Hop til indhold
Gæst

Set i bakspejlet...

Recommended Posts

Gæst

Nu da der er en tråd igang om hvad man vil gøre hvis det var den sidste dag i ens liv.....

Så lad os vende den og høre om hvad man vil have gjordt anderledes, fortrudt, ikke haft mod, mulighed for mv mv....

Hvad man vil ændre hvis det var muligt at ændre i fortiden..?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tjah jeg vil gerne have startet tidligere med at besøge glædespiger. Det var slet ikke så farligt, som jeg troede... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville aldrig have besøgt glædespiger. Det var meget farligere end jeg troede ...

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Så lad os vende den og høre om hvad man vil have gjordt anderledes, fortrudt, ikke haft mod, mulighed for mv mv....

Hvad man vil ændre hvis det var muligt at ændre i fortiden..?

 

Hvad med at du havde lagt for med dit eget bud? Det ville da være naturligt når man starter sådan en tråd.  :???:

 

Med risiko for at blive 'overfaldet' synes jeg, at det er dårlig stil at starte denne type tråde uden at give sig eget bud i oplægget, men 'just my 50 cents'.

 

 

Men i øvrigt har jeg ikke tænkt mig at byde ind, da det kun vedkommer mig og ikke andre herinde, hverken dem der kender mig personligt, eller dem, der ikke gør. Hvis nogen skulle vide det, havde jeg fortalt dem det personligt og ikke i en anonym tråd på EG.  :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her tænker jeg faktisk tit over.

 

Det jeg fortryder mest er at jeg ikke synes jeg har fået så meget ud af livet som jeg kunne have gjort. Jeg har ofte leveret en halvhjertet indsats, jeg føler jeg kunne være nået længere i livet med mine evner og muligheder. Det gælder både karrieren og privatlivet. Hvad der er værre er at jeg ofte har haft svært ved at unde mig selv at gøre de ting der gør mig glad.

 

Jeg prøver hver dag at blive lidt bedre til at få mere ud af livet men dårlige vaner er svære at slippe af med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med at du havde lagt for med dit eget bud? Det ville da være naturligt når man starter sådan en tråd.  :???:

 

Med risiko for at blive 'overfaldet' synes jeg, at det er dårlig stil at starte denne type tråde uden at give sig eget bud i oplægget, men 'just my 50 cents'.

 

 

Men i øvrigt har jeg ikke tænkt mig at byde ind, da det kun vedkommer mig og ikke andre herinde, hverken dem der kender mig personligt, eller dem, der ikke gør. Hvis nogen skulle vide det, havde jeg fortalt dem det personligt og ikke i en anonym tråd på EG.  :shock:

 

Jeg synes da, netop det er god stil som trådstarter ikke at give sit eget bud - noget bedre end at brokke sig over det -kun for at få lejlighed til at fortælle, at man ikke vil komme med et bud.

 

Jeg synes tigers bud, er et rigtigt godt bud.

 

Derudover vil jeg sige at jeg skulle have brugt min ungdom mere fornuftigt og f.eks ikke have spildt flere år med af og til at være skæv af hash og tænke på hash - istedet burde jeg være løbet efter damer  :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes da, netop det er god stil som trådstarter ikke at give sit eget bud - noget bedre end at brokke sig over det -

 

Så vi nok endnu en gang se i øjnene at vi ikke er eller bliver enige. Jeg mener helt oplagt at sådan en trådstart er at snage i andres følelser/oplevelser/privatliv uden selv at have lyst til at bidrage. 

 

Dine øvrige kommentarer havde jeg forventet, dem er der ikke noget overraskende i. Det hedder vist altid brok, når du ikke er enig, eller er det bare dine fordomme, der kommer til udtryk?.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Med risiko for at blive 'overfaldet' synes jeg, at det er dårlig stil at starte denne type tråde uden at give sig eget bud i oplægget, men 'just my 50 cents'.

 

 

Men i øvrigt har jeg ikke tænkt mig at byde ind, da det kun vedkommer mig og ikke andre herinde, hverken dem der kender mig personligt, eller dem, der ikke gør. Hvis nogen skulle vide det, havde jeg fortalt dem det personligt og ikke i en anonym tråd på EG.  :shock:

 

smo, du beder selv om at blive overfaldet,

har du ikke noget at byde ind med så bliv væk !

 

Du bruger denne argumentation og kritik mod alle, det kan være at trådstarter kommer med sin historie senere i tråden, man må da gerne kaste bolden op uden at sparke til den... hvorfor skal alting være noget for noget fra din side ? Altid negativ karma ?

