Hop til indhold
Onslow

Kanal 22

Recommended Posts

Omkring 1980 optrådte dette skelsættende program for første gang.

 

Gorm og Gregers var de suveræne værter, som kl. 22 lørdag aften kunne støvsuge gaderne for folk. Ak ja. ;)

 

Titelmelodien var en coverudgave (det ord var vist ikke opfundet dengang) af Bob Dylans "Wigwam".

 

Originalen er femragende, men coveren havde sin helt egen sjæl med nynnen og lala'en, og for mit indre øre glider tankerne uvægerligt tilbage til dette fantastiske tv-program. (Vi var heller ikke forvænte dengang) :D

 

Er der nogen af jer gamle stabejser, der kan huske, hvem der spillede nummeret, og måske har en ide om, hvor man kan downe det?

 

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg

Omkring 1980 optrådte dette skelsættende program for første gang.

 

Gorm og Gregers var de suveræne værter, som kl. 22 lørdag aften kunne støvsuge gaderne for folk. Ak ja. ;)

 

Titelmelodien var en coverudgave (det ord var vist ikke opfundet dengang) af Bob Dylans "Wigwam".

 

Originalen er femragende, men coveren havde sin helt egen sjæl med nynnen og lala'en, og for mit indre øre glider tankerne uvægerligt tilbage til dette fantastiske tv-program. (Vi var heller ikke forvænte dengang) :D

 

Er der nogen af jer gamle stabejser, der kan huske, hvem der spillede nummeret, og måske har en ide om, hvor man kan downe det?

 

'>

 

Edit.:

Lala udgaven viser sig nok at være den helt originale, men åbenbart umulig at opdrive. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mit gæt er at det du søger er en sound library version af Dylan's sang. Mange TV-programmer brugte libraries, og mange versioner fra den tid er helt fremragende. Indspillede af dygtige orkestrer live i studios. Wigwam findes bl.a. indspillet af Claude Vasori (Caravelli) og hans orkester. Jeg tror den version du linker til er Caravelli's. Han lavede mængder af film- og TV-musik.
Sangen findes også indspillet af den brasilianske beatgruppen Magnetic Sounds (aka Super Erotica) som lavede mange instrumentale versioner af mange bekendte sange. Deres versioner er også blevet brugt i TV-verden.
 
Edit: Nu ser jeg i indlæg oven at Drafi Deutscher også har lavet den. Ja, det er en dejlig sang, og en mærkelig en for at komme fra Dylan.
Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har hørt skrøner om at man kan downloade youtube videoen og derefter omkonvertere til en mp3 fil eller andet.

Og derfra kan man der laves en musik cd.

Det er bestemt ikke nogen skrøner.

 

Download Free Youtube Downloader, og du kan hente alle videoerne på Youtube, i lige det format, som du ønsker.

 

Jeg bruger videoerne til fester i forbindelse med en projektor og eksterne højtalere, det giver en ganske anderledes oplevelse end traditionel musik.

 

Min bilradio kan tage USB og afspille MP3, så på min fisk har jeg 16 timers musik liggende helt uden åndsvage hyggesludre studieværter til at fremme mavesyren. :P

 

Til dem, der har CD-ROM drev af den ældre slags, som kun kan spille Wav-filer, er der også en konverter, der kan ordne det problem.

 

Alt sammen gratis at downloade, bare husk at fjerne fluebenene fra alle de toolbars og browsere, man let uforvarende kan komme til at sige ja til. :)

 

God weekend

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Mit gæt er at det du søger er en sound library version af Dylan's sang. Mange TV-programmer brugte libraries, og mange versioner fra den tid er helt fremragende. Indspillede af dygtige orkestrer live i studios. Wigwam findes bl.a. indspillet af Claude Vasori (Caravelli) og hans orkester. Jeg tror den version du linker til er Caravelli's. Han lavede mængder af film- og TV-musik.
Sangen findes også indspillet af den brasilianske beatgruppen Magnetic Sounds (aka Super Erotica) som lavede mange instrumentale versioner af mange bekendte sange. Deres versioner er også blevet brugt i TV-verden.
 
Edit: Nu ser jeg i indlæg oven at Drafi Deutscher også har lavet den. Ja, det er en dejlig sang, og en mærkelig en for at komme fra Dylan.

 

Du har ret, det er Caravellis udgave, jeg linker til, den er også bare vidunderlig, flere af de andre, du henviser til, i øvrigt også. :)

 

Men lyt til originalen, som Riesenschwanz linker til, det var den, der blev brugt i TV.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...