Hop til indhold
Guest stump

Skandinav snydt af thai lady - sover nu på gader i Bangkok

Recommended Posts

Guest stump
Skandinav snydt af thai lady - sover nu på gader i Bangkok
En thai barpige lurede ca. 177.250 kr. (1. mio Thai Bath) fra en 45-årig skandinav. Pengene var mandens livsopsparing, og nu sover han på Soi Nana, en af Bangkoks mest berømte ludergader. Når han er vågen, tigger han sig frem til lidt mad, og hvad han ellers har brug for.
 
 

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan han ikke få en envejsbillet hjem til Sverige ? Den svenske ambassade ville ikke hjælpe ham ? Det lyder grotesk.

 

Det er en sørgelig historie/udvikling. Det tyder på at mange ensomme skæbner søger lykken i Asien og bliver grueligt snydt.

 

Man ligger, som man har redt, ville jeg sige.

Så pas på ! der er enkelte bruger herinde, som er ret besat af asiatiske piger, pigerne er meget gode skuespillere, tag jer i agt ! :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg forstår det havde han 177.000 med i kontanter. Eller hævede 177.000 efter ankomst til Thailand.

Hvis det samtidig er de sidste 177.000 man ejer, så er det rigtig synd og rigtig ærgerligt for ham, men så ligger man squ godt nok også lidt som man har redt.

 

Mon ikke han ender med at komme hjem via den svenske ambassade hvis han vil indordne sig på eventuelle betingelser de måtte have

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen har i da ikke læst artiklen. Alle svenskere, som er havnet i Thailand ender med at komme hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg forstår det havde han 177.000 med i kontanter. Eller hævede 177.000 efter ankomst til Thailand.

Hvis det samtidig er de sidste 177.000 man ejer, så er det rigtig synd og rigtig ærgerligt for ham, men så ligger man squ godt nok også lidt som man har redt.

 

Jeg har ikke gennemlæst artiklen nøje.

Måske skulle pengene bruges til at hjælpe kvinden med et eller andet, derfor hævede han alle pengene kontant og derefter smuttede hun med pengene.

 

Havde kvinden gjort noget ulovlig ? hun fik en "gave" af manden,

manden var bare for godtroende.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Kan han ikke få en envejsbillet hjem til Sverige ? Den svenske ambassade ville ikke hjælpe ham ? Det lyder grotesk.

 

Det er en sørgelig historie/udvikling. Det tyder på at mange ensomme skæbner søger lykken i Asien og bliver grueligt snydt.

 

Man ligger, som man har redt, ville jeg sige.

Så pas på ! der er enkelte bruger herinde, som er ret besat af asiatiske piger, pigerne er meget gode skuespillere, tag jer i agt ! :P

 

Nille, man kan ikke komme hjem på ambassadens regning. Det gælder også for danskere.

 

De danske ambassader i bl a Asien havde tidligere en lille artikel med netop overskriften "Man kan ikke komme hjem på ambassadens regning".

 

Jeg kender personligt til ét tilfælde, hvor bistandskontoret, hvor han "hørte til" i DK, han var førtidspensionist, lagde pengene til at komme hjem ud, mod at de lavede en afdragsordning, hvor fyren blev trukket i hans månedlige udbetaling af førtidspension.

 

Det var et ret stort beløb, fordi han havde overstay. En lokal agent lovede at fikse problemet, lokale danskere i Bangkok og Pattaya fandt pengene, som løste problemet, ved at rykke en side med over stayet ud af passet!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hævet 177.000 først tænker man han er komplet idiot hvem fanden hæver så mange penge fremfor bare at hæve løbende.

Men så læser man, han er Svensker.. Nå jaja det forklarer jo det hele hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hævet 177.000 først tænker man han er komplet idiot hvem fanden hæver så mange penge fremfor bare at hæve løbende.

 

 

Ja han fremstår som idiot.. Men der står også at han er uden familie eller pårørende i Sverige så mon ikke han er et rimeligt sårbart mål? 170k er heller ikke den store opsparing for en mand i midt 40erne. Han lyder som en desperat person der har set en vej ud af elendigheden og grebet chancen. Trist at der altid står nogen klar i kulissen til at udnytte folk i en ulykkelig situation.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Ja han fremstår som idiot.. Men der står også at han er uden familie eller pårørende i Sverige så mon ikke han er et rimeligt sårbart mål? 170k er heller ikke den store opsparing for en mand i midt 40erne. Han lyder som en desperat person der har set en vej ud af elendigheden og grebet chancen. Trist at der altid står nogen klar i kulissen til at udnytte folk i en ulykkelig situation.

 

Tiger, du skriver at han fremstår som en idiot. Det kan du godt have ret i :grin:

 

Jeg ved ikke hvor mange som linkede sig ind på historien som med medhæftet, om det stigende antal af vesterlændinge, som er hjemløse i Thailand.

 

Jeg ved heller ikke hvor mange der kan huske, h v o r mange tærsk jeg fik, da jeg bl. a. lavede tråden om Thailænderes hvide løgne?

