Hop til indhold
Guest Deputy

Deputy lægger seksløberne på hylden

Recommended Posts

Guest Deputy

 

Først og fremmest vil jeg godt takke mine kollegaer for et godt samarbejde gennem de sidste 6 måneder. Dernæst vil jeg godt takke den store skare af brugere på Eroguide for at være med til at skabe et godt forum og bidrage med jeres anmeldelser og holdninger, uden jer var der ikke noget forum.

 

Jeg må dog også erkende at der findes en lille gruppe af brugere som ikke er så sjove at have med at gøre. Det er med al tydelighed bevist at nogle brugere mener at fordi de skriver mange indlæg, så har de krav på medbestemmelse og særbehandling.

 

Når de brugere ikke opnår det tyer de til diverse handlinger, som strider mod hvad jeg opfatter som god moral, etik og almindelig anstændighed. Der er for lidt respekt for at det er Admins web-page og at han alene kan bestemme hvilken retning siden skal bevæge sig i.

 

Det er særligt eskaleret på det seneste og jeg føler desværre ikke længere at det er umagen værd at bruge så meget tid på dette frivillige hverv.

 

Jeg ønsker mine nu tidligere kollegaer alt godt i deres fremtidige arbejde med at administrere forummet og de nye tilføjelser til ledelsesteamet god arbejdslyst. Det har været sjovt og lærerigt at deltage bag kulisserne men også ret udmarvende.

 

Med et ønske om alt godt for Eroguide.dk og dets brugere vil jeg derfor takke af.

 

Deputy

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det sgu ikke godt nok, at det skal være en pine at udføre frivilligt arbejde… jeg vil personligt beklage og undskylde hvis jeg har på nogen måde har gjort det surt at være her og arbejde. og så synes jeg da det må være tid til at kigge lidt indad hvis det er sådan vi virker på de frivillige hjælpere her… 

 

God vind fremover og vi snakkes. mange knus line 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Jeg må dog også erkende at der findes en lille gruppe af brugere som ikke er så sjove at have med at gøre. Det er med al tydelighed bevist at nogle brugere mener at fordi de skriver mange indlæg, så har de krav på medbestemmelse og særbehandling.

 

Når de brugere ikke opnår det tyer de til diverse handlinger, som strider mod hvad jeg opfatter som god moral, etik og almindelig anstændighed. Der er for lidt respekt for at det er Admins web-page og at han alene kan bestemme hvilken retning siden skal bevæge sig i.

 

....kunne være denne gruppe skulle prøve at komme lidt ud i den civiliserede verden, og samtidig få lidt frisk luft imellem ørerne...i stedet for at sidde 24/7 på EG, det

er sku en temmelig fattig tilværelse.... :-|

Del dette indlæg


Link til indlæg

....kunne være denne gruppe skulle prøve at komme lidt ud i den civiliserede verden, og samtidig få lidt frisk luft imellem ørerne...i stedet for at sidde 24/7 på EG, det

er sku en temmelig fattig tilværelse.... :-|

 

Det kunne være interessant, hvis du ville sætte nogle konkrete navne på. Men det tør du vel sagtens ikke?

Og så bliver dit udsagn jo det sædvanlige danske leverpostejslal.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne være interessant, hvis du ville sætte nogle konkrete navne på. Men det tør du vel sagtens ikke?

Og så bliver dit udsagn jo det sædvanlige danske leverpostejslal.

Føler du dig truffet ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Føler du dig truffet ;)

 

Ved du hvad, Plasker, jeg er efterhånden så vant til at nulliteter herinde nedgør andre i ly af anonymiteten.

 

Men jeg vil egentlig gerne her holde grækeren fast på hans påstand: Hvem er den omtalte "gruppe"?

Og hvad er "rig" tilværelse?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved du hvad, Plasker, jeg er efterhånden så vant til at nulliteter herinde nedgør andre i ly af anonymiteten.

Men jeg vil egentlig gerne her holde grækeren fast på hans påstand: Hvem er den omtalte "gruppe"?

Og hvad er "rig" tilværelse?

Sådan er livet desværre på internet fora. Der er altid nogen der ikke kan lade være med at provokere, nedgøre og ødelægge for andre.