 

 

Tilbage på sporet, jeg har været heldig med livet, jeg har/har haft muligheden for at udleve drømme og gjort de ting jeg ønskede, jeg har oplevet luksus, dyre biler, smukke kvinder og jeg rejser ofte, sidste uge var det FKK-sjov i NRW, næste uge er det julemarkedet i Berlin og på sjov igen :D

 

Ja undskyld det lyder som blær, man skal være varsom med Janteloven... men livet er skønt fra min stol :D og der er kun en lille mdr. til jul, jeg glæder mig, husk julen er hjerternes fest :D

 

God dag til alle... :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille; Fuck janteloven.

 

Jeg synes det er skønt når folk kan glæde sig over det de laver og det de oplever. Der er alt for mange som går rundt og er sure i stedet for selv at gøre noget ved situationen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvad ville jeg havde gjort anderledes ? 

 

hmm - jeg ville ikke have giftet mig med en mand der endte med at tømme min bankkonto... men ud over det - absolut ingen ændringer... jeg elsker mit liv... 

 

nu mere end nogensinde... ever... 

 

 

lige i skrivende stund har jeg alt det jeg nogensinde gerne har villet have i mit liv...  og hvis jeg ændrede noget forud ville jeg jo ikke være lige her lige nu :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

hmm - jeg ville ikke have giftet mig med en mand der endte med at tømme min bankkonto... men ud over det - absolut ingen ændringer... jeg elsker mit liv... 

 

Plejer det ikke at være kvinden som tømmer mandens konto og det halve kongerige ? :P

 

Dejlig at høre du ikke mangler noget, så slet ingen julegave ønsker ? :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Plejer det ikke at være kvinden som tømmer mandens konto og det halve kongerige ? :P

 

Dejlig at høre du ikke mangler noget, så slet ingen julegave ønsker ? :P

 

 

jo da :) men ikke noget jeg ikke ville have råd til at købe selv... 

 

jeg ønsker mig fx et risk spil :)  og jeg ønsker mig en flot 3/4 lang vinterfrakke med krave... 

 

og så ønsker jeg mig nye vinterstøvler... så nogle megafede nogen hos Deichmann  - jeg er ikke type der betaler for mærker - sko skal koste det man ser det til hos Deichmann - ellers er de betalt for dyrt :) 

 

og  jeg ønsker mig også maling... ok - det virker måske lidt  fjollet... men jeg har nogle projekter jeg skal have søsat i 2015 der kræver omkring 30 liter flugger 99 :) 

 

jeg ønsker mig også en ny Samsung - enten en S3 eller S4 - ingen  grund til at betale overpris for en 5er når de 2 andre modeller så rigeligt dækker behovet 

 

så jo - masser af ønsker... 

 

men det  er ønsker for sjov... som det  helst skal være :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jo da :) men ikke noget jeg ikke ville have råd til at købe selv... 

 

jeg ønsker mig fx et risk spil :)  og jeg ønsker mig en flot 3/4 lang vinterfrakke med krave... 

 

og så ønsker jeg mig nye vinterstøvler... så nogle megafede nogen hos Deichmann  - jeg er ikke type der betaler for mærker - sko skal koste det man ser det til hos Deichmann - ellers er de betalt for dyrt :)

 

og  jeg ønsker mig også maling... ok - det virker måske lidt  fjollet... men jeg har nogle projekter jeg skal have søsat i 2015 der kræver omkring 30 liter flugger 99 :)

 

jeg ønsker mig også en ny Samsung - enten en S3 eller S4 - ingen  grund til at betale overpris for en 5er når de 2 andre modeller så rigeligt dækker behovet 

 

så jo - masser af ønsker... 

 

men det  er ønsker for sjov... som det  helst skal være :)

 

Du er en beskeden kvinde :D ... mine pigebekendtskaber ønsker sig Iphone6 :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Præmissen for denne tråd giver ingen mening - for man kan kun leve livet 1 gang.

 

Livet er alt for kort. Se fremad. Nogle kan se fremtiden. Nogle få ser kun ud i intetheden. Men ingen mennesker har øjne i nakken. Så lad være med at se bagud, det giver ingen mening!

 

 

Redigeret af SuperFucker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Præmissen for denne tråd giver ingen mening - for man kan kun leve livet 1 gang.

 

Livet er alt for kort. Se fremad. Nogle kan se fremtiden. Nogle få ser kun ud i intetheden. Men ingen mennesker har øjne i nakken. Så lad være med at se bagud, det giver ingen mening!

