Hop til indhold
Pite

Så er SKAT på banen igen

Recommended Posts

Gad vidst hvor ofte de tjekker for menneskehandel i andre erhverv, når de støder på fremmede uden arbejdstilladelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

stakkels pige, at blive anholdt midt under akten .. kunne de ikke lige vente til hun var færdig ..

Der var lige nogen der skulle prøve at "stjæle" en orgasme fra mig :)

Kære Mydarling

stakkels pige, at blive anholdt midt under akten .. kunne de ikke lige vente til hun var færdig ..

Ja - de har dømt hende på forhånd - bare sådan buldre ind, som var hun en morder.

Man er altså frikendt indtil man er dømt.

 

Desværre er det fra et langt liv som selvstændig erhvervsdrivende, min erfaring fra disse offentlige "væsener" bredt forstået, at kun en brøkdel kender ordet empati - forstår ordets betydning - og selv magter empatisk adfærd overfor borgerne - -  dvs "hvordan har den der står overfor os - med os - hvordan opleves vi - og vigtigst af alt komme over på borgerens banehalvdel" -  borgeren kan f.eks  være bange/nervøs/forskrækket/----

 

Og for god ordens skyld så havde jeg altid orden i mine ting - så de har aldrig kunne "knalde" - altså ikke sådan :P - for noget som helst. Men det er fandeme udmarvende at være op mod dem. Når jeg fornemmede, de var klar over der intet var at komme efter, så gik jeg lige i "kødet" dem - så de fik deres egen medicin at smage!!!!! -  bl.a. "Forvaltningsloven"

 

Forvaltningsloven gælder for alle offentlige institutioner - og præciserer hvad borgerne kan forlange og forvente af service fra alle offentlige ansatte - de hader at høre ordet Forvaltningsloven - den kan også bruges til bremse og stække deres adfærd hvis det er nødvendigt for selv at få en anstændig behandling.

 

 

Mange hilsner

Nyder livet

 

NB . jeg er ikke selvstændig mere - så nu kaster jeg al min overskydende kærlighed på P-vagterne :P -  og jeg har meget at gi af - rigtig meget kærlighed

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det værste ved skat er at der er omvendt bevis førelse.

Man er skyldig til man kan bevise det modsatte.

Jeg blev engang beordret til at bevis at jeg ikke havde haft en given B  indtægt?? Hovrdan fanden gør man det??

Det tog måneder at få "væsenet" til at indse at kravet var bizart. Måneder hvor jeg havde truslen om ekstra skat hængende over hovedet.

 

Jeg håber virkelig at den igangværende proces i skat medfører at borgene i Danmark også på skatteområdet er omfattet af grundloven.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har Furnæsen mon fået nyt distrikt?

Kære BX

 

- du har i flere indlæg nævnt ham Furnæsen!! - hvem er han egentlig? - en lille mandsling fra Skat eller ? - der har fået administrativ magt - som har ikke er helt det samme som jura

 

Administrativ magt kan i de forkerte hænder føre mange uretfærdigheder med sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vejledningshæfte for Sexarbejdere

– vedrørende kontrolbesøg og virksomhedstjek

http://www.s-i-o.dk/vejledningshaefte-for-sexarbejdere-vedrorende-kontrolbesog-og-virksomhedstjek/

 

Så er det at der er grund til at opfordre alle sexarbejdere til at melde sig ind i SIO.

 

Som jeg ser det har alle, hvad enten de er selvstændige eller arbejdstagere brug for at søge sammen i interessefællesskaber, der kan varetage deres interesser, såvel i forhold til lovgivning, som i den daglige kontakt med myndigheder.

 

Giver det slet ikke grund til overvejelser at selv de største virksomheder indenfor de samme brancher, er medlemmer af deres interesseorganisation sammen med de mindste andre, selvom de på et langt stykke ville kunne klare sig uden.

 

Store som små står nu en gang stærkest hvis de taler med en tunge, og de har de rette til at gøre det på deres vegne.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er godt nok trættende, at ordensmagten bruger så mange ressourcer på at fange enkelte thailandske kvinder, der arbejder uden arbejdstilladelse på thailandske massageklinikker. Størstedelen af dem gør det formentligt frivilligt, de får formentligt en god løn i forhold til det de yder, samt at de formentligt ikke i synderlig grad tager arbejde fra tilsvarende danske udbydere (der er ikke særligt mange danske massører der tilbyder afslutning, her er det enten massage eller sex - ikke begge dele i kombi).