Det kan ikke betale sig at bruge tid på dem, ignorer dem og de forsvinder til et andet sted hvor de kan højne deres selv værd uden noget konsekvenser.

2ac7c0520892d2f3dc7d477b7d9028b4_zps033d

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sådan er livet desværre på internet fora. Der er altid nogen der ikke kan lade være med at provokere, nedgøre og ødelægge for andre.

Det kan ikke betale sig at bruge tid på dem, ignorer dem og de forsvinder til et andet sted hvor de kan højne deres selv værd uden noget konsekvenser.

2ac7c0520892d2f3dc7d477b7d9028b4_zps033d

 

Du har fuldstændig ret, Plasker.

 

Men jeg ville nu gerne have "grækerens" udlægning alligevel.

Men det er sikkert for meget forlangt?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Jamen jeg kan ikke forstå at der er nogen der mangler navne på hvem det er der har gjort livet lidt surt for "de grønne"....det er jo bare at læse Boardet...

 

Kære Deputy...giv ikke op....Det er for nemt...tænk på at du evt. har haft en hemmelig drøm om at være skoleinspektør?

 

Her er det muligt! her er det tilladt at sige både sku og vise folk det røde kort og andet!

 

Vær lidt stædig og bliv! :-P  :-P  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er nu lidt enig med Deputy - i hvert fald på ét punkt:

 

Hvis et stykke ulønnet arbejde er så besværligt at have med at gøre, at det nærmer sig en sur pligt - så skal man lade være.

 

Så har det bare vist sig at være noget andet, end det, man troede, det var, da man begyndte...

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Jamen jeg kan ikke forstå at der er nogen der mangler navne på hvem det er der har gjort livet lidt surt for "de grønne"....det er jo bare at læse Boardet...

 

Nu ved jeg ikke, om du tænker abstrakt eller konkret her, Cherie, men herinde er der altid folk, der gør en dyd af at gøre livet surt for andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ikke, om du tænker abstrakt eller konkret her, Cherie, men herinde er der altid folk, der gør en dyd af at gøre livet surt for andre.

 

 Jamen kære hr X

 

Øvelsen er jo nem, Man læser Boardet, som jeg skrev, ...altså hvad er det folk og de grønne skriver?

 

Og jeg kan love dig at det at være grøn er bestemt ikke nemt, jeg var "grøn" på tjatten på Logen, og jeg havde den der regel, hvis ikke du i løbet af 2½ sek svarede for dig på mit spørgsmål...jamen så røg du ud....ikke noget med at sidde og være med på en "lytter" gratis, man var aktiv tjattene....var man ikke aktiv....jamen så kunne folk, hører radio i stedet! ikke noget med at sidde og suge oplysninger gratis!

 

Og klart fik jeg da hug for det, man man fik flere hvis man ikke gjorde det! Da private ting mange gange flød rundt, så enten var folk deltagende ellers var det ud.

 

Og kære X...man er altid det dumme svin som "grøn" der kunne gøre tingene anderledes, man skal bare gøre: bla bla bla

 

hvor andre mener man skal gøre : bla bla bla

 

Logen havde på et tidspunkt en nem ting, dem der brokkede sig for meget over ledelsens regler og den daglige ledelse, kunne selv få lov at være moderator en tid, sådan de kunne lære, "hvor nemt det lige var"!

 

Tilbudet blev igen og igen tilbudt de værste kritikkere, men skægt nok havde de ikke tid, lyst eller andet, men tilbudet var der, prøv det selv om du kan gøre det bedre!

 

Tag telefonen kl 03 om natten når en pige græder i telefonen, forhold dig til afpresning, forhold dig til trusler, forhold dig til dit og dat....

 

Jo det er nemt at være grøn, og det er satans nemt at "lege" grøn uden at være grøn!

