Hop til indhold
Pite

Dansk pris - Tysk pris

Recommended Posts

Forleden dag talte jeg med en GP, omkring det med danske og udenlandske GP og forskellen i priser. Og det faktum der ikke er så mange danske piger mere i branchen.

Hun sammenlignede det med, at i Sønderjylland køre folk over grænsen for at handle ind og samtidig klager folk sig over at alle dagligvareforretninger lukker på den danske side af grænsen. Hun fortalte om en kunde hun havde haft besøg af, der som det første havde øffet over at hun var for dyr, sener havde han fortalt at de hentede alle deres vare i Tyskland fordi det var billigere og så var han sluttet af med at brokke sig over, at han måtte køre 14 km. efter en liter mælk han havde glemt, fordi den lokale butik var lukket.  De fleste danske piger betaler skat mv. og der for er deres priser lidt højre, i Tyskland har man et andet skattesystem der gør f.eks. dagligvare billiger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 31 minutter siden:

Forleden dag talte jeg med en GP, omkring det med danske og udenlandske GP og forskellen i priser. Og det faktum der ikke er så mange danske piger mere i branchen.

Hun sammenlignede det med, at i Sønderjylland køre folk over grænsen for at handle ind og samtidig klager folk sig over at alle dagligvareforretninger lukker på den danske side af grænsen. Hun fortalte om en kunde hun havde haft besøg af, der som det første havde øffet over at hun var for dyr, sener havde han fortalt at de hentede alle deres vare i Tyskland fordi det var billigere og så var han sluttet af med at brokke sig over, at han måtte køre 14 km. efter en liter mælk han havde glemt, fordi den lokale butik var lukket.  De fleste danske piger betaler skat mv. og der for er deres priser lidt højre, i Tyskland har man et andet skattesystem der gør f.eks. dagligvare billiger.

Ja. Lavere moms på fødevarer og i hvertfald differentieret moms.

Hvorfor kan DE finde ud af det med 83 millioner indbyggere mens vi og Jacob Jensen samt  Jeppe Bruus ikke kan ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 30 minutter siden:

Ja. Lavere moms på fødevarer og i hvertfald differentieret moms.

Hvorfor kan DE finde ud af det med 83 millioner indbyggere mens vi og Jacob Jensen samt  Jeppe Bruus ikke kan ?

 

Ja, men nu skal du jo kigge på helheden, du glemmer sygesikring og højere uddannelser som jo er en del af den danske pakke i Danmark, med ikke i Tyskland.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Pite skrev, for 37 minutter siden:

Ja, men nu skal du jo kigge på helheden, du glemmer sygesikring og højere uddannelser som jo er en del af den danske pakke i Danmark, med ikke i Tyskland.

Så fordi folk tjener mere så er maden dyrere..

Hvor stort et overskud har brugsforeninger og den lille købmand som feks. Dansk Supermarked ?

Men godt at vide at alle i Danmark har højere uddannelser.

Så må maden da være i supermarkeder være meget høj i andre "velhavende lande" som  Monaco og Qatar..

PS. Uha, vi skal passe på "Æ' Forum- politi'" ikke opsnapper tråden her, som straks vil blive stå som "underkategori: Politik" og vil blive overvåget..

 

PS. Synnejylland æ hyg'ligt nok.

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

-Ja bare give "Sønderjyderne" skylden -nu har jeg faktisk boet tæt ved Padborg i 11år -og rigtig nok handlede vi mest i tyskland -men det gør hele danmark da, selv svenskerne -har vi mødt i grænsehandlen... Men så handler tyskerne også i f.eks. Rema, og går i svømmehal i Bov -Når man bor i grænselandet -er det vel meget naturligt, at man ligesom vender sig til, at "grænsen" ikke er en grænse -og kører de 5 km. til Flensburg og handler i f.eks. "Lidel" i sted for at kører ca. 20km. for at komme i "Lidel" i dk. Resten af dk. handler jo også, hvor de er vant til -og en i mellem på shoppetur til tyskland...

Synes det er noget vrøvl -at bebrejde Sønderjyderne de handler, hvor der er nærmest/bedst.

Mange besøger også gp i tyskland, når de nu er der (shoppetur) -man får en del mere for sine penge...

Nu er det nogle år siden vi forlod sønderjylland, men vi kører stadigvæk ned og køber det vi er vant til -og de tit kun har i tyskland -(hvis man ikke vil flås i dk.)

De små lokalbutikker lukker jo i hele landet -pga. de ikke kan være med på prisen.  Man kan da godt have sympati og handle lokalt -og give en ½gang mere for sine dagligvare -men når de så alligevel lukker...

  

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 42 minutter siden:

Så fordi folk tjener mere så er maden dyrere..