 

(Os der ved lidt om, hvad det handler om, har denne indforståede sag mellem os: Hvornår lyver en thai barpige/ prostitueret? Hver gang hun åbner munden)

 

Og nu vi er ved idioter, så tænker jeg da mit, når en fyr på 140 kg, mindst, som ikke har børstet tænder meget længe, som har elefantfødder, drikke omkring 40 genstande på en dag, og som har en lille smuk kvinde 40 år yngre end ham, siddende hos ham på en af de danske restauranter, hvor han så erklærer, at thaipigerne (de prostituerede) ikke bryder sig om unge mænd.

 

Ofte virker det, som om hjernen hos de enlige mænd der flyver til Asien for at få sex, på en eller anden måde forsvinder, eller holder op med at fungere, på de godt 10 timer, det tager at komme her ud.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg ved ikke hvor mange som linkede sig ind på historien som med medhæftet, om det stigende antal af vesterlændinge, som er hjemløse i Thailand.

 

Jeg hæfter mig ved at der også var kvindelige hjemløse vesterlændinge.

Kan du uddybe hvorfor ? Har de drukket deres penge op ??? Eller er de også blevet snydt på samme måde ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja han fremstår som idiot.. Men der står også at han er uden familie eller pårørende i Sverige så mon ikke han er et rimeligt sårbart mål? 170k er heller ikke den store opsparing for en mand i midt 40erne. Han lyder som en desperat person der har set en vej ud af elendigheden og grebet chancen. Trist at der altid står nogen klar i kulissen til at udnytte folk i en ulykkelig situation.

Fint han tager chancen!! Men der er ikke nogen lovgivning imod at tænke sig bare lidt om!! For helvede lad da være med at hæve 170k og have dem liggende, det er da dumt! Han er der på Visum, så skal ikke bruge 170 k i kontanter i morgen, hvis de evt skulle giftes eller lignende, kan restaurant regningen betales med Visa etc.

 

Der giver absolut ingen mening, gutten har tænkt, nå jeg hæver da lige 170k altid rart at have lidt penge liggende  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin: Han gør sig selv til et meget sårbart mål ;-)

 

Stump læste dit Link til ende. Først er jeg glad for Ambasserne ikke bare udskriver en blanko check når folk dummer sig. Hjælper men skal tilbagebetales. Der er åbenbart en del der strander dernede. Typisk fordi man på ingen måde har tænkt sig om. Ligesom de ældre som er syge og tager derned, vel vidende de ikke har et gratis sygesystem. (og de har naturligvis ikke dækket sig ind med egen forsikring)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fint han tager chancen!! Men der er ikke nogen lovgivning imod at tænke sig bare lidt om!! For helvede lad da være med at hæve 170k og have dem liggende, det er da dumt! Han er der på Visum, så skal ikke bruge 170 k i kontanter i morgen, hvis de evt skulle giftes eller lignende, kan restaurant regningen betales med Visa etc.

 

Der giver absolut ingen mening, gutten har tænkt, nå jeg hæver da lige 170k altid rart at have lidt penge liggende  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin: Han gør sig selv til et meget sårbart mål :wink:

 

Stump læste dit Link til ende. Først er jeg glad for Ambasserne ikke bare udskriver en blanko check når folk dummer sig. Hjælper men skal tilbagebetales. Der er åbenbart en del der strander dernede. Typisk fordi man på ingen måde har tænkt sig om. Ligesom de ældre som er syge og tager derned, vel vidende de ikke har et gratis sygesystem. (og de har naturligvis ikke dækket sig ind med egen forsikring)

 

Come on Havnebums, du lyder så kynisk.

 

Manden havde klart et problem med sin dømmekraft, måske har han demens eller fysisk/psykisk syg.

Derfor bør han hjælpes, det kunne være du kom i lignede situation når du bliver ældre...

 

Hvorfor er der folk i vores velfærd stat, som er hjemløse ?

 

Ambassader bør hjælpe sine statsborgere som kommer i nød i udlandet uanset årsag. Der kan blive et efterspil, men som udgangspunkt bør folk hjælpes først.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fint han tager chancen!! Men der er ikke nogen lovgivning imod at tænke sig bare lidt om!! For helvede lad da være med at hæve 170k og have dem liggende, det er da dumt! Han er der på Visum, så skal ikke bruge 170 k i kontanter i morgen, hvis de evt skulle giftes eller lignende, kan restaurant regningen betales med Visa etc.

 

Der giver absolut ingen mening, gutten har tænkt, nå jeg hæver da lige 170k altid rart at have lidt penge liggende  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:  :grin: Han gør sig selv til et meget sårbart mål :wink:

 

Stump læste dit Link til ende. Først er jeg glad for Ambasserne ikke bare udskriver en blanko check når folk dummer sig. Hjælper men skal tilbagebetales. Der er åbenbart en del der strander dernede. Typisk fordi man på ingen måde har tænkt sig om. Ligesom de ældre som er syge og tager derned, vel vidende de ikke har et gratis sygesystem. (og de har naturligvis ikke dækket sig ind med egen forsikring)

Jamen så giv du da 170.000 til Manden, når det nu er så synd han har mistet dem  :D  :D  :D  :D  :D

 

Folk bliver hjulpet hjem, men kommer selv til at betale efterfølgende. Synes jeg er fint! Det giver ikke megen mening man køber rejseforsikringer etc, hvis man bliver hjulpet på samme måde uden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jamen så giv du da 170.000 til Manden, når det nu er så synd han har mistet dem  :D  :D  :D  :D  :D

 

Folk bliver hjulpet hjem, men kommer selv til at betale efterfølgende. Synes jeg er fint! Det giver ikke megen mening man køber rejseforsikringer etc, hvis man bliver hjulpet på samme måde uden.

