Hop til indhold
Rejsenetværk

Mit formatterings helvede på EG

Recommended Posts

Hver gang jeg skriver en kladde i Word eller Notepad, er jeg nødt til at gøre sådan:

 

Sætning efterfulgt af:

-

Ny sætning

 

Så opretter jeg kladden i forum på EG, hvorefter jeg må fjerne linjen "-" hver gang for at kunne efterlade mellemrum i teksten.

 

Jeg kan ikke en gang bare lave dobbelt mellemrum i kladden, hvis jeg gør det og opretter på EG, fremstår teksten helt uden mellemrum og jeg må i gang med at lave mellemrum manuelt :sad:

 

På Hedomax.com kunne jeg altid skrive kladde i notepad,  paste over i forum, hvorefter teksten fremstod med mellemrum, hvorefter jeg så var nødt ril at formattere hele teksten.

 

Men på Eroguide.dk kan jeg kun skrive kladde direkte i skrivefeltet i forum, hvis jeg vil undgå alt det beskrevne besvær.

 

Længere tekster skriver jeg ikke gerne direkte i forum på Eroguide.dk, det tør jeg ikke, men er nødt til at skrive en kladde først i et eksternt skrive program hvor jeg gemmer undervejs.

 

Kan forum på Eroguide gøres mere kompatibelt med Word, notepad og open office skrive programmer?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan du ikke skrive din tekst som en mail uden modtager (eller dig selv som modtager), hvor du gemmer kladden undervejs - og når du er tilfreds, så copy paste over i Eroguide? Det gør jeg en gang imellem, så slipper man for Word-formatteringen og har også gemt sine guldkorn et sted hvor man kan finde dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også et problem med formattering.

Selv når jeg skriver direkte i tråden, ser det endelige resultat anderledes ud, når der er trykket på svarknappen. Det betyder, at jeg må ind og rette for f.eks at få afsnit de rigtige steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bruger du funktionen "Sæt ind fra Word"? Knappen til denne funktion finder du som nummer 2 fra højre, i den øverste ikonlinje af editoren. Alternativt kan du klikke på det ikonet øverst i vestre hjørne af ikonlinjen, indsætte teksten og klikke på samme knap igen. Herefter kan du redigere eventuelle rettelser i editoren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg prøver lige om det virker Admin?

Jeg forsøger at benytte funktionen nr 2 fra højre i Word "Indsæt objekt", hvor der popper en dialogboks op:

"Indsæt opbjekt"

Jeg vælger "Word pad dokument"

Der popper et nyt dokument op:

Her skriver jeg nu denne tekst ,og forsøger at paste over i forum på EG.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

---------------

 

Desværre virkede det ikke :sad:

 

Der kom ingen mellemrum.

 

Jeg får ikke den editor mulighed alternativt du beskriver.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan I ikke bare skrive dér, hvor der lige under seneste indlæg står "Tilføj svar"?

 

Det gør jeg altid og har ikke problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo Spider, og det gør jeg også når jeg skriver korte indlæg.

 

Men jeg kopierer altid indlægget til Word inden jeg opretter i forum for en sikkerhedsskyld.

 

Skrivefeltet under "Tilføj svar", er imidlertid, som jeg ser det ikke et komfortabelt format at skrive lange indlæg i.

 

I august måned skal jeg 3 dage til NRW, og måske skriver jeg en monsterlang beretning om den tur?

 

Beretningen bliver måske skrevet over flere dage, og så vil jeg helst skrive kladde i Word eller Open Office writer.

 

Det er også formater som det simpelthen er bedre at skrive tekster i, end den her boks i forum på EG.

 

Plus at du nu kun har 1 time, mod tidligere 24 timer, til i forum på EG at rette i dine indlæg.

 

Fordi nogle misbrugte de 24 timer til totalt at ændre indhold i egne indlæg, og dermed ødelagde kronologier i tråde på EG :evil:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at bruge "fuld editor" ved lidt længere indlæg. Men hvis du skriver over flere dage, kan jeg godt se problemet.

 

Uden i øvrigt at vide det med sikkerhed, kunne jeg forestille mig, at problemet med at tomme linjer forsvinder, har noget at gøre med at teksten er på forummet er formateret som HTML (er det nødt til at være). Hvis HTML tekst indeholder flere mellemrum eller flere linjeskift efter hinanden, vil browseren trække det sammen til et enkelt mellemrum, hhv. et enkelt linjeskift. Så hvordan resultatet ender med at se ud, kan endda være afhængigt af hvilken browser, man benytter.

 

Selv har jeg nu aldrig haft problemer med at sætte flere linjeskift ind, som jeg også gør i dette indlæg, for bedre afsnitsadskillelse. Men jeg skriver så også altid direkte i browseren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak DRB

 

Jeg har installeret, Windows, Firefox og Google Chrome