Hvor stort et overskud har brugsforeninger og den lille købmand som feks. Dansk Supermarked ?

Men godt at vide at alle i Danmark har højere uddannelser.

Så må maden da være i supermarkeder være meget høj i andre "velhavende lande" som  Monaco og Qatar..

PS. Uha, vi skal passe på "Æ' Forum- politi'" ikke opsnapper tråden her, som straks vil blive stå som "underkategori: Politik" og vil blive overvåget..

 

PS. Synnejylland æ hyg'ligt nok.

Det er korrekt, at der hvor købekraften er større, er prisen det også. Se f.eks lagkagehuset (https://www.seoghoer.dk/dine-penge/stor-prisforskel-i-koebenhavn-og-kolding-hos-lagkagehuset) som tager vidt forskellig (kg)pris for den nøjagtige samme varer, udelukkende baseret på geografi.
Og, ja vi er i Danmark er generelt bedre uddannet end tyskland, som vi sammenligner med her. (I DK har 42% mellem 25-64 en videregående udd. hvor det i tyskland er 31%)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jarhead skrev, for 17 minutter siden:

Det er korrekt, at der hvor købekraften er større, er prisen det også. Se f.eks lagkagehuset (https://www.seoghoer.dk/dine-penge/stor-prisforskel-i-koebenhavn-og-kolding-hos-lagkagehuset) som tager vidt forskellig (kg)pris for den nøjagtige samme varer, udelukkende baseret på geografi.
Og, ja vi er i Danmark er generelt bedre uddannet end tyskland, som vi sammenligner med her. (I DK har 42% mellem 25-64 en videregående udd. hvor det i tyskland er 31%)

Og også prisforskel i Netto oppe ved Strandvejen nord for København og Netto i Padborg ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke tyde om du er uvidende, og vil diskutere det åbenlyse eller ?
(Det skyldes jo forskellen på afgift på det Tyske vs. Danske marked.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jarhead skrev, 1 time siden:

Se f.eks lagkagehuset (https://www.seoghoer.dk/dine-penge/stor-prisforskel-i-koebenhavn-og-kolding-hos-lagkagehuset) som tager vidt forskellig (kg)pris for den nøjagtige samme varer, udelukkende baseret på geografi.

Det samme gør sig faktisk gældende hvis man tager sol i solarie.. Jeg tager aldrig sol på sjælland:P.. Når mit lokale center har tilbud sparer jeg faktisk helt op til 100 kr (120 kr I forhold til 20 kr) og sådan I det daglige i hvertfald 40-60 kr.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Pite skrev, for 3 timer siden:

De fleste danske piger betaler skat mv. og der for er deres priser lidt højre,

Hahaha :D- har du prøvet at  bede om en kvitterering/bon fra en dansk prostitueret? Stod der moms på?
Jeg er dog sikker på at nogle danske prostituerede betaler moms og skat af nogle af deres indtægter.

Redigeret af wag

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 3 timer siden:

Ja. Lavere moms på fødevarer og i hvertfald differentieret moms.

Hvorfor kan DE finde ud af det med 83 millioner indbyggere mens vi og Jacob Jensen samt  Jeppe Bruus ikke kan ?

 

Taler vi politik nu?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, 1 time siden:

Taler vi politik nu?

Nope. 

Økonomi ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 4 timer siden:

Ja, men nu skal du jo kigge på helheden, du glemmer sygesikring og højere uddannelser som jo er en del af den danske pakke i Danmark, med ikke i Tyskland.

Det er helt forkert. Både sundhedsvæsen og uddannelse fungerer meget bedre i Tyskland end i Danmark så blot fordi det er dyrere i Danmark betyder det ikke at det er bedre. Nok mere at det er mere ineffektivt i Danmark. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BiggusD skrev, for 22 minutter siden:

Det er helt forkert. Både sundhedsvæsen og uddannelse fungerer meget bedre i Tyskland end i Danmark så blot fordi det er dyrere i Danmark betyder det ikke at det er bedre. Nok mere at det er mere ineffektivt i Danmark. 
 

Hvorfor er vi så inkompetente her i landet...

Hvor ryger pengene hen (udover Ukraine som er i knæ)..igen penge= økonomi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
wag skrev, for 4 timer siden:

Hahaha :D- har du prøvet at  bede om en kvitterering/bon fra en dansk prostitueret? Stod der moms på?
Jeg er dog sikker på at nogle danske prostituerede betaler moms og skat af nogle af deres indtægter.

Jeg er sikker på at ingen betaler moms og skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
cassanova skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er sikker på at ingen betaler moms og skat.