 

Helt enig og så vil jeg tillade mig at citere Kierkegaard: 

"Gift Dig, Du vil fortryde det; gift Dig ikke, Du vil ogsaa fortryde det; gift Dig eller gift Dig ikke, Du vil fortryde begge Dele; enten Du gifter Dig, eller Du ikke gifter Dig, Du fortryder begge Dele."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er en beskeden kvinde :D ... mine pigebekendtskaber ønsker sig Iphone6 :P

 

 

 

hahaha - nej det er jeg nu ikke :)  men jeg kan ikke for min død se nogen grund til at bruge penge på ekstravagance og elektroniske dimser der er bedst kendt under sloganet "kend den på knækket" :) 

 

jeg elsker gaver... men jeg har aldrig været gladere for større gaver end for små :) 

 

og lige nu... der er jeg bare glad for at have alt det i livet jeg drømte om da jeg var lille... hus, have, husdyr, biler, familie, kærlighed og fuld økonomisk frihed til at leve mit liv nogenlunde som jeg vil :) 

 

det er svært at ønske noget anderledes når er der hvor man allerhelst vil være :) og bare glæder sig til at stå op hver morgen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hahaha - nej det er jeg nu ikke :)  men jeg kan ikke for min død se nogen grund til at bruge penge på ekstravagance og elektroniske dimser der er bedst kendt under sloganet "kend den på knækket" :)

 

jeg elsker gaver... men jeg har aldrig været gladere for større gaver end for små :)

 

og lige nu... der er jeg bare glad for at have alt det i livet jeg drømte om da jeg var lille... hus, have, husdyr, biler, familie, kærlighed og fuld økonomisk frihed til at leve mit liv nogenlunde som jeg vil :)

 

det er svært at ønske noget anderledes når er der hvor man allerhelst vil være :) og bare glæder sig til at stå op hver morgen 

 

Men du vi vel i hvert fald have en sådan en Lelo Guld der Nille rekommenderede. 100.000 for en vibrator. Hvad koster den hos Deichman?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Præmissen for denne tråd giver ingen mening - for man kan kun leve livet 1 gang.

 

Livet er alt for kort. Se fremad. Nogle kan se fremtiden. Nogle få ser kun ud i intetheden. Men ingen mennesker har øjne i nakken. Så lad være med at se bagud, det giver ingen mening!

 

Jeg er da enig i, at man ikke skal hænge fast i fortiden, men på den anden side kan det såmænd godt en sund øvelse, lejlighedsvis at evaluere livet og stille sig selv spørgsmålet "Hvad har jeg egentligt brugt tiden på, har jeg fået indfriet mine ønsker osv osv". 

 

Set i lys af ovenstående synes jeg det giver fint mening at tage afsæt i fortiden, når man skal se fremad, og måske opstille nye mål og ønsker til sit liv

 

Til emnet

 

Umiddelbart er der ikke meget jeg ville gøre anderledes og dog........... Da jeg var knægt ville jeg gerne drive det til noget indenfor sport. Jeg brugte mange år af min opvækst på at spille bordtennis - Ja, det siger jo næsten sig selv, at en professionel karriere indenfor dette felt, jo nærment er en umulighed, hvis man også ville kunne leve rimeligt godt.

 

I en alder af vel 15-16 år kastede jeg mig så i stedet over golf-spillet, og nåede da også efter nogle år, at blive udtaget til diverse talent-projekter. Kunne jeg lave noget om, ville jeg synes det kunne have være interessant, dels at starte i en meget tidligere alder, og dels at se hvor langt jeg rent faktisk kunne drive det.  Når jeg ser tilbage, tænker jeg da nogen gange, at jeg traf det rigtige valg, ved at ligge det på hylden og i stedet koncentrere mig omkring at få en uddannelse og karriere osv, men alligevel tænker jeg nu også "Det kunne nu have været fedt, hvis jeg kunne gøre det om, starte i en tidligere alder og med økonomisk støtte færdigudvikle talentet, suppleret med lidt uddannelse  I USA. Kort sagt gå all-in og se om man så rent faktisk kunne skabe sig et liv som enten semi eller fuldtidsproff. 

 

På den anden side, har livet jo så til gengæld tilsmilet mig omkring min karriere, hvor jeg egentligt er blevet fuldt ud stimuleret, har fået de job jeg kunne tænke mig, fået lov til at kaste mig ud i projekter, hvor jeg måske ikke altid havde den optimale uddannelse eller baggrund osv osv. 

