Hop til indhold
Guest Aros

Var komedie-serierne bare bedre i gamle dage eller

Recommended Posts

Guest Aros

var vi ikke bedre forvent ?

Nu er komedie-serier jo en smagssag, men jeg tænker nogle gange på de komedie-serier der var engang, og synes faktisk at de var ret så sjove.

F.eks.: Den Sorte Snog, Halløj på Badehotellet, MASH, Skum (Soap), Allo Allo, Sams bar, Roseanne osv. Nu ved jeg godt, at det ikke er alle de serier, alle vil synes er sjove, og jeg synes selv, at nogen er mere sjove end andre, men f.eks. Halløj på Badehotellet og Skum står for mig som de mest humoristiske, og der var virkelig afsnit af Den Sorte Snog som også fik mig til at grine rigtig meget.

Når jeg ser på det overflødighedshorn vi har adgang til af komedieserier, men jeg synes det er svært at finde nogen, der helt kan nå de niveauer.

Men skyldes det måske også, at i gamle dage, var vi meget lidt forvente, og derfor var vi glade for lidt, hvor vi nu jo har adgang til alverdens serier, eller var serierne virkelig mere sjove dengang end de kan lave dem i dag ? 

Jeg har selv lige nydt at se et dusin afsnit af Skum, som det lykkedes mig at finde på nettet, og jeg må sige, at den kunne få mig til at grine meget mere end jeg normalt griner af en tv-serie. 

Min oplevelse er, at de ikke formår helt at ramme humoren så godt som i de "gamle dage", jeg har svært ved at finde de rigtig sjove serier, jeg er selv i gang med en meget rost komedie-serie, der hedder "It's Always Sunny in Philadelphia", og den er sjov nok, men igen, den rammer ikke rigtig som flere af de gamle gjorde.

Men er det bare mig ?

Og i "drama-kategorierne" eller hvad vi skal kalde det, mindes jeg specielt Dick Turpin og Hill Street Blues, men der synes jeg dog, at man kan finde nogle gribende drama-serier mange steder i dag, som godt kan måle sig med de gamle serier, selvom specielt Hill Street Blues nød jeg rigtig meget. Men der synes jeg dog som sagt, at man i dag generelt laver bedre serier end i gamle dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Halløj  på badehotellet  er  klasse.

Jeg  finder  stor  morskab  med  "Tomgang" - elsker  den  form  for  humor.  

Redigeret af Nemtøs
.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Brooklyn nine-nine Er konge for mig i hvert fald. Tror aldrig jeg har set dem du nævner ud over Rosanna og det var vel okay.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C

" the office " med Steve Carell er hylemorsom . Den kører på hbo.

Og så  elsker jeg "klovn" og " Ditte og Louise ".  Kan ses på TV2 play.

" Drengene fra angora " var hylemorsom selvom det er nogle år siden den blev vist.

komedieserierne er der . Men der bliver bare ikke længere reklameret for dem synes jeg . Man skal selv opdage dem.

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pik sprøjt
Nemtøs skrev, for 3 minutter siden:

Jeg  finder  stor  morskab  med  "Tomgang" - elsker  den  form  for  humor.  

Hvor fanden er Herning, med Mick Øgendahl og Linda P.  også morsom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros
Lady C skrev, for 22 minutter siden:

" Drengene fra angora " var hylemorsom selvom det er nogle år siden den blev vist.

komedieserierne er der . Men der bliver bare ikke længere reklameret for dem synes jeg . Man skal selv opdage dem.

Humor er subjektivt, men ja Klovn er både meget original og meget meget sjov. Selvom "konceptet" blev lidt slidt til sidst, og knap så sjovt, synes jeg. 

"The Office" kender jeg ikke. Endnu.

Drengene fra Angora kan jeg godt huske som sjove, men det er noget tid siden, som du skriver. 

Jeg har også selv forsøgt at opdage komedie-serierne, og valgte derfor at gå igang med en af de mest brugerroste komedieserier på Viaplay, som nævnt i mit indlæg, men synes stadig ikke, det når fortiden helt, eller i hvert fald ikke den serie. Det er også svært at finde i det overflødighedshorn af middelmådige komedieserier der er. Der produceres rigtig meget bras, og det gælder også men ikke kun komedieserier. Men jeg leder gerne videre. 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros
toffe skrev, for 25 minutter siden:

Brooklyn nine-nine Er konge for mig i hvert fald. Tror aldrig jeg har set dem du nævner ud over Rosanna og det var vel okay.

Hvor kører den henne ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Lady C skrev, for 28 minutter siden:

Jeg tror du har en pointe der:)

Vi drukner i streaming og de utallige muligheder der findes i hver genre  Tidligere lærte vi at elske hvad der var i mangel af udbud. 