 

Myndighederne burde hellere bruge nogle ressourcer på de utallige thailandske au-pairs i whiskey-bæltet som bliver udnyttet som rengøringhjælp til en meget ussel løn, uden at de blive integreret som en del af familien. Disse thailændere der kommer til Danmark som au-pairs, kommer for at opleve "dansk kultur" mv., men de får nærmere en oplevelse af danskerne som nogle kyniske mennesker som økonomisk udnytter fremmede fattige mennesker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan da kun glædes over at skat og politi yder denne indsats :-)

Mener i også at man skal droppe indsatsen mod rockere og andre bander, der også står bag organiseret kriminalitet samt moms og skattesvig?

I en branche der er så rådden dom prostitutionsbranchen - så må det være åbenlyst for enhver, at skat og politi må være lidt mere oppe på mærkerne.

Nyder livet - du burde få dig en hobby. Usselt at gå og skælde ud på folk, der blot passer deres arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse, det dummeste en prostitueret kan gøre i situationen er at følge de såkaldte råd fra SIO.

Naturligvis bør og skal man samarbejde med skat og politi. Skrænnende at en interesseorganisation udgiver den slags.

Hvornår har DI eller Dansk arbejdsgiverforening sidst opfordret til ikke at samarbejde med myndighederne? Det gør de ikke - for det er decideret dumt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan da kun glædes over at skat og politi yder denne indsats :smile:

Mener i også at man skal droppe indsatsen mod rockere og andre bander, der også står bag organiseret kriminalitet samt moms og skattesvig?

I en branche der er så rådden dom prostitutionsbranchen - så må det være åbenlyst for enhver, at skat og politi må være lidt mere oppe på mærkerne.

Nyder livet - du burde få dig en hobby. Usselt at gå og skælde ud på folk, der blot passer deres arbejde.

 

Hvilke fakta kan du fremkomme med, der beviser at prostitutions brancehen er rådden? Fakta, altså ikke bare noget du har hørt, eller "det ved alle"

 

Rokkere contra thaipiger: Man bør vel sætte ind der hvor problemet er størst, og mest ødelæggende for samfundet.

Det er vel næppe ødelæggende at nogle lysebrune piger hygger om nogle blegfede danske mænd for betaling, og rejser rige hjem til landsbyen og højner familiens levestandard ud over sultegrænsen.

Hvad rokkerne bedriver behøver jeg næppe remse op, vel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvilke fakta kan du fremkomme med, der beviser at prostitutions brancehen er rådden? Fakta, altså ikke bare noget du har hørt, eller "det ved alle"

 

 

Prøv f.eks. at læse den artikel du henviser til længere oppe:

 

"Og så sent som i sidste uge blev det bekræftet, at der er behov for vejledning, da Skat og politiet var på besøg på syv odenseanske bordeller. På alle syv blev der snydt.

»Der er stadig rigtig mange sorte penge i den her branche, så vi er rimeligt aktive her på Fyn«, siger Finn Fournaise.

Prostituerede føler sig chikanerede

Flere sexarbejdere, som avisen har talt med, kalder de hyppige kontroller og specielt den ufølsomme måde de bliver udført på, for chikane.

»Pigerne bliver bange, når de kommer og laver sådan et kommandoraid med flere betjente«, siger Louise, der gennem ni år har arbejdet som telefonpige i Odense.

Hun mener, Skat burde koncentrere sig om de udenlandske klinikker, hvor snyderiet er størst. En tendens, der bekræftes af Finn Fournaise."

 

Syv ud af syv kontroller viser uregelmæssigheder. Og den danske prostituerede peger selv på, at de udenlandske aktører er meget værre.

 

Jo det går godt. Skal du have flere fakta?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan da kun glædes over at skat og politi yder denne indsats :smile:

Mener i også at man skal droppe indsatsen mod rockere og andre bander, der også står bag organiseret kriminalitet samt moms og skattesvig?

