Hop til indhold
siddharta

Hvad synes I om politiets behandling af tilrejsende sexsælgere?

Recommended Posts

I denne artikel

http://www.information.dk/518875

udtaler antropolog og ph.d. Sine Plambech, der har forsket i trafficking og sexarbejde:

»I andre lande er det i første omgang de sociale organisationer, der tager kontakt til kvinderne og prøver at afklare deres situation. Kvinderne betragtes der i første omgang som ofre, mens man i Danmark som udgangspunkt betragter kvinderne som kriminelle, illegale immigranter, der skal deporteres, og som derudover potentielt kan være ofre.«
 

At politiet mere er højrefløjens støtter og i mange tilfælde optræder direkte racistisk, er ikke noget nyt, men at det samlede folketing ikke gør noget for at løse de grundlæggende problemer og ansvarsløst lader politiet gå efter de svageste og på den måde forstærker uligheden, går over min forstand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er et problem i din argumentation. Politiet er ikke "højrefløjens støtter" og optræder heller ikke "rascistisk."

De er yderst faglige i deres tilgang og sørger for at håndhæve loven. 

Det er ikke rimeligt at skyde på politiet, men politikerne, som laver lovene. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilken argumentation? Jeg skrev min mening. Og nu har du skrevet din. Tak!

Men for at følge din argumentation til dørs, så er det vel ikke rimeligt at skyde på politikerne, som bare følger deres overbevisning, men man skal skyde på vælgerne, der stemmer dem ind.

Redigeret af siddharta

Del dette indlæg


Link til indlæg

I et land hvor det er muligt at få arbejdstilladelse og nemt at starte et en mans firma, er man vel kriminel og en illegale immigrant hvis man ikke følger reglerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"De er yderst faglige i deres tilgang og sørger for at håndhæve loven."

- Der er sikkert dygtige betjente, der gør det arbejde, de får betalt for at gøre - men, jeg har også oplevet rigtig mange *BIP*, som aldrig burde have været ansat og som direkte brød loven gentagende gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"De er yderst faglige i deres tilgang og sørger for at håndhæve loven."

- Der er sikkert dygtige betjente, der gør det arbejde, de får betalt for at gøre - men, jeg har også oplevet rigtig mange *BIP*, som aldrig burde have været ansat og som direkte brød loven gentagende gange.

 

Men så har man mulighed for at klage. Vi lever i et retssamfund. 

Jeg synes ikke det er fair at skyde på politiet, da de blot er sat i verden for at håndhæve loven. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men så har man mulighed for at klage. Vi lever i et retssamfund. 

Jeg synes ikke det er fair at skyde på politiet, da de blot er sat i verden for at håndhæve loven. 

 

"sat i verden"? Af hvem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske har jeg misforstået noget, men er det ikke venstrefløjen, der er ude på at kriminalisere prostitution og ditto kunder? Jeg synes ikke at have hørt det samme fra "højrefløjen". Ja, de konservative er endda imod et forbud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men så har man mulighed for at klage. Vi lever i et retssamfund. 

Jeg synes ikke det er fair at skyde på politiet, da de blot er sat i verden for at håndhæve loven. 

 

At klage over politiet, er som at slå hånden ind i en betonvæg = nytteløst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske har jeg misforstået noget, men er det ikke venstrefløjen, der er ude på at kriminalisere prostitution og ditto kunder? Jeg synes ikke at have hørt det samme fra "højrefløjen". Ja, de konservative er endda imod et forbud.

 

Emnet var ikke kriminalisering men behandlingen af de tilrejsende.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Før man går i selvsving, er man nok også lige nødt til at forholde sig til, at politiet er blevet hidkald fordi beboerne, og de forretningsdrivende i områder, føler sig chikaneret af gadeprostitutionen.

 

Der kræves ej heller megen fantasi til at forestille, at mange af disse udenlandske piger er her illegalt, at alfonser er involveret osv. - Kort sagt der er ikke tale om lovlig prostitution. Hvis politiet ikke skulle tage sig af kriminalitet, hvem fanden skulle så ?