 

På livets vej har jeg mødt nogle skønne kvinder, og det er blevet til to styk dejlige dejlige børn (voksne mænd i dag), og da jeg ikke betragter tidligere forhold som "fiaskoer", så er der nok ikke meget jeg kunne forestille mig, at jeg ville have gjort anderledes på den front. Tvært imod tror jeg faktisk det dels har udviklet mig en bedre partner og dels givet med en større livsglæde qua samlivet med forskellige skønne kvinder. Jeg har nok lidt svært ved at forestille mig, at hvis jeg var blevet gift i en ung alder og stadig befandt mig i dette ægteskab, at jeg ville føle samme livsglæde og almen tilfredshed som jeg gør i dag.

 

Så alt i alt, og hvis jeg ser bort fra nogle drengedrømme, så skulle jeg da mene, at når jeg ser tilbage, så har jeg nok husket at træffe nogle gode og fornuftige valg på de rigtige tidspunkter, snarere end at udskyde ønsker, drømme med videre.

 

Hvad har jeg så brugt min erfaring til, når det kommer til eksempelvis opdragelse. Jeg har gjort en del ud af at fortælle mine drenge, at de skal forfølge deres drømme og mål, snarere end at dagdrømme, for mange mennesker snakker og drømmer og mangler modet til også at skride til handling. Jeg siger også "Heller gå all-.in i en periode og så måske nå til en erkendelse af, at det måske ikke kan opfyldes, så har man da prøvet og man vil nok hellere ikke på sine gamle dage sidde  lidt gnavpot-agtig, og ærgre sig over at man ikke prøvede".

 

Set i den store sammenhæng er livet faktisk en størrelse hvor man ikke bare kan sige "Aaaah det sker nok, og det kommer nok engang - Ja har masser af tid osv"  Lever man således, kunne jeg sagtens forestille mig, at man pludselig risikere at blive bevidst omkring "Hovsa nu er det vist for sent".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men du vi vel i hvert fald have en sådan en Lelo Guld der Nille rekommenderede. 100.000 for en vibrator. Hvad koster den hos Deichman?

 

hahaha - det er virkelig gaven til kvinden der har ALT... 

 

men honestly ? jeg har ikke så meget som en eneste vibrator/dildo plug ect... ... jeg kan ikke fordrage at  bruge den slags og det er faktisk et turnoff for mig...  jeg elsker pik.. den ægte vare tak :)  gerne flere pikke sammen!! :)

 

alle de der rysteapparater... nej tak - de ryster ikke nok til at det  giver nogen mening alligevel og uanset hvad, så sidder der ikke en mand bagved der kan støde til... og jeg gider sgu ikke blive træt i  armen af at gøre det halvt så godt selv

 

så jeg er faktisk helst fri.... men hvis jeg må få kvitteringen så jeg kan bytte den og købe noget mere relevant - så  er det helt ok :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Well, nogen indlæg er værd at forholde sig til, andre og få ikke..

Man kan vælge at bidrage til et oplæg i General Debat eller vælge at krumme tæ´er og se sig skævt på gud og hvermand, men det sq folks egen valg hvorledes De vil forholde sig til et oplæg.

Man kan vælge at se glasset halvfuld eller halvtomt...

Mig bekendt er der ingen gylden regel for hvorledes et indlæg skal skrives eller indholde, så længe indlægget overholde gældende EG´s retningslinjer.

Jeg har kastet et bold op som folk kan forholde sig til og svare hvis de ønsker dette, om jeg selv bidrager med mit besyv til indlægget er irrelevant for om oplægget skal publiceres eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig i kritikken her af SMO

 

Hvorfor så negativ, når vi er anonyme nicks, og denne såkaldte snagen i hinandens liv højest kan blive til snagen i nogle profil typers liv, der selv vælger at bidrage som de anonyme mennesker de er.

 

Jeg er så så kendt af en del for hvem jeg er, men det har jeg det ret afslappet med fordi jeg tror på at det ikke bliver brugt mod mig som den person jeg er IRL, og fordi jeg ikke er så sårbar som mange af I andre, andet end på omdømmet alt efter hvilkes øjne jeg vurderes med.

 

Jeg kommer til at tænke på de 2 portrætudsendelser med nu afdøde Hr Møller og hans hustru Emma "Hr Møllers verden", hvor han kom med mange kloge udsagn om livet og tilværelsen, han sagde blandt andet at han altid sagde til sine børn og børnebørn at de skulle nytte tiden, få noget ud af livet, for de har kun dette ene liv.

 

Lige så sande ord det var, lige så meget sved disse ord på mig.