Det ved du vist for lidt om. Dokumentation når man kommer med den slags påstande, må være et must. Flere piger har huse/huslejer og omkostninger. 
 

Jeg tænker at en del betaler skat og moms af dele af indkomsten, men jeg ved det ikke.

Men du ved, de ikke gør?

Du har være meget negativ nogen tid. Måske skulle du nappe en pause?

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 3 minutter siden:

Du har være meget negativ nogen tid. Måske skulle du nappe en pause?

Meget personligt angreb. 
 

Slowman skrev, for 3 minutter siden:

Flere piger har huse/huslejer og omkostninger. 

Intet med skat at gøre, 99 % af de udenlandske betaler ikke skat. 
det kræver lige som at de har et cvr. Nummer eller er ansat i et firma. 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 9 minutter siden:

Jeg tænker at en del betaler skat og moms af dele af indkomsten, men jeg ved det ikke.

Prøv og bede om en kvittering næste gang du besøge de så kalde selvstændig udenlandske du besøger. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 4 minutter siden:

Meget personligt angreb. 
 

Intet med skat at gøre, 99 % af de udenlandske betaler ikke skat. 
det kræver lige som at de har et cvr. Nummer eller er ansat i et firma. 
 

 

Enig i at udenlandske piger nok ikke betaler skat. Jeg tænkte på de danske piger her.

og jeg ved ikke om det er et personligt angreb - eller blot en tør konstatering. Det er i hvert fald mit indtryk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 time siden:

Prøv og bede om en kvittering næste gang du besøge de så kalde selvstændig udenlandske du besøger. 
 

 

Slowman skrev, for 1 time siden:

Det ved du vist for lidt om. Dokumentation når man kommer med den slags påstande, må være et must. Flere piger har huse/huslejer og omkostninger. 
 

Jeg tænker at en del betaler skat og moms af dele af indkomsten, men jeg ved det ikke.

Men du ved, de ikke gør?

Du har være meget negativ nogen tid. Måske skulle du nappe en pause?

Sjovt nok er der ikke en eneste dansk eller udenlandsk GP der reagere på mine , tilsyneladende usande påstande. Hvor mange danske GP ere har et CVR. Nummer ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
cassanova skrev, for 19 minutter siden:

 

Sjovt nok er der ikke en eneste dansk eller udenlandsk GP der reagere på mine , tilsyneladende usande påstande. Hvor mange danske GP ere har et CVR. Nummer ?

Hvilket jo ikke rigtig beviser noget. 
 

jeg ved ikke hvor mange fx Thai massagesteder der har CVR nr, men en del tænker jeg siden de har forretningslokaler som er ret synlige. Tænker også en del danske GP’ere har CVR numre, men indrømmer jeg ikke VED det. Problemet er at du udtaler dig som om du VED det, men det gør du jo tydeligvis ikke. Hvilken dagsorden du har gang i kan jeg ikke gennemskue, men den virker mest som noget med at komme med st8kpiller her og der uden egentlig substans. Som om du har set dig sur på nogen eller noget. Har du det?

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg
BiggusD skrev, for 13 timer siden:

Det er helt forkert. Både sundhedsvæsen og uddannelse fungerer meget bedre i Tyskland end i Danmark så blot fordi det er dyrere i Danmark betyder det ikke at det er bedre. Nok mere at det er mere ineffektivt i Danmark. 
 

Jo ikke lige det man ellers høre og har du ikke en sundhedsforsikring får du slet ingen behandling. Og har du en billig sundhedsforsikring er der kun et vist antal f.eks. kemobehandlinger og når de er brugt er det slut.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 19.5.2024 at 15:18:

Det samme gør sig faktisk gældende hvis man tager sol i solarie.. Jeg tager aldrig sol på sjælland:P.. Når mit lokale center har tilbud sparer jeg faktisk helt op til 100 kr (120 kr I forhold til 20 kr) og sådan I det daglige i hvertfald 40-60 kr.

Bare for at forstå dig rigtigt, kan man så regne med samme prisreduktion i din forretning, hvis man besøger dig i "det mørke Jylland" i stedet for på djævleøen ???.

Hvis der er prisreduktion, er servicen så den samme, eller er det også som forskellen på Hansa pils, og en normal øl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Barske Rødskæg skrev, for 48 minutter siden:

Bare for at forstå dig rigtigt, kan man så regne med samme prisreduktion i din forretning, hvis man besøger dig i "det mørke Jylland" i stedet for på djævleøen ???.

Hvis der er prisreduktion, er servicen så den samme, eller er det også som forskellen på Hansa pils, og en normal øl.

Hvis man prøver at foreslå det så kan man i hvertfald forvente en “oplevelse” der afspejler den anslåede værdi:P:lol:.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...