I en branche der er så rådden dom prostitutionsbranchen - så må det være åbenlyst for enhver, at skat og politi må være lidt mere oppe på mærkerne.

Nyder livet - du burde få dig en hobby. Usselt at gå og skælde ud på folk, der blot passer deres arbejde.

Kære RobinHood :)

 

- jamen jeg har sgu pt en yndet hobby - at "nurse" :wub:  mine kære P-vagter

 

Man skal ved gud ikke stoppe: - indsatsen mod rockere og andre bander, der også står bag organiseret kriminalitet samt moms og skattesvig? -  det er hardcore kriminalitet m.m.  - det skal derimod opgraderes - helt ærligt er der slet ikke din verden forskel på det pigerne laver :wub: - :ph34r:  og så det Hells Angel og andre bedriver af grusomheder.

 

Er prostitutionsbranchen mere rådden end SKAT selv??????  - åh jeg tænker bare sådan selv lige på de 800mill som SKAT´s skvat glemte at inddrive!!!!!!!!!!!!!!!!!  ( i en lille "husholdningsøkonomi" som Danmarks er 800mill altså også en slags penge!!)

 

- og hvad med Kassi Jesper - og hende fotomodellen - og den medarbejder i en kommune hvor SKAT var anledning til uberettiget at hun blev fyret!!!!!!!  - mig bekendt havde SKAT ikke noget på dem - og så er der alle de ting som det øvrige samfund ikke hører noget.

 

Jeg synes altså at SKAT + Politi kun evner at gå efter inddrivelse hos "Småtfolk" fremfor "Godtfolk" - forstået på den måde, at de mange milliarder som SKAT så udmærket ved bare ligger derude og venter på at blive inddrevet, blandt den bedrestillede del af befolkningen men også i erhvervslivet. Jeg ved altså lidt om de kaotiske forhold i SKAT. Pga diskretion kan jeg ikke sige mere om dette forhold.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

 

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære BX

 

- du har i flere indlæg nævnt ham Furnæsen!! - hvem er han egentlig? - en lille mandsling fra Skat eller ?

 

Jow Nyder Livet, jeg er, som politikerne siger, glad for, at du stiller mig netop dette spørgsmål.

 

I gamle dage, og særligt under Stavnsbåndet 1733-88, havde man et begreb, der hed "bondeplager". Det var en godsejer, som kørte sine fæstebønder særlig hårdt for at pine mest muligt ud af dem og ved mindste lejlighed idømte dem en tur på træhesten.

 

I vore dage har vi ikke længere "bondeplagere".

Vi har derimod "pigeplagere", og Furnæse fra Odense (hvis han da ikke nu opererer i Randers) er en særdeles nidkær og ondartet en af slagsen, hvilket flere piger herinde også tidligere har givet udtryk for.

 

Til yderligere info:

http://www.fyens.dk/businessfyn/Tillykke-Skat-Gadens-piger-til-jubilaeum-/artikel/2129004

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener i også at man skal droppe indsatsen mod rockere og andre bander, der også står bag organiseret kriminalitet samt moms og skattesvig?

 

Nej, men myndighederne kunne prioritere bedre.

 

Folk kan næsten blive slået til lirekassemand på gaden, uden at politiet grundet "resourcemangel" kan tage sig af det, og i udkantsområderne kan man ikke forvente, at det kan rykke ud til f.eks indbrud.

 

Næh, det har mere travlt med at jage en stakkels thaipige.

 

I skattevæsenet har man navnlig i Fjoghs regeringstid fyret i hundredevis af skattefolk i besparelsesøjemed og dermed givet afkald på værdifuld kompetence.

 

Nu er der efterhånden skåret så langt ned, at de multinationale selv bestemmer deres bidrag til det danske samfund, og SKAT kan ikke længere finde ud af at lave troværdige ejendomsvurderinger, hvilket har kostet utallige husejere temmelig dyrt.

Det er blevet en så indviklet operation, at man har kastet håndklædet i ringen og har måttet indstille vurderingerne i et par år.

 

Næh, det er langt lettere at jage en stakkels thaipige.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Gad vidst hvor ofte de tjekker for menneskehandel i andre erhverv, når de støder på fremmede uden arbejdstilladelse.

