Hop til indhold
DK fyr 34

Afpresning via mail

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Den mail har jeg fået i mange versioner i de sidste 2-3 måneder. Først angav de et helt tilfældigt password som jeg aldrig har brugt. 

Stor var min forbavselse da der landede mails som angav et password jeg rent faktisk  havde brugt engang. Der svedte jeg lige et par minutter. Faldt dog til ro da jeg læste at de havde filmet mig mens jeg lavede skamfulde ting med mig selv :D Mit webcam har fra dag et haft et klistermærke over. Men mailene er godt skrevet, virker troværdige og er ret agressive. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 36 minutter siden:

Den mail har jeg fået i mange versioner i de sidste 2-3 måneder. Først angav de et helt tilfældigt password som jeg aldrig har brugt. 

Stor var min forbavselse da der landede mails som angav et password jeg rent faktisk  havde brugt engang. Der svedte jeg lige et par minutter. Faldt dog til ro da jeg læste at de havde filmet mig mens jeg lavede skamfulde ting med mig selv :D Mit webcam har fra dag et haft et klistermærke over. Men mailene er godt skrevet, virker troværdige og er ret agressive. 

Prøv at checke din e-mail adresse på https://haveibeenpwned.com/ - den indeholder information om en lang række systemer som er blevet hacket og hvor brugernavn og password er blevet lækket (f. eks. Adobe og LinkedIn).

Der kan de sagtens have fundet din e-mail adresse og et password som du kender til for på den måde at få indholdet af deres mails til at fremstå mere troværdig.

EDIT: Med "Der kan de sagtens have fundet din e-mail adresse...." mener jeg ikke at de kan få passwordet via ovennævnte site men sitet har jo deres oplysninger fra diverse databasedumps som florerer fra internettet og det er også her spammerne har fået oplysningerne fra :-)

/Tutankhamon

Redigeret af Tutankhamon

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har vel modtaget disse mails over de sidste par måneder og ja de hsr et password jeg bruger til steder af tvivlsom karakter... bare ignorer..

tror de vil have bitcoins for mellem 1000 og til at starte med 10000 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, for 1 time siden:

Jeg havde den samme oplevelse med momentant svedige hænder til følge. Dog havde jeg ikke dækket mit webcam, men jeg endte med at tænke, at hvis nogen virkelig gerne vil se mig onanere, så er de sgu selv ude om det. ;)

Jeg fandt for nyligt ud af, at der findes deciderede søgemaskiner, der søger efter ubeskyttede enheder på nettet, og finder IP addresser og porte. Det er en smule skummelt. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Gæst skrev, for 6 minutter siden:

Jeg havde den samme oplevelse med momentant svedige hænder til følge. Dog havde jeg ikke dækket mit webcam, men jeg endte med at tænke, at hvis nogen virkelig gerne vil se mig onanere, så er de sgu selv ude om det. ;)

Jeg fandt for nyligt ud af, at der findes deciderede søgemaskiner, der søger efter ubeskyttede enheder på nettet, og finder IP addresser og porte. Det er en smule skummelt. :P

Der er da ingen tvivl om at de har held hos nogen til at få pengene. Jeg tror dog mange opgiver på forhånd fordi man skal til at sætte sig ind i bitcoin verdenen. 

Jeg er helt med på at give andre en oplevelse ved at se mig sidde og trække i rendejernet - hver sin fornøjelse :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst skrev, for 56 minutter siden:

hvis nogen virkelig gerne vil se mig onanere, så er de sgu selv ude om det. ;)

vil det sige at man kan få tilsendt onanifilm fra dig? :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 51 minutter siden:

Jeg er helt med på at give andre en oplevelse ved at se mig sidde og trække i rendejernet - hver sin fornøjelse :ph34r:

er der en liste man kan skrive sig på? :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
aaisha skrev, for 15 minutter siden:

er der en liste man kan skrive sig på? :P

Har da min egen You Tube kanal, men den er hæmmerlig :ph34r: næmmerlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
aaisha skrev, den 22/2/2019 at 12:04:

vil det sige at man kan få tilsendt onanifilm fra dig? :P

Hvis du viser mig din, så viser jeg dig min.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 9 timer siden:

Hvis du viser mig din, så viser jeg dig min.

jeg er alt for kameraforskrækket til at lave sådan en film

er der noget andet vi kan bytte med?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fik den mail 5 gange sidste måned....

Det ubehagelige ved det er, at det ligner en mail, som er sendt fra egen mailboks. Det er sikkert nemt at gøre, men ufødt at modtage.

Mht videoer....nej, jeg har ikke nogen, så det var mere tanken om, at jeg havde fået noget malware,  der var irriterende. Det har jeg så scanner og screenet for, og det har jeg ikke.

Men uanset alt andet, så betal ikke hvis du får sådan en trussel...!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...