Hop til indhold
ppd

Ny uniform til Sygeplejeskerne.

Recommended Posts

Så er det snart slut med den klassiske hvide sygeplejeuniform....

31120-2-c.jpg?1485424836

Fremover bliver det i en anderledes farve som kommer til at præge uniformerne og....De bliver (desværre) knap så sexede som nu.

" (De yngre) Medarbejdere har klaget over at den klassiske, hvide sygeplejeskeuniform var alt for gennemsigtig i vise lyssætninger. På de hidtidige uniformer har der været et problem med, at når man står i modlys, er der gennemsigtighed gennem uniformen, og det er (åbenbart) ikke særlig behageligt for det personale, der har det på", siger en (lettere opgivende) Mogens Sehested Kristensen, Økonomidirektør i Region Syddanmark.

"Om 3 år ( i 2022) er det slut, vil jeg tro. Inden da har alle 20.000 ansatte i Region Syddanmark fået ny uniform" slutter han.

Indtil år 2022:

http://www.weepo.dk/wp-content/uploads/2013/03/Sygeplejerske-Foto-www.randers-hf-vuc.dk_.jpg

Efter år 2022 og langt ind i fremtiden...:

uniuformny.png&protocol=https&w=1275&h=1

Det hele bliver da også mere og mere kedeligt for os mænd...:(

Redigeret af ppd

Del dette indlæg

Link til indlæg

Minder mig om da jeg var yngre, røg jeg ind i et ret grimt færdselsuheld, hvor jeg bl.a. brækkede begge arme. Da jeg så var indlagt, vimsede der et par voldsomt lækre sygeplejersker rundt på stuen i nogle ret stramtsiddende sygeplejeuniformer og de stod så også for den personlige hygiejne, hvilket resulterede i en gang yderst ubehagelig blue balls. Måden det blev løst på skal jeg så til gengæld ikke klage over:), selvom det tog dem lige lovlig lang tid at få løst problemet.:-?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Overhørte lige en samtale fra en der arbejdede på et nyt storsygehusprojekt - her havde man bestilt forkerte byggematerialer hjem for kr. 600.000,- - og de skulle vist bare smides ud, mens projektets færdiggørelse endnu engang måtte udsættes - men, så må vi håbe Socialdemokraterne med Mette Frederiksen i spidsen, står ved deres ord om at decentralisere - så storsygehusprojektet hurtigt kan saneres, når det engang bliver færdigt ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Slemme Line

Det er SÅ FRYGTELIGT......

Synes meget af det nye tøj ser sjusket ud. 

Det har dårlig pasform. Det nærmest klasker rundt på kroppen. 

Faktisk er vi som medarbejdere stort set ikke blevet hørt. 

Men der er ingen vej udenom :mellow:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Master Bator
Slemme Line skrev, for 16 minutter siden:

Jeg synes også godt de kunne have fundet noget smartere. 

Et er at de gamle uniformer kunne være gennemsigtige, fred være med det hvis det gjorde nogle utilpasse. 

Men når jeg ser billedet af den polo shirt og de sorte bukser der ligner noget fra en campinghabit, så tænker jeg at det ser sjusket ud, og at det ikke udskiller sig nævneværdigt fra rengøringspersonalet. Og hvad med det praktiske - når jeg ser hvad sygeplejerskerne ellers har med i lommerne, så er den brystlomme dér sgu hurtigt fyldt ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
Master Bator skrev, for 10 minutter siden:

Jeg synes også godt de kunne have fundet noget smartere. 

Et er at de gamle uniformer kunne være gennemsigtige, fred være med det hvis det gjorde nogle utilpasse. 

Men når jeg ser billedet af den polo shirt og de sorte bukser der ligner noget fra en campinghabit, så tænker jeg at det ser sjusket ud, og at det ikke udskiller sig nævneværdigt fra rengøringspersonalet. Og hvad med det praktiske - når jeg ser hvad sygeplejerskerne ellers har med i lommerne, så er den brystlomme dér sgu hurtigt fyldt ud. 

Der er mange og store lommer i bukserne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Master Bator
Trinetease skrev, for 3 minutter siden:

Ja ok, det hjælper vel. 

Ellers må de jo i byggemarkedet hvis det ikke er nok. 

3EEBF1AB-A4FC-45DE-8265-7E6BA7DF79AD.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
Master Bator skrev, for 5 minutter siden:

Ja ok, det hjælper vel. 

Hahahaha Praktisk alligevel :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Slemme Line

De bukser vi får i regionsyddanmark er der ingen lommer i. Vi får den norske model- total campinghabit som @Master Bator så fint beskriver.

