Hop til indhold
Rejsenetværk

Trist, men også smukt

Recommended Posts

Hvor er det trist at et menneske i en alder af 100 år, aldrig før nu af økonomiske grunde har haft muligheden for at se havet, der blot ligger 650 km fra hendes hjemegn.

Jeg kan forholde mig til at mennesker, hvor uretfærdigt det end er at de er født til fattigdom i fattige lande, de ikke kan få opfyldt selv de mest beskedne drømme, men at mennesker og deres familie kan være så fattige, at de som borgere i ellers rige lande kan gå gennem livet nærmest uden at komme udenfor deres lokalområde, finder jeg uendeligt trist.

Her synes jeg uden af den grund at være villig til at udskrive blancocheks, at det er på sin plads at vi andre, mere eller mindre bedre stillede, vi giver bidrag til at mennesker kan få beskedne ønsker opfyldt, der for os andre opleves som helt selvfølgelige, ønsker vi os dem selv, for vi kan jo betale selv.

100 år gammel kvinde så havet for første gang
USA 22.11.2014 kl. 15:06
Jp.dk
Det er kun anden gang, amerikanske Ruby Holt forlader sin hjemstat Tennessee.
http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE7228186/100-år-gammel-kvinde-så-havet-for-første-gang/
-----------------------------------
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

I begyndelsen af '90'erne, 'smuglede' vi Olde (årgang 1900) med til Tyskland. Hun havde aldrig været uden for Danmarks grænser, og havde intet pas . . 

 

Hendes døtre, der var med, vidste intet - Vi havde blot fyldt bilen, og havde lånt et af børnenes pas, så antal pas stemte  :grin:

 

Hun nød dagen, og kunne leve længe på oplevelsen - Vi havde hende med rundt til mange steder syd for grænsen, som hun gerne ville se . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tog en faster med til London for ti år siden - som en tak, fordi hun hjalp med til noget istandsættelse. Hun havde heller ikke været uden for landets grænser før, selv om hun var i slutningen af 60erne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvor er det dog smukt når man kan glæde andre mennesker med små oplevelser. :-P . jeg arbejde engang på en genoptræning hjem. der var da en gamle mand som ville ha lov til at dø på hjemmet.. en flot sommerdag.. kørte jeg hans seng udenfor og han kunne mærke solens stråler for sidste gang.  :-P dagen efter lukkede han øjne for sidste gang.. men han var så taknemlig for den oplevelse.  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Olde var et livsstykke til det sidste . .  ;)  ;)

 

Nogle år senere, efter en familiefest på den lokale, var hun skyld i at ejeren fjernede et skilt fra Slyngelstuen . . 

 

'FRI BAR TIL FOLK OVER 80 - DER MEDBRINGER DERES FORÆLDRE'

 

 

 

Vi havde en sjov aften - med de drinks hendes døtre gav videre til os andre . . . .  :lol:  :lol:  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har mit hyr med at forklare min ældre mor, hvorfor de rejser jeg foretager altid gå til Tyskland, og ikke så mange andre dejlige steder også.

 

Altså hun får det ikke at vide hver gang, men jeg kan jo heller ikke være sunket i jorden for familien i flere dage af gangen, hvor ingen af dem ved hvor jeg er, skulle der ske noget :???:

 

Men hun ved  nu hvor pragtfuldt og billigt der er i Berlin og Hamburg, og sådan noget kan alle i min familie forstå når talen falder på rejsemål.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Skal vi ikk lige ha en mere historie fra det virkelig liv.. som sagt jeg har arbejdet med mennesker hele mit liv og har mødt mange forskellige mennesker :-P .. jeg flytter hertil byen for et år siden og skulle bare ha et sted hurtig muligt.. fik en taglejlighed nok ikk i lige i det bedste kvartet.. men boede der et år.. mine underbo var de triste dranker og arbejdsløse og en enkle  hjemløs stofmisbruger.  :???: ham gutten her der er står hver dag ved Kvivkly med lange sorte negle og langt hår og skæg.. fik jeg et specielt venskab til.. Juleaften sidste år kom mine børn og fejre jul.. og vi åd og åd.. men der var stadig ris al mande tilbage.. og jordbær sovs.. men ungerne vaskede op.. gik jeg ned til min underbo og gav ham den store skål med dessert til ham  :-P der trillede en lille tåre ned af hans beskidte kind. og han takkede mig som om jeg havde givet ham en masse penge.  :-P  livet er fuld af små søde guldkorn  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal vi ikk lige ha en mere historie fra det virkelig liv.. som sagt jeg har arbejdet med mennesker hele mit liv og har mødt mange forskellige mennesker :-P .. jeg flytter hertil byen for et år siden og skulle bare ha et sted hurtig muligt.. fik en taglejlighed nok ikk i lige i det bedste kvartet.. men boede der et år.. mine underbo var de triste dranker og arbejdsløse og en enkle  hjemløs stofmisbruger.  :???: ham gutten her der er står hver dag ved Kvivkly med lange sorte negle og langt hår og skæg.. fik jeg et specielt venskab til.. Juleaften sidste år kom mine børn og fejre jul.. og vi åd og åd.. men der var stadig ris al mande tilbage.. og jordbær sovs.. men ungerne vaskede op.. gik jeg ned til min underbo og gav ham den store skål med dessert til ham  :-P der trillede en lille tåre ned af hans beskidte kind. og han takkede mig som om jeg havde givet ham en masse penge.  :-P  livet er fuld af små søde guldkorn  :-P

Pink. Jeg er overbevist om at du har et stort hjerte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor er det trist at et menneske i en alder af 100 år, aldrig før nu af økonomiske grunde har haft muligheden for at se havet, der blot ligger 650 km fra hendes hjemegn.

Jeg kan forholde mig til at mennesker, hvor uretfærdigt det end er at de er født til fattigdom i fattige lande, de ikke kan få opfyldt selv de mest beskedne drømme, men at mennesker og deres familie kan være så fattige, at de som borgere i ellers rige lande kan gå gennem livet nærmest uden at komme udenfor deres lokalområde, finder jeg uendeligt trist.

Her synes jeg uden af den grund at være villig til at udskrive blancocheks, at det er på sin plads at vi andre, mere eller mindre bedre stillede, vi giver bidrag til at mennesker kan få beskedne ønsker opfyldt, der for os andre opleves som helt selvfølgelige, ønsker vi os dem selv, for vi kan jo betale selv.

100 år gammel kvinde så havet for første gang

USA 22.11.2014 kl. 15:06

Jp.dk

Det er kun anden gang, amerikanske Ruby Holt forlader sin hjemstat Tennessee.

http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE7228186/100-år-gammel-kvinde-så-havet-for-første-gang/

-----------------------------------

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Der findes mange danskere der aldrig har oplevet bjergene, det er vel lidt det samme.

På det desværre nu lukkede Fantasy-Girls syd for Hamborg, fortalte en bulgarsk pige mig om den oplevelse det havde været at være på Skagens gren og se to have mødes.

Ofte kan vi nok ikke se skoven for træer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...