Jeg gentager lige for en sikkerheds skyld. Selve ambassaden har ikke en konto, hvorfra de kan trække kontanter til strandede eller syge danskere. Men de skal delvist mod betaling, være behjælpelige, skabe kontakt til familie og myndigheder i DK.

 

 

Det er så her jeg kommer i tanke om en historie, jeg omskrev fra en lokal nordjysk ugeavis. Overskriften gik nogenlunde sådan her:

 

Stødte ind i thaikvinde på et gadehjørne, og nu bygger han hus i Thaiand.

 

Journalisten fangede ham, mens de var ved at pakke ned i hans hjemby. Huset var solgt, og nu skulle de op til hendes landsby, hvor der formodentlig ikke var vesterlændinge at kommunikere med. Det var det sædvanlige, ca 40 års aldersforskel. Inden de pakkede, havde han lige været på sygehuset, og han var meget glad for aat have hende thaikvinden ved sin side, mens han var syg. For siger d e t meget. Ene uden venner, tager til Phuket. Hvis de stødte ind i hinanden på et gadehjørne, var hun gadeluder. De to tog tilbage til hendes landsby med mange flere penge, end den omtalte svensker.

 

PS! Det var partiet Venstre, via Uffe Elleman Jensen, som indførte betalingssystemet, som ambassader og konsulater nu arbejder med.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske havde manden ingen bankkonto og tog bare hovedpuden med :roll: han var jo svensker :D

Ja, det förklarar ju det hela. Det måste givetvis vara befriande att veta att det aldrig skulle hända med en dansk. I själva verket gör det ju också till en sjov historia.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan inte trådstartaren föreslå administratören att tråden flyttas till Hyggesnak? Den esprit och den raffinerade retorik som tråden ger så goda exempel på borde väl fler få ta del av?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gad vide hvad der er blevet af mandens flybillet?

Normalt køber man jo en returbillet. Og i disse online tider, kan man jo også checke ind med booking referencen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tror du ikke han har satset alt? Altså nu skal han giftes og bo i Thaland. Så har nok ikke købt retur

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Gad vide hvad der er blevet af mandens flybillet?

Normalt køber man jo en returbillet. Og i disse online tider, kan man jo også checke ind med booking referencen.

 

Diller, vil du tillade mig, at jeg spørger dig, om du kan se noget som helt normalt ud fra skandinaviske værdier, med et glimt i øjet. Hvis du giver mig ret i an manden har handlet unormalt i forhold til de fleste, som ikke er blevet ramt i hjerte og sjæl af en af de thailandske hvide livsløgnere, så kan vi måske pejle os hen imod en helt normal historie, normal set gennem sexfarernes kikkert.

 

Manden er blevet dybt forelsket, har solgt alt hvad han havde, og derefter med glæde i hjertet rejst til Thailand. Hun har sikkert taget imod ham med åben tegnebog i lufthavnen. Eller hvad mener du?

 

returbillet? Til hvad? Han rejste jo til paradiset.

 

I øvrigt, det sker at mænd møder Asien, uden nødvendigvis at komme ud for t få billig ung sex, som efter en uge eller to i Asien rejser hjem, siger jobbet op, sælger alt.

 

En af de mest succesfyldte danske restauratører i Thailand, gjorde faktisk det. Tog med en kammerat til bangkok, vennen havde været der før, den nuværende restauratør mødte en barpige, tog hende med til en af bavyerne, han tog hjem, jeg husker ikke hvordan hun kom til DK, reglerne var anderledes den gang.

 

han opsagde sit job, 20 år i samme firma, solgte alt, rejste tilbage med damen, osv osv. Han klarede sig personligt, men stort set alt andet gik galt:-(

 

Nu vi taler om normalitet.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

returbillet? Til hvad? Han rejste jo til paradiset.

 

I øvrigt, det sker at mænd møder Asien, uden nødvendigvis at komme ud for t få billig ung sex, som efter en uge eller to i Asien rejser hjem, siger jobbet op, sælger alt.

 

En af de mest succesfyldte danske restauratører i Thailand, gjorde faktisk det. Tog med en kammerat til bangkok, vennen havde været der før, den nuværende restauratør mødte en barpige, tog hende med til en af bavyerne, han tog hjem, jeg husker ikke hvordan hun kom til DK, reglerne var anderledes den gang.

 

han opsagde sit job, 20 år i samme firma, solgte alt, rejste tilbage med damen, osv osv. Han klarede sig personligt, men stort set alt andet gik galt:-(

 

.

 

Det siges at pigerne bruger sort magi til at indfange og lokke mændene :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...