 

Jeg kan såmænd sagtens forstå at en kvindelig gadejurist, ser anderledes og meget "farvet" på forholdene og politiet fremgangmåde.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og nu vi så er i gang med at fantasere, så skal der heller ikke megen fantasi eller logik til at regne ud, hvad følgerne bliver:

En del af disse piger fra Afrika tilvælger Danmark, da de i stedet ville skulle arbejde i Afrikanske storbyer med mindre sikkerhed, dårligere sundhed osv., så deres løsning i forsøget på at blive i DK vil naturligt blive at holde sig bedre skjult. Det vil gøre det sværere at få kunder med deraf følgende faldende priser, og mon ikke lavere indtjening er et godt incitament til at tilbyde mindre sikre ydelser for at booste indtjeningen?

Og der er da helst sikkert kunder, der vil hilse lavere priser og sex uden gummi velkomment. Ikke sandt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Kvinderne betragtes der i første omgang som ofre, mens man i Danmark som udgangspunkt betragter kvinderne som kriminelle...

 

Hmmm. Jeg bryder mig hverken om at kalde kvinderne for ofre eller kriminelle.

 

Sandheden er jo, at de fleste af de udenlandske kvinder(Nigeria) man finder på gaden, bare prøver at forbedre deres tilværelse i forhold til hvad de er oppe imod i deres hjemlande, selvom dette indebærer store gældsbyrder til en "madame". Mao. de er fuldt bevidst om / har accepteret dette inden de kommer til DK.

 

Og ligegyldigt om vi behandler dem som kriminelle eller ofre, så er den "behandling" vi vil yder dem, typisk resultere i, at kvinderne bliver sendt hjem til deres hjemland, med en stor uofficielt gæld til Madame, som de formentligt kommer til at bøde for i deres hjemland.

 

Den eneste løsning på dette problem er at "opgradere" Nigeria (og andre u-lande i verden) til mere velstående lande.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og nu vi så er i gang med at fantasere, så skal der heller ikke megen fantasi eller logik til at regne ud, hvad følgerne bliver:

En del af disse piger fra Afrika tilvælger Danmark, da de i stedet ville skulle arbejde i Afrikanske storbyer med mindre sikkerhed, dårligere sundhed osv., så deres løsning i forsøget på at blive i DK vil naturligt blive at holde sig bedre skjult. Det vil gøre det sværere at få kunder med deraf følgende faldende priser, og mon ikke lavere indtjening er et godt incitament til at tilbyde mindre sikre ydelser for at booste indtjeningen?

Og der er da helst sikkert kunder, der vil hilse lavere priser og sex uden gummi velkomment. Ikke sandt?

 

Jeg ved såmænd ikke, om det du prøver at sige er "op i røven med regler m.v. - Vi tror bestemt at disse piger har det bedre i Danmark, og det er jo det vigtigste".

 

Et eller andet sted er man sgu nødt til at se lidt nøgternt og lav pragmatisk på den slags. Og ja, jeg er nok også lidt farvet af, at jeg dels ikke synes at prostitution hører til ude på vores gader og dels den bestemte udenlandske piger der havner på gaden er her af enten social nød eller forskellige former for tvang.

 

Jeg synes det er alt rigeligt at vi oversvømmes med udenlandske piger på 3 måneders turist visum, der trods alt lykkedes at sælge sex under væsentligt bedre og selvstændige forhold end pigerne på gaden.

 

Så....... jeg finder det helt ok, at opdele markedet i forskellige segmenter og sige: Der er sgu også nedre grænser for hvad vi i frihedens tegn skal acceptere indenfor sex-industrien.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved såmænd ikke, om det du prøver at sige er "op i røven med regler m.v. - Vi tror bestemt at disse piger har det bedre i Danmark, og det er jo det vigtigste".

 

Et eller andet sted er man sgu nødt til at se lidt nøgternt og lav pragmatisk på den slags. Og ja, jeg er nok også lidt farvet af, at jeg dels ikke synes at prostitution hører til ude på vores gader og dels den bestemte udenlandske piger der havner på gaden er her af enten social nød eller forskellige former for tvang.

 

Jeg synes det er alt rigeligt at vi oversvømmes med udenlandske piger på 3 måneders turist visum, der trods alt lykkedes at sælge sex under væsentligt bedre og selvstændige forhold end pigerne på gaden.

 

Så....... jeg finder det helt ok, at opdele markedet i forskellige segmenter og sige: Der er sgu også nedre grænser for hvad vi i frihedens tegn skal acceptere indenfor sex-industrien.