Ellers er jeg helt pp linje med Halløj på Badehotellet og Drengene fra angora :D

Med hensyn til nyere serier kan jeg varmt anbefale "Narcos" og "El Chapo" fra Netflix. Det er serier baseret på sandfærdige og barske fortællinger fra de Mexicanske og Columbianske narkokarteller fra 70'erne og til nu.

Rigtig fede serier hvis er til fortælling om gangstermagt,korruption og storhedsvanvid:)

Men næppe særlig humoristiske:ph34r:

Enzo.

Redigeret af Enzo L'uri
Tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros
Enzo L'uri skrev, Lige nu:

Jeg tror du har en pointe der:)

Vi drukner i streaming og de utallige muligheder der findes i hver genre  Tidligere lærte vi at elske hvad der var i mangel af udbud. 

Ellers er jeg helt pp linje med Halløj på Badehotellet og Drengene fra angora :D

Med hensyn til nyere serier kan jeg varmt anbefale "Narcos" og "El Chapo" fra Netflix. Det er serier baseret på sandfærdige og barske fortællinger fra de Mexicanske og Columbianske narkokarteller fra 70'erne og til nu.

Rigtig fede serier hvis er til fortælling om gangstermagt,korruption og storhedsvanvid:)

Enzo.

Jeg har set Narcos og den er suveræn. Breaking Bad var jeg også vild med. Og House of Cards. Og andre. Jeg synes udenfor komedieserie-genren at kvaliteten er bedre end i gamle dage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Aros skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har set Narcos og den er suveræn. Breaking Bad var jeg også vild med. Og House of Cards. Og andre. Jeg synes udenfor komedieserie-genren at kvaliteten er bedre end i gamle dage. 

Helt enig.

Afsnit 2 i Narcos som hovedsageligt handler om Escobar,hans imperium og fald,er de bedste 10 serieafsnit jeg har set ever:)

Jeg er også mest til komedie fra tidligere..fru Hyacinth og Onslow har nu tit fået mig til at grine i 90'erne.

Enzo

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Aros Den kørte på Fox og senere NBC som reddede den fra at blive cancelled (fox er kendt for at nedlægge gode shows). Umiddelbart kører tv3+ den også men jeg plejer bare at hente det, hvilket nok er lidt fyfy :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Big Bang Theory er noget af det bedste sammen ned South Park. Friends var nu også udemærket. 

Og Family Guy - klasse. 

Redigeret af AalborgLook

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 12 timer siden:

F.eks.: Den Sorte Snog, Halløj på Badehotellet, MASH, Skum (Soap), Allo Allo, Sams bar, Roseanne osv.

jeg har slet ikke set nogen af dem, jeg ved hvad de forskellige handler om og hvilke karakterer osv, men jeg har aldrig fulgt dem

Fint skal det være og Big Bang Theory som er blevet nævnt, synes jeg er super underholdende og sjove på hver deres måde

men især kan jeg godt li Frasier. Sproget, narcissismen, selvhøjtideligheden er brilliant skrevet og formidabelt udført

den er så hverken helt ny eller helt gammel men sådan lidt midt i mellem ligesom Friends

Redigeret af aaisha

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C

på hbo kører der en vanvittig  serie med Sascha Baron Cohen ( ham der spiller Borat ) 

Det er så tåkrummende pinligt.  Han klæder sig ud som forskellige typer og tager ud og interviewer kendte politikere  og våbenfortalere, sydstats racister og andre arketypiske amerikanere. De tror de bliver interviewet af en " rigtig" person og bliver gjort så meget til grin - nogle uden at vide det. Det er så pinligt og absurd at man næsten ikke kan holde ud at se det .

Serien hedder " who is america " 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TheSilentOne

jeg synes at de gamle komedier er for langsomme. mange af dem er sjove, men det går bare lidt langsomt. jeg er slv hooked på big bang og  2 and a half men. anger management synes jeg også er vildt sjov og jeg forstår slet ikke at den ikke blev til mere her i DK. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har set ganske lidt af den amerikanske The Office. Den britiske er til gengæld vildt god. Ricky Gervais er fantastisk i den. 

Andre komedieserier jeg vil anbefale, er The IT Crowd, Extras (Ricky Gervais er også med i den) og The Inbetweeners (hvis man kan lide American Pie filmene, så vil man elske The Inbetweeners).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lagaffe
underdog40 skrev, for 29 minutter siden:

Jeg er kæmpe Monty Python-fan. I min verden er de Guder. Basta!

Helt enig. Monty Python holder stadig. Jeg husker også Dave Allen show fra gamle dage. Han var suveræn.

Senere var der NOT the nine o clock news med bla. Mel Smith, Rowan Atkinson og Griff Rhys Jones.

Ha jeg er da vist lidt anglofil :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...