Hop til indhold
Guest Tywin Lannister

Rituel omskæring

Recommended Posts

Guest Tywin Lannister

Der er i dag i blevet holdt en høring om et muligt forbud mod rituel omskæring af drenge. I den anledning blev der lavet en meningsmåling for Metroexpress der viste at rundt regnet tre ud af fire ønskede at det skulle være forbud at omskære drengebørn - akkurat ligesom det i en håndfuld år har været det for piger.

 

Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg,støtter forbudssiden i den her sag. Dels fordi det virker som en fuldstændig tåbelig skelnen at gøre det forbudt at skære i tissekoner men ikke i tissemænder. Derudover, skønt jeg er libertarianer grænsende til det anarkistiske, så synes jeg barnets tarv er betydelig vigtigere end hvad en tilfældig himmelnisse påbyder forældrene skal klippes af. 

 

Officielt er det kun to partier (LA og Enhedslisten) der er positivt stemt overfor et forbud. Hvad siger I?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det giver stof til eftertanke, at partier og folk, der vil forbyde dyresex, ikke mener, at der skal gribes ind overfor lemlæstelse af børn!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det giver stof til eftertanke, at partier og folk, der vil forbyde dyresex, ikke mener, at der skal gribes ind overfor lemlæstelse af børn!

 

Læg nu mærke til at det er drengebørn der fortsat gerne må lemlæstes. Jeg undrer mig over at feministerne ikke for længst har meldt sig på scenen for et forbud mod drengebørns lemlæstelse, den samme lemlæstelse af pigebørn er heldigvis forlængst forbudt, da var de på banen, men ligeberettigelse er måske ikke så vigtig når det er mænd der skal lide ?

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Utroligt at der skal et forbud til, for at stoppe folk i at skrære i deres børn. Det burde de selv kunne tage stilling til når de blev myndige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt enig med trådstarter, drenge omskæring burde ligesåvel forbydes som omskæring af piger. Jeg tror at ud over en evt manglende feministisk interesse i forhud, så er der også et emne i at det praktiseres i lande som vi i højere grad identificerer os med, f.eks. USA og Israel, og dermed ikke politisk så interessant at gøre noget ved det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

I gamle dage da der kunne gå uger, måneder, år mellem hvert bad, så var omskæring for drenge en god ide pga nedsat risiko for sygdomme, både for manden, men specielt også for Den modtagende kvinde. Når pikhovedet ikke længere fungerer som slimhinde, gemmer det ikke så godt på alverdens lækkerier og er nemmere at gøre ren. Så der har uden tvivl været gode grunde til at omskære drenge.

Men nutildags, hvor alle går i bad regelmæssigt og kondomet er opfundet, så er der ingen rationel grund til at omskære drenge. Så må det jo bygge på blind tro på gamle eventyrbøger og i mine øjne er det mishandling af børn! Der er også stadig en pæn del af de her operationer, der går galt og skamferer eller invaliderer drengen for livet! :o

Omskæring af piger er ganske rigtigt langt værre, da det har større konsekvens for pigerne. Man fratager dem nærmest alle muligheder for at nyde sex, da skamlæber og klitoris bliver fjernet. I guder hvor er det dog sygt og forkert! :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Jeg er helt enig i, at det er decideret tosset og barbarisk at omskære piger. Ingen som helst tvivl om det.

Det skal dog siges at ALLE operationer på de ydre kvindelige kønsorganer, som ikke er medicinsk begrundet, er ulovlige. Selv på myndige kvinder. Det giver af og til problemer når kvinder vil have reduceret skamlæber. Igen skriger forskellen i ligheden for loven til himlen.

Rituel drengeomskæring er faktisk en undtagelse i loven om børnemishandling. Religion er noget bras.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg,støtter forbudssiden i den her sag. Dels fordi det virker som en fuldstændig tåbelig skelnen at gøre det forbudt at skære i tissekoner men ikke i tissemænder. Derudover, skønt jeg er libertarianer grænsende til det anarkistiske, så synes jeg barnets tarv er betydelig vigtigere end hvad en tilfældig himmelnisse påbyder forældrene skal klippes af. 

 

Hvis indgrebet er risikabel, smertelig eller på anden måde til gene, så er det rimelig at lave et forbud. Men man bør ikke forbyde noget bare for at drille nogle, som tror på den forkerte himmelnisse. På trods af anarkistiske libertarianer så bor vi jo stadig i et retssamfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Hvis indgrebet er risikabel, smertelig eller på anden måde til gene, så er det rimelig at lave et forbud. Men man bør ikke forbyde noget bare for at drille nogle, som tror på den forkerte himmelnisse. På trods af anarkistiske libertarianer så bor vi jo stadig i et retssamfund.

I det her tilfælde er det jo så også udelukkende himmelnisse-argumentet der gør at det er tilladt. Jeg mener så at rationelle, medicinske argumenter bør have betydelig større vægt.

Og så ville jeg godt nok være træt af at skulle gennemgå en operation uden bedøvelse. Det bliver for øvrigt snart ulovligt at udføre på smågrise. Men altså ikke på småmennesker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I det her tilfælde er det jo så også udelukkende himmelnisse-argumentet der gør at det er tilladt. Jeg mener så at rationelle, medicinske argumenter bør have betydelig større vægt.

Og så ville jeg godt nok være træt af at skulle gennemgå en operation uden bedøvelse. Det bliver for øvrigt snart ulovligt at udføre på smågrise. Men altså ikke på småmennesker.

Medicinske argumenter og indsigelser burde have afgørende vægt. For øvrig går jeg da ud fra, at der er love på området, som sikrer lægelig opsyn og godkendelse af festlighederne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så ville jeg godt nok være træt af at skulle gennemgå en operation uden bedøvelse. Det bliver for øvrigt snart ulovligt at udføre på smågrise. Men altså ikke på småmennesker.

 

Med en skarp kniv mærker grisene nu ikke meget - det de hyler mest over er at blive taget op, holdt fast og lagt på ryggen, selve snittet for at fjerne tekstiklerne mærker de næppe meget til, næppe mere end et bedøvelsesstik - og de går da også hurtigt og smågrynter med de andre grise i folden, somom intet var hændt  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...