Jeg prøver ikke at sige noget men lægger primært op til debat. Derfor er emnet formuleret som et spørgsmål. Men jeg er ret sikker på at både lokalsamfund og gadepiger ville foretrække, hvis de ikke skulle trække på gaden, så mon ikke der kunne findes en løsning, der tilgodeså om ikke alle så i det mindste de fleste?

Det jeg finder underligt, det er, at det samlede folketing på ingen måde, ejheller højrefløjen, gør noget som helst for at anerkende prostitution på lige fod med andre erhverv, og netop denne stigmatisering skaber grobund for en underskov af mere eller mindre lyssky segmenter.

Fuldstændig ligesom, at jeg er imod udenlandske f.eks. rengøringsfirmaer udnytter og underbetaler medarbejdere fra andre lande og snyder statskassen for moms og skat, er jeg også imod de samme forhold i købesexbranchen. Men disse forhold er jo i store træk accepterede, fordi der spares penge. Det er først, når naboer eller konkurrenter klager, at der gøres noget ved det.

 

Det er en fuldstændig logisk udvikling med de svageste som tabere. Igen!

Redigeret af siddharta

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det jeg finder underligt, det er, at det samlede folketing på ingen måde, ejheller højrefløjen, gør noget som helst for at anerkende prostitution på lige fod med andre erhverv, og netop denne stigmatisering skaber grobund for en underskov af mere eller mindre lyssky segmenter.

 

 

Kunne det forholde sig således, at flertallet i Folketinget ikke vil anerkende prostitution på lige fod med andre erhverv, FORDI erhvervet er fyldt til randen med mere eller mindre lyssky elementer?

 

Andre erhverv har i århundrede kæmpet for rettigheder. Er der tegn på bare den mindste organisering, der kan rykke noget, i prostitutionsbranchen? Næh, for der er ikke vilje blandt aktørerne.

 

Og mon de fleste af pigerne rent faktisk ønsker rettighederne? Næh det tror jeg ikke, for tænk lige på alle de forpligtelser, der følger med. Især når man kun lige skal ind og ud af branchen for at plukke lidt lette lommepenge.

 

Det er i forvejen en næsten uoverkommelig opgave, at føre et regnskab. Prøv at tænk, hvis der dertil skal lægges en stribe af andre krav fra en række myndigheder, for at kunne drive et legalt erhverv? Det vil aldrig ske i den branche.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne det forholde sig således, at flertallet i Folketinget ikke vil anerkende prostitution på lige fod med andre erhverv, FORDI erhvervet er fyldt til randen med mere eller mindre lyssky elementer?

Andre erhverv har i århundrede kæmpet for rettigheder. Er der tegn på bare den mindste organisering, der kan rykke noget, i prostitutionsbranchen? Næh, for der er ikke vilje blandt aktørerne.

Og mon de fleste af pigerne rent faktisk ønsker rettighederne? Næh det tror jeg ikke, for tænk lige på alle de forpligtelser, der følger med. Især når man kun lige skal ind og ud af branchen for at plukke lidt lette lommepenge.

Det er i forvejen en næsten uoverkommelig opgave, at føre et regnskab. Prøv at tænk, hvis der dertil skal lægges en stribe af andre krav fra en række myndigheder, for at kunne drive et legalt erhverv? Det vil aldrig ske i den branche.

Det er egentlig et meget detaljeret kendskab du har til den branche, i betragtning af du aldrig har frekventeret den??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne det forholde sig således, at flertallet i Folketinget ikke vil anerkende prostitution på lige fod med andre erhverv, FORDI erhvervet er fyldt til randen med mere eller mindre lyssky elementer?

 

Andre erhverv har i århundrede kæmpet for rettigheder. Er der tegn på bare den mindste organisering, der kan rykke noget, i prostitutionsbranchen? Næh, for der er ikke vilje blandt aktørerne.

 

Og mon de fleste af pigerne rent faktisk ønsker rettighederne? Næh det tror jeg ikke, for tænk lige på alle de forpligtelser, der følger med. Især når man kun lige skal ind og ud af branchen for at plukke lidt lette lommepenge.

 

Det er i forvejen en næsten uoverkommelig opgave, at føre et regnskab. Prøv at tænk, hvis der dertil skal lægges en stribe af andre krav fra en række myndigheder, for at kunne drive et legalt erhverv? Det vil aldrig ske i den branche.