 

Jeg har altid gerne villet drive det til mere end evnerne viste sig at række til, og da evnerne viste sig ikke at række, har jeg indenfor det muliges kunst målrettet gået efter at fastholde mig selv i selvforsørgende fast beskæftigelse, hvilket er lykkedes til nu gennem 30 år, men det unægtelig i beskedne stillinger til beskedne lønninger.

 

Men når jeg kigger mig omkring, og ser hvilken skæbne der har ramt så mange andre der ikke kan leve op til kravene i videnssamfundet, der sidder på bænken, er endt på førtidspension eller har mistet dagpengeretten, der føler jeg at jeg har haft både viljen og evnen til at hænge på indenfor de forhåndenværende muligheder, og som sådan oplever jeg mig som et privilegeret medlem på A holdets nedre trin.

 

Det skræmmende spørgsmål jeg må stille mig selv, er om jeg vil kunne ramme muren indenfor de næste 19 år før pensionsalderen, hvor jeg ikke kan blive ved med at finde en hylde hvor jeg kan fastholde mit fodfæste på arbejdsmarkedet, blandt andet grundet manglende engelskkundskaber, hvorfor jeg nu har købt et sprogkursus som jeg vil forsøge mig med trods livslange nederlag med at lære det i skolen.

 

Noget jeg måske skiller mig ud på, og derfor ha klaret mig bedre end dem der endte udenfor arbejdsmarkedet, det er en sær skæv uformel intelligens, som jeg har oplevet at yngre mellemledere har kæmpet for, kunne komme til sin ret på sin egen præmis i mine beskedne stillinger, til videre gavn for arbejdsgiver, men som både de og jeg har oplevet ikke at kunne opnå i noget videre omfang - iblandt særlig en mellemleder der siden blev headhunhtet til en konkurrent, og nu på rekord tid er steget i graderne her, i stedet for hvor han var ansat sammen med mig tidligere.

Han og jeg er enig om at jeg kan ikke selv, men sammen med de rette ledere kan jeg bidrage til fælles gavn - ham har jeg heldigvis beholdt god kontakt til.

 

Det værste jeg har gjort er at forsøge mig på dating markedet, på nettet som IRL og i øvrigt ude i bylivets minefelter, i singleklubber og bare gået i byen alene ude blandt andre under stadig latent risiko for at drikke alt alt for meget.

 

Jeg har brugt alt for mange penge på alkohol over en årrække og i sammenhænge, hvor min personlighed ikke rækker, og jeg derfor kun har oplevet fiasko på fiasko.

 

Det har jeg fået meget bedre styr på, og bruger ikke nær så mange penge på det, men risikoen lurer altid under overfladen, trods at jeg slet ikke drikker til hverdag og nok mindre i snit end de fleste.

Har aftaler med gode venner om at jeg lægger dankortet hjemme, tager 100 kr og mit månedskort til den offentlige trafik med mig, når vi går ud og spiser og drikker godt, hvor de så lægger ud, fordi jeg så er nødt til at gå hjem når de går hjem, dagen efter betaler jeg dem over netbank - det fungerer rigtig godt.

 

Pointen er her at jeg fylder 50 næste år, og i en situation hvor jeg aldrig har kunnet score burde jeg langt tidligere have brugt de penge jeg drak op på købesex i stedet, så havde jeg også undgået mange af de situationer jeg bragte mig selv i ved at drikke alt for meget.

 

Jeg har jo uanset ikke råd til at købe meget sex ofte, men nu bruger jeg heldigvis flere penge på købesex end alkohol, og sammen med en sund men beskeden personlig økonomi, prøver jeg på flere fronter at blive bedre til at leve det gode liv, end jeg evnede tidligere i mit liv da jeg var yngre.

 

Her har det udgjort en berigelse at møde enlige mænd på EG og før da på Hedomax, der både har råd og lyst til at vi sammen deler såvel kulinariske, kulturelle, som købesex oplevelser i Tyskland.

 

Skæbnen har for os alle udviklet sig på vores måde, jeg har behov for at møde andre der som jeg lever deres eget liv for sig selv, men samtidig har de ressourcer førtidspensionisten og manden på bænken ikke har.

At dem jeg så har mødt flest har meget bedre råd end jeg, gør ikke noget for det bliver ikke til flere oplevelser sammen end jeg har råd til.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Rejse du kan være stolt af at dine rejseberetninger bliver læst og hyldet i diverse værthuse miljøer :P

Dvs Rejsenetværk er blevet kult på de københavnske værtshuse ? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...