 

Her er da nogle eksempler fra domstolene, så det er ikke fordi der ikke bliver tjekket i andre brancher, hvis det er det du antyder:

 

http://www.domstol.dk/Helsingoer/nyheder/domsresumeer/Pages/Farogs%C3%B8nfrifundetformenneskehandel.aspx

 

http://www.anklagemyndigheden.dk/_layouts/Ankl.dk.SP.Vidensbase.Handler/VidensbaseDocumentHandler.ashx?VidensbaseDocumentName=http://www.anklagemyndigheden.dk/sites/vidensbase/Documents/AM20130619B3.pdf

 

Og her er lidt statistik, hvor prostitution udgør langt hovedparten af de vurderede tilfælde, men hvor der også er repræsentation af andre brancher:

 

http://www.centermodmenneskehandel.dk/menneskehandel/tal-og-statistik/download-statistik

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej, men myndighederne kunne prioritere bedre.

 

Folk kan næsten blive slået til lirekassemænd på gaden, uden at politiet grundet "resourcemangel" kan tage sig af det, og i udkantsområderne kan man ikke forvente, at politiet kan rykke ud til f.eks indbrud.

 

Næh, det har mere travlt med at jage en stakkels thaipige.

 

I skattevæsenet har man navnlig i Fjoghs regeringstid fyret i hundredevis af skattefolk i besparelsesøjemed og dermed givet afkald på værdifuld kompetence.

 

Nu er der efterhånden skåret så langt ned, at de multinationale selv bestemmer deres bidrag til det danske samfund, og SKAT kan ikke længere finde ud af at lave troværdige ejendomsvurderinger, hvilket har kostet utallige husejere temmelig dyrt.

Det er blevet et så indviklet regnskab, at man har kastet håndklædet i ringen og har måttet indstille vurderingerne i et par år.

 

Næh, det er langt lettere at jage en stakkels thaipige.

 

Er det ikke snarere tilfældet, at normalttænkende personer skal holde sig væk fra disse thai-piger, når man positivt ved, at de er her uden de nødvendige tilladelser.

 

Så var omfanget af den pågældende kriminalitet måske ikke så stort, og Politiet kunne kanalisere, de i øvrigt sparsomme ressourcer, de bruger på dette område, over på nogle af de områder, du mener mangler flere ressourcer.

 

Med andre ord, en hel del af medlemmerne herinde kunne bidrage til at Politiets ressourcer kunne frigøres fra thai-miljøet og bruges på noget andet fornuftigt.

 

Hjælp til selvhjælp. Se indad. Peg på dig selv, osv osv.

 

Men de fleste af de pågældende medlemmer tænker nok mere på at få dyppet en vis legemsdel i en visum-thai, og så er alt andet bare uretfærdigheder. længe leve dobbeltmoralen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke snarere tilfældet, at normalttænkende personer skal holde sig væk fra disse thai-piger, når man positivt ved, at de er her uden de nødvendige tilladelser.

 

Så var omfanget af den pågældende kriminalitet måske ikke så stort, og Politiet kunne kanalisere, de i øvrigt sparsomme ressourcer, de bruger på dette område, over på nogle af de områder, du mener mangler flere ressourcer.

 

Med andre ord, en hel del af medlemmerne herinde kunne bidrage til at Politiets ressourcer kunne frigøres fra thai-miljøet og bruges på noget andet fornuftigt.

 

Hjælp til selvhjælp. Se indad. Peg på dig selv, osv osv.

 

Men de fleste af de pågældende medlemmer tænker nok mere på at få dyppet en vis legemsdel i en visum-thai, og så er alt andet bare uretfærdigheder. længe leve dobbeltmoralen.

 

Nu kan jeg jo være så fræk at replicere med, at jeg ikke i meget lange tider har besøgt thaipiger. Så har de Porscher, er de ikke finansieret af mig.

 

Jeg vil derimod vove den påstand, hvis jeg går ind på din præmis om, at thaipger - og lad os bare sige samtlige - snyder i skat, så er det jo blot en dråbe i havet sammenlignet med, hvad f.eks de multinationale snyder for og uberettiget hiver ud af landet.