"...fyldt til randen med mere eller mindre lyssky elementer" betyder på dansk, at "alle er mere eller mindre kriminelle", eller hvad? Hvor har du det fra? Kan du dokumentere det?

 

Resten er fordomme og gætterier, men skriv endelig, hvis du har lidt fakta

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er egentlig et meget detaljeret kendskab du har til den branche, i betragtning af du aldrig har frekventeret den??

ahh - det er jo ikke den store gennemgribende analyse der skal til for at lave den konklusion ÅE

i min optik er udsagnene da spot on... det behøver man da hverken være GP eller cand.merc for at regne ud...

Jeg vil sige at starson har ret.. uanset om han frekventerer branchen eller ej

Del dette indlæg


Link til indlæg

Politiet er der for os og de gør deres job. Det pigerne gør er jo kriminelt når de arbejder sort. Nogle er handlede og nogle er ikke handlede men fælles for de fleste af dem er at de ikke betaler til staten. Og staten der er mig og også dig. Jeg kan i øvrigt ikke betragte folk som ofre når de har råd til at komme til Danmark. Det gælder både asylsøgere og prostituerede fra andre lande. Er der tale om human trafficking så skal der selvfølgelig gøres noget.

Redigeret af Fisseslikkeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"...fyldt til randen med mere eller mindre lyssky elementer" betyder på dansk, at "alle er mere eller mindre kriminelle", eller hvad? Hvor har du det fra? Kan du dokumentere det?

 

Resten er fordomme og gætterier, men skriv endelig, hvis du har lidt fakta

 

Jeg må skuffe dig. Ifølge pålidelig kilde :blink: frekventerer jeg ikke den lette garde.

 

Så det er fordomme og gætterier, alt det jeg har set med egne øjne.

 

Beklager.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Politiet er der for os og de gør deres job. Det pigerne gør er jo kriminelt når de arbejder sort. Nogle er handlede og nogle er ikke handlede men fælles for de fleste af dem er at de ikke betaler til staten. Og staten der er mig og også dig. Jeg kan i øvrigt ikke betragte folk som ofre når de har råd til at komme til Danmark. Det gælder både asylsøgere og prostituerede fra andre lande. Er der tale om human trafficking så skal der selvfølgelig gøres noget.

 

Hvis du mener, GPerne arbejder sort, kan du jo bede om en kvittering for din betaling :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Politiet er der for os og de gør deres job. Det pigerne gør er jo kriminelt når de arbejder sort. Nogle er handlede og nogle er ikke handlede men fælles for de fleste af dem er at de ikke betaler til staten. Og staten der er mig og også dig. Jeg kan i øvrigt ikke betragte folk som ofre når de har råd til at komme til Danmark. Det gælder både asylsøgere og prostituerede fra andre lande. Er der tale om human trafficking så skal der selvfølgelig gøres noget.

øhh - hvorfor ikke bare insistere på betaling over Mobile Pay og en faktura - så er du da ude over det problem ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så let slipper du ikke, Starson
 

Kunne det forholde sig således, at flertallet i Folketinget ikke vil anerkende prostitution på lige fod med andre erhverv, FORDI erhvervet er fyldt til randen med mere eller mindre lyssky elementer?

 

Andre erhverv har i århundrede kæmpet for rettigheder. Er der tegn på bare den mindste organisering, der kan rykke noget, i prostitutionsbranchen? Næh, for der er ikke vilje blandt aktørerne.

 

Og mon de fleste af pigerne rent faktisk ønsker rettighederne? Næh det tror jeg ikke, for tænk lige på alle de forpligtelser, der følger med. Især når man kun lige skal ind og ud af branchen for at plukke lidt lette lommepenge.

 

Det er i forvejen en næsten uoverkommelig opgave, at føre et regnskab. Prøv at tænk, hvis der dertil skal lægges en stribe af andre krav fra en række myndigheder, for at kunne drive et legalt erhverv? Det vil aldrig ske i den branche.

 

De fremhævede steder er udtryk for gætterier, og den eneste faktuelle oplysning, du kommer med, er "Det er i forvejen en næsten uoverkommelig opgave, at føre et regnskab.", og det fortæller vist mest om dig selv....

Og mht. organisering, så er der da SIO, som måske er lille men dog en organisering, så også der overdriver eller fordrejer du.

 

Så lad os nu få lov at læse om, hvad du har set....
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...