode oplevelser med hende.

Derfor er denne anmeldelse en selvstændig tråd, så Luna har mulighed for at linke til den anden tråd med gode anmeldelser.

 

Cobham

Redigeret af cobham

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fantastisk anmeldelse. Tak for dybde, indsigt og et lille kig ind i dit liv. Jeg kan relatere til alt det, du skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for anmeldelse. Havde ellers også sat mig vildt op, men Afbooket, tror jeg vælger et sikkert kort, Nati fra Polen i stedet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest umiaqse

Wow.. där skrev du nog den bästa anmeldelse jeg läst här !!

Nyanserad med respekt för pigen.

Super att du nämner varför du besöker GP. Det gör anmeldelsen mer användbar för oss som ej är ute efter ett hurtigt och ensidigt ”Töm och Glöm” besök.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Splitte mine bramsejl" siger jeg bare.

Tak igen @cobham for en fremragende anmeldelse:D

Er kun anden gang jeg læser en anmeldelse fra dig, der ikke er positiv. Men den kunst mestrer du også. Ikke som en gang nedladende kritik, som vi andre dødelige i vores enfoldighed kan henledes til at skrive, hvis vi har været skuffede og måske endda sure, men som en konstruktiv fortællende oplevelse, hvor du også ser det fra kvindens side. 

"Concentrate on cumming". 

Ja - jeg havde ikke været i stand til at komme og ville også ha' fortrukket hurtigst muligt. Og så skrevet en negativ anmeldelse. 

Men sådan er du ikke, kære Cobham, nej slet ikke - og tak for det:)

Mit eneste kritikpunkt er, at du har for få indlæg herinde, men du skal jo også have tid til at læse i de Tintin-hæfter, du sikkert stadig har på dine bogreoler;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg nyder det hver eneste gang. Altså, når jeg ser at @cobham har været oppe med kridtet på tavlen. 

For at være helt ærlig er jeg nok kommet til et punkt hvor det er fløjtende ligegyldigt hvilken pige det hele drejer sig om, og om oplevelsen var god eller dårlig. Jeg nyder bare historien og stemningen bag. Indrømmer gerne at jeg mærker en lillebitte mancrush komme snigende :). Specielt da manden deler min egen entusiasme for tegneserier. Don´t get me started :) 

Allerede nu har jeg lykkeligt glemt hvilken pige det handlede om. Jeg fik mit Cobham-fix. Mission complete. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kanon anmeldelse..!

Jeg har selv oplevet det øjeblik masser af gange...det er noget af det værste der kan siges i en seng; "Tiden er ved at være gået....."....""concentrate on command".....øv!

Alt det gode kan ødelægges ved sådan en bemærkning.

Tror nu ikke, at Luna vil sætte et link til din anmeldelse ind på sin profil, men heldigvis for andre, vil den så stå her.

Tak for de gode ord broder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...