 

Min pointe er netop, at SKAT kompetencemæssigt er så langt nede på fælgene, at man ikke længere er i stand til kontrollere (dele af) erhvervslivet - og da slet ikke de multinationale, der har råd til at hyre hele A-kæden af stjernesagførere. Det er efterhånden blevet et frit tag-selv-bord.

 

Næh, der er såmænd langt færre ben i at gå til angreb på thaiklinikkerne, og her kan man da også notere sig mindre sejre, der mere er egnet til at stive "væsenets" selvtillid af end at bringe guld i statskassen. Og her kan "væsenet" jo endda trygt regne med, at have "moralen" med på sin side.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg vil derimod vove den påstand, hvis jeg går ind på din præmis om, at thaipger - og lad os bare sige samtlige - snyder i skat, så er det jo blot en dråbe i havet sammenlignet med, hvad f.eks de multinationale snyder for og uberettiget hiver ud af landet.

 

Min pointe er netop, at SKAT kompetencemæssigt er så langt nede på fælgene, at man ikke længere er i stand til kontrollere (dele af) erhvervslivet - og da slet ikke de multinationale, der har råd til at hyre hele A-kæden af stjernesagførere. Det er efterhånden blevet et frit tag-selv-bord.

 

Næh, der er såmænd langt færre ben i at gå til angreb på thaiklinikkerne, og her kan man da også notere sig mindre sejre, der mere er egnet til at stive "væsenets" selvtillid af end at bringe guld i statskassen. Og her kan "væsenet" jo endda trygt regne med, at have "moralen" med på sin side.

 

3 x like fra mig her, X!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men de fleste af de pågældende medlemmer tænker nok mere på at få dyppet en vis legemsdel i en visum-thai, bare uretfærdigheder. længe leve dobbeltmoralen.

Årsagen er at vi kan: Økonomisk, fysisk og moralsk;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu kan jeg jo være så fræk at replicere med, at jeg ikke i meget lange tider har besøgt thaipiger. Så har de Porscher, er de ikke finansieret af mig.

 

Jeg vil derimod vove den påstand, hvis jeg går ind på din præmis om, at thaipger - og lad os bare sige samtlige - snyder i skat, så er det jo blot en dråbe i havet sammenlignet med, hvad f.eks de multinationale snyder for og uberettiget hiver ud af landet.

 

Min pointe er netop, at SKAT kompetencemæssigt er så langt nede på fælgene, at man ikke længere er i stand til kontrollere (dele af) erhvervslivet - og da slet ikke de multinationale, der har råd til at hyre hele A-kæden af stjernesagførere. Det er efterhånden blevet et frit tag-selv-bord.

 

Næh, der er såmænd langt færre ben i at gå til angreb på thaiklinikkerne, og her kan man da også notere sig mindre sejre, der mere er egnet til at stive "væsenets" selvtillid af end at bringe guld i statskassen. Og her kan "væsenet" jo endda trygt regne med, at have "moralen" med på sin side.

 

Du føler dig ramt? Nu mener jeg ikke jeg nævnte dig ved navn, men du indrømmer så, at du har været der.

 

Nu taler du så lige pludseligt om SKAT og ikke om Politi, som i dit indlæg jeg svarede på. Så det med "min præmis om skattesnyderi" har du grebet ud af den blå luft. Ikke uventet, set før.

 

Politiet er mig bekendt forpligtet til at håndhæve lovgivningen, uanset om der er moneter i det eller ej. Og nu talte jeg om tilladelser, eller mangel på samme, og det er trods alt Politiets gebet og ikke SKAT's.

 

Men det er da klart, at hvis omfanget af arbejdende thai-piger på visum blev begrænset, så ville omfanget af skattesnyd naturligvis også blive mindre.

 

Og hvis d'herrer herinde, der bevidst frekventerer disse visum-thaier, holdt inde med denne aktivitet, så var der jo næsten ikke noget problem. Men igen, man tænker nok lidt for meget med det forkerte hoved.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvis de fleste helt holdt inde med at købe sort arbejdskraft, at købe private ting på firmaet, at bruge firmabilen privat etc. så ville omfanget af skattesnyd blive meget meget meget mindre. Men igen, man tænker nok lidt for meget med "sig-selv-og-sin-pengepung-nærmest-hovedet".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...