 

Kære X kunne du tænke dig at være Grøn?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes det er ærgeligt, at Deputy siger tak for nu, selvom jeg godt forstår ham og er helt enige i hans begrundelser og argumenter ligesom Cherie kommer med gode pointer igen igen. :) Tak for et godt samarbejde og gode snakke Dep :)

Det sgu ikke godt nok, at det skal være en pine at udføre frivilligt arbejde… jeg vil personligt beklage og undskylde hvis jeg har på nogen måde har gjort det surt at være her og arbejde. og så synes jeg da det må være tid til at kigge lidt indad hvis det er sådan vi virker på de frivillige hjælpere her…

God vind fremover og vi snakkes. mange knus line

Jeg bliver nød til at sige til Line, at det er bestemt ikke dig, der er problemet, du har da altid være venlig de gange du har skrevet til os alle i ledelsen, det kan godt være der engang var noget vi så forskelligt på, men det klarede vi i fin tone og med respekt for hinandens synspunkter. Du burde absolut ikke føle dig ramt på nogen måde og din opfordring til at kigge lidt indad inden man farer i flint overfor en moderator eller ledelsen som sådan har du hermed givet videre med håb om at det hjælper :) Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg

tak for indsatsen Vicesherif... det der burde være en fritidsfornøjelse skal jo ikke være et pres - 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for tjansen Deputy. Hvad navne angår... ingen grund til at liste nogen, de burde selv vide hvem de er, og hvis ikke, er det jo en del af problemet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg må dog også erkende at der findes en lille gruppe af brugere som ikke er så sjove at have med at gøre. Det er med al tydelighed bevist at nogle brugere mener at fordi de skriver mange indlæg, så har de krav på medbestemmelse og særbehandling.

 

Når de brugere ikke opnår det tyer de til diverse handlinger, som strider mod hvad jeg opfatter som god moral, etik og almindelig anstændighed. Der er for lidt respekt for at det er Admins web-page og at han alene kan bestemme hvilken retning siden skal bevæge sig i.

 

Deputy

 

 

Rigtig mange tak for indsatsen Deputy. Jeg er personlig glad for din, admins og de andre nuværende og tidligere moderatorers indsats :-P

Det kan ikke være diverse "trolls" du henviser til for de har i og brugerne fået god styr på i øjeblikket i forhold til da Dionysos blev smidt ud og i månederne indtil da. 

Det må være stambrugere og måske nærmere stamdebattører (eller måske stamkværulanter) du henviser til.

Disse debatørrer burde burde måske kigge lidt indad. Som flere henviser til i tråden ovenfor skal der nu nok være nogle stykker der føler sig truffet. Herudover har de vel også fået diverse PM's når deres opførsel er så grel som du beskriver ("altså når de strider til handlinger som strider mod god moral, etik og anstændighed").

 

Til de (få?) der måtte føle sig ramt. Prøv at lade vær med at svare hver eneste gang der kommer en lille spydighed eller hentydning. Det er faktisk ikke så svært :-P. Selvom jeg også et par gange har prøvet at falde i og svare for hurtigt og nedladende eller upassende. Nogle gange dør tråden ud af sig selv og så var man fri for at svare grimt. Egentlig udstiller man ofte blot sig som afstumpet, smålig eller det der er værre, ved straks at svare en hentydning eller spydighed ved at svare grimt og  måske endnu mere uanstændigt.

 

Hvis man undlader at tænde bålet eller puste til flammen, så kan det jo være ilden dør ud...

 

 

 

 

 

Redigeret af oxen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

...ærgerligt at der er nogle der ikke kan værdsætte den indsat både tidsmæssig, samt resurser der bliver lagt i at holde denne site

kørende fra ledelsens side, er temmelig imponeret over den størrelse at EG har vokset sig til...godt hjulpet til med en masse indlæg, samt

en kompetent styring, en mod's opgave er at håndhæve de skrevne regler, og ikke bruge tid på at skulle argumentere for sine handlinger, samt

føre diskussioner med brugerne...

 

...mon ikke der stadig står en dør åben hos dig Deputy  :)

 

 

Ved du hvad, Plasker, jeg er efterhånden så vant til at nulliteter herinde nedgør andre i ly af anonymiteten.

 

Men jeg vil egentlig gerne her holde grækeren fast på hans påstand: Hvem er den omtalte "gruppe"?

Og hvad er "rig" tilværelse?

 

Hr. Borende X

 

...de er allerede belyst andet steds med "Hvad navne angår... ingen grund til at liste nogen, de burde selv vide hvem de er, og hvis ikke, er det jo en del af problemet"

 

....med hensyn til dine nedgørende personlige angreb ligger de på et plan som jeg ikke ønsker at kommentere på...samtidig er de også sigende for selve tråden, nemlig

en manglende accept, og ikke mindst en mangel på respekt angående forskelligheden.. :)

 

ha en god dag...

 

Grækeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmmm....fint nok at man ikke vil udføre frivilligt arbejde hvis man føler det bliver for meget. Men går ud fra at man kendte lidt til forummet på forhånd, inden man gik ind i det. På godt og ondt!

Men ligefrem at opføre svanens død, og tale om at en gruppe herinde er for "meget" , ja det synes jeg er for meget:-)

Det er muligvis rigtigt, men der havde været mere stil over, bare at sige "farvel"

Men tak alligevel:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fordi man har et godt kendskab til forummet, er det vel ikke ensbetydende med at man har kendskab til problematikken bag linjerne..?

 

Det er da fuld forståeligt, at man trækker sig, når man gang på gang får modstand fra brugere, som føler sig hævet over pøblen.

 

Jeg tager sgu hatten af for de personer, som gider bruge fritid på et site, hvor belønningen nærmest er ikke eksisterende.. :smile:

 

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt indspark, Ludvig.

Frivilligt arbejde er sjældent skattet – kun med utaknemlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det jeg i al stilfærdighed påpegede i mit indlæg var dette:

Med den nye strammerkurs, "og nu skal der være ro på sitet" udmelding fra ledelsen, kan det synes lidt selvmodsigende at angribe en "gruppe".

Misforstå mig ikke. Jeg har også respekt for de der yder en indsats. Lønnet som ulønnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Jeg har ikke været medlem af Eroguide særlig længe, men har dog været bruger på en hel del debatsites.

 

Et gennemgående træk ved disse synes at være at moderatorerne ikke har tid nok til at sætte sig ordentlig ind i tingene. Dette kan give sig forskelligt udslag. Nogle steder er moderatorerne for passive og griber først ind over de fejlplacerede debattører efter måneder eller år, selvom det for den daglige bruger har været klart fra starten at der burde gøres noget.

 

Andre gange ser man overfladiske indgreb, som fx advarsler til bruger, hvor problematikken ikke er forstået, men ikke er til diskussion, eller låsning af tråde til stor frustration for de brugere der har brugt tid på denne tråd, fordi der faktisk var noget fornuftigt at debattere.

 

 

De debatfora, hvor jeg har haft det bedst, har haft en moderation, hvor man kom med venlige generelle henstillinger i debatten, men hvor personlige henstillinger fandt sted i PM'er, og hvor udelukkelse af brugere blev besluttet kollektivt i redaktionen. Ofte vendte de udelukkede brugere tilbage efter et stykke tid, og det blev accepteret, med mindre vedkommende genoptog sin gamle stil.

 

 

Moderationen på Eroguide minder ikke om noget jeg tidligere har været ude for. Allerede det at man bruger symboler med aggressive dyr og sherifstjerner er et meget uheldigt signal at sende. Når man så oven i købet snakker om seksløbere, så er der ikke megen tvivl tilbage. Det er kæft-trit-og-retning, ingen ting er til diskussion, du kan forvente vilkårlig afstraffelse, og det allerværste du kan gøre er ikke at rette ind omgående. En sammenligning med en københavnsk folkeskole i 50'erne er oplagt.

 

Når man sender sådanne signaler, er der chance for at man får det man forventer at få. De fleste nye debattører taber snart lysten. Tilbage er vanebrugerne, hvoraf nogle slet ikke burde være der.

 

 

Nogle vil sikkert sige at jeg har misforstået det hele, og at der er mange ting som jeg ikke ved. Og det er rigtigt at der er meget jeg ikke ved, for jeg er ny, men en debat skal være til at forstå - også for de nye, for det er derfra fornyelsen skal komme.

 

 

 

 

Dette blev mit indlæg nr. 180. Om det er det allersidste, skal jeg ikke kunne sige, men der kommer ikke ret mange flere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...