En anden problematik, er at vi skal trække tøjet i automater der "gud hjælpe mig" aldrig har de rigtige str. 

Selvfølgelig skal vi ik gå rundt og ligne sexmonstre......men for søren altså. Sygeplejersker må da gerne være klædt i hvidt. Det fremstår nobelt i min optik. Men jeg er måske nok af den gamle skole.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Master Bator skrev, for 31 minutter siden:

Ja ok, det hjælper vel. 

Den der læderdims i midten, er den til "termometret"  :-) :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, 1 time siden:

Tag du en Torx 20 og en håndfuld skruer i lommen, og prøv at finde torx'en, uden at vælte hele pisset ud på gulvet:idea:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror jeg vil nøjes med at besøge hospitaler i fjernøsten, der er da noget mere kønt.

KjMsGHZ.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slemme Line skrev, for 3 timer siden:

Selvfølgelig skal vi ik gå rundt og ligne sexmonstre......men for søren altså. Sygeplejersker må da gerne være klædt i hvidt. Det fremstår nobelt i min optik. Men jeg er måske nok af den gamle skole.

Helt enig - specielt hvis det er som i din selfietråd :wub:.

Ellers er jeg ligeglad med professionel beklædning, jeg foretrækker kvinder uden tøj:P.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Slemme Line
Barske Rødskæg skrev, for 32 minutter siden:

Helt enig - specielt hvis det er som i din selfietråd :wub:.

Ellers er jeg ligeglad med professionel beklædning, jeg foretrækker kvinder uden tøj:P.

Det var sødt skrevet - tak <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slemme Line skrev, for 5 timer siden:

Jamen Line så må du gå forrest og vise hvordan det skal se ud. Så er jeg sikker på de vil lytte. :P

Ingen kan sige nej til dig i uniform. Lad være med at smide tøjet, for så kommer i alle til at gå nøgne rundt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke for at være snerpet.... men...
syntes det er lidt crepy at snakke om sygeplejerseke nye uniformer og sex, da jeg kun ser dem når jeg har været på sygehuset fordi der har været noget galt, og der tænker jeg altså ikke på sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger
AalborgLook skrev, for 12 minutter siden:

syntes det er lidt crepy at snakke om sygeplejerseke nye uniformer og sex, da jeg kun ser dem når jeg har været på sygehuset fordi der har været noget galt, og der tænker jeg altså ikke på sex.

Ligesom man kun tænker på at flyve når man ser en stewardesse? 

Nej vel?;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Omend det er utrolig sexet med sygeplejerskefantasier og at det alligevel er utrolig mange der har fået klaret både det ene og andet problem i sundhedsvæsenet ;) er jeg ærlig talt ligeglad med uniformernes farver og udseende. Hvis jeg havner på hospitalet, håber jeg bare jeg kan få god faglig behandling. Det største problem er hvis størrelse ikke er rigtige og tøjet ikke er behageligt eller praktisk som Line beskriver. Derfor er det håbløst, at personalet ikke var hørt inden. 

De sexede sygeplejerske uniformer kan man nok stadig finde hos de kære GP'er ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 35 minutter siden:

Ligesom man kun tænker på at flyve når man ser en stewardesse? 

Nej vel?;)

Der er en stor forskel, når jeg er ude at flyve er jeg ikke syg og dårlig. Når jeg er det, så tænker jeg altså ikke på hvad der er sexet, men sådan er vi jo så forskellige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slemme Line skrev, for 7 timer siden:

De bukser vi får i regionsyddanmark er der ingen lommer i. Vi får den norske model- total campinghabit som @Master Bator så fint beskriver.

En anden problematik, er at vi skal trække tøjet i automater der "gud hjælpe mig" aldrig har de rigtige str. 

Så længe de frække regler for på/afklædning indenunder er efterlevet på enhver måde ;-)

Men generelt enig - Den nye "uniform" fjerner lidt af det pirrende element ved sygeplejersker... Uanset om de er objektive/professionelle eller ej...

Del dette indlæg

Link til indlæg

I min optik er den nye uniform til sygeplejersker ikke så heldig, den signalerer på ingen måde at her er en myndighedsperson, hvor du skal høre efter hvad der bliver sagt omkring din behandling og helbred.

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 4 timer siden:

Undskyld men her på siden handler det meste om sex,påklædning og fantasi. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Grenå skrev, 1 time siden:

Undskyld men her på siden handler det meste om sex,påklædning og fantasi. 

Doh... det vidste jeg slet ikke - tak for at du forklarede mig det. 

Men derfor har JEG vel lov til at syntes at det er crepy. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...