Hop til indhold
D-tox

Ændring af brugernavn?

Recommended Posts

Guest fynbomanden

Fantastisk forslag Nikita Darling - dét tilslutter jeg mig - og det er nok ikke kun fordi det snart er jul, at hjælpsomheden er så stor her på sitet her i denne tid :-P .

 

Nå men det her "cirkus" minder mig en hel del om Niels Malmros "Kundskabens træ" (egentligt en fed titel i denne sammenhæng, ikk), hvor der er følgende berømte scene:

 

Rektor kommer ind ad døren, og klassen rejser sig op. Han træder op til kateteret, hvor Fru Andreasen står og hun rykker ned på højre side af dette.

Rektor: "Værsgo at sætte jer. Jeg er alvorlig bange for, at der er nogen, der har misforstået noget hér. Selvom I kun går i mellemskolen, så er dette et gymnasium, og ikke en almindelig kommuneskole. I bliver derfor undervist af højt kvalificerede gymnasielærere og højt estimerede folkeskolelærere som Fru Andreasen. Det er altså et privilegium at gå her, og jeg er derfor meget forundret over, at nogen af jer optræder så udisciplinerede, at det har været nødvendigt at klage over jer. Hvad har I tænkt jer at gøre ved dét? Har I selv noget forslag til, hvordan vi kan komme det uvæsen til livs? - Ja, Anne-Mette?"

Anne-Mette: "Vi må jo prøve på at opføre os noget bedre."

Rektor: "Jaah. - Har Willy Bonde noget forslag?"
Willy: "Hvem, mig? - Jeg mener det samme som Anne-Mette."

Rektor: "Har Niels Ole noget forslag?"

Rektor: "Ja, Niels Ole?"
Niels Ole: "Ku' vi ikke lave sådan et bødesystem; det har jeg hørt, de har haft i andre klasser. Så kunne vi gi' hinanden bøder, hvis vi ikke opfører os ordentligt."
Rektor: "Ja; det var da et forslag. - Ja, Elin?"
Elin: "Jeg synes også det ville være bedst, hvis vi selv kunne finde ud af det."
Rektor: "Mona?"
Mona: "Jeg synes det er rigtigt, hvad Elin siger, og hvad Niels Ole siger."
Anne-Mette (Henvendt til Elin): "Klister!"
Willy: "Jeg synes det er rigtigt hvad Niels Ole siger, og hvad Elin siger, og hvad Mona siger." 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det muligt på nogen måde at ændre sit brtugernavn?

 

Nu du ikke har flere tusinde indlæg eller blandet dig i mange tråde, sker der vist ikke så meget ved, at du bare sletter din profil - og så opretter et nyt med dit ønskenick.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...