Hop til indhold
Montezi

Top 3 TV-serier

Recommended Posts

I forlængelse af tråden om favorit-film, som også begyndte at berøre TV-serier, kunn jeg godt tænke mig at se Jeres top3 over TV-serier.

 

Kun 3 serier pr. mand

 

Jeg lægger ud med:

 

1. Californication - David Duchovny er formiddabel som en afdanket low-life forfatter og skørtejæger... fed billed-side og stemning, og soundtracket indeholder mange perler.

 

2. Twin Peaks - David Lynch´s mesterværk, mystisk, syret og overnaturligt... em krimi-fortælling der løber helt løbsk og ender i det rene surrealisme... helt betagende

 

3. Game of Thrones - Suveræn eventyr-serie med et omfattende persongalleri og en virkelig gennemarbejdet og vidt forgrenet historie - filmning og scenografi er i en klasse for sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Monte. Har klart mine 3. fede serier, jeg elsker.

 

1. Spartacus. Fed serie om livet som gladiatorer.

 

2. The Sopranos. total fed gangster serie. Desværre døde hovedrolle indehaveren.

 

3. Dexter. Fed serie om en rets tekniker. Der er, massemorder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er meget glad for science-fiction og det giver min liste naturligvis også udtryk for.

 

Dernæst må jeg jo også se tilbage på hvad jeg har set en masse af og kunne finde på at se igen, hvis jeg havde den kanal og zappede forbi. I min bog er en god serie også en serie man kan se igen og igen, uanset hvor mange år den har på bagen.

 

3: Firefly

2: Beverly Hills 90210

1: Star Trek (Mini top 3: Voyager, 2: Deep Space Nine og 1: The Next Generation)

 

Af nyere serier har jeg virkelig nydt at se Breaking Bad, som i den grad har brudt mønsteret for klassiske amerikanske tv-serier.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Matador:

Genial serie med usvigelig historisk akkuratesse. Dertil spændende

 

Livsens Ondskab:

Dansk humor på højeste niveau, når en er bedst. Folkesjælen er virkelig ramt på kornet.

 

Olsen-Banden:

Egentlig ingen TV-serie, men den har været der så mange gange. Dansk humor på højeste niveau.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Matador:

Genial serie med usvigelig historisk akkuratesse. Dertil spændende

Livsens Ondskab:

Dansk humor på højeste niveau, når en er bedst. Folkesjælen er virkelig ramt på kornet.

Olsen-Banden:

Egentlig ingen TV-serie, men den har været der så mange gange. Dansk humor på højeste niveau.

Så alt produceret før 1734 altså ? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så alt produceret før 1734 altså ? ;)

 

Hvad mener du med det?

End ikke konfirmationen var indført på dette tidspunkt. Det skete jo først i 1736. Jeg har dog en lumsk mistanke om, at du mener de nyeste og mest moderne tju-bang serier?

 

Olsen-banden blev, husker jeg ret, lanceret i 1968, og Livsens Ondskab i 1972. Det var dengang, jeg gik på pension, men det gør vel ikke serierne ringere?

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Firefly (Vidunderlig serie som desværre blev cancelled allerede i første sæson).

2. Castle (Fedest serie ever).

3. NCIS.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dawsons Creek  :wub:

CSI Miami

24

 

Sjovt nok er jeg ellers også stor fan af Sci-fi, men der er alligevel ikke nogen Sci-fi serier der når helt op på top 3.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Shameless

Nikita

Criminal Minds

Scandal

ER

NCIS

Greys

Breaking Bad

Jeg har tydeligvis problemer med at holde mig til tre.

Og så er jeg vist en mindre nørd.... Bare lidt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skulle faktisk lige til at skrive at jeg ikke kunne komme på 3 serier, men nu vælter det pludselig frem.

 

1. Spartacus

2. The big bang theory 

3. American guns

 

Den forbudte 4'er. Storm chasers...Alt med overlevelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

How I Met Your Mother  

Game of Thrones

Dexter  

 

 

 

Edit: ved ikke hvorfor opsætningen er total umulig :-(

Redigeret af Jebster

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

er jeg den eneste der ser latterlige serier. 

 

1+2 big bang theory og bottom

3.  third rock from the sun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm, der er jo hele tiden nye serier der kommer ud, så det er sgu en svær en. Men lad os se.

 

Supernatural: Har fulgt med siden starten og den køre nu på 9 sæson, med mindst to mere på vej. Til at starte med var det bare en fed horror serie, men efterhånden har de opbygget et virkelig interresant univers, løst baseret på kristen mytologi. Og så er de to hovedpersoner virkelig fede og med super kemi.

 

Game of Thrones: Bøgerne er som altid bedst, men serien er også virkelig god på sin egen måde. De to værker kan sagtens ses som to lignende, men dog adskilte ting. Ideen med at have talrige forskelige historier der tilsammen udgør en episk fortælling er super fed og all karakterne føltes (som regl) troværdige i deres mål og handlinger.

 

Community: På overfladen bare endnu en sitcom, men denne her serie er noget helt særligt. Den stiller krav til seeren, så humoren kan til tider være udfordrende at forstå, men er så også deslige givende når man så gør. Community finder altid ny humor i de forskelige konstallationer den kan putte karakterene i og der er altid plads til fantastiske scenarier uden at kamme over. Se bla. det første paintball afsnit, der et perfekt spoof af amerikanske action film på 20 minutter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Firefly (Vidunderlig serie som desværre blev cancelled allerede i første sæson).

2. Castle (Fedest serie ever).

3. NCIS.

Nathan Filion er bare for cool.

Synd og skam at Firefly kun fik 1/2 sæson.

Men ja Castle er en dejlig serie.

Og Stana er bar hot!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

er jeg den eneste der ser latterlige serier.

1+2 big bang theory og bottom

3. third rock from the sun

De to andre kender jeg ikke, men Big Bang er ikke en latterlig serie. Tværtom så er det en dejlig og skøn serie der fejrer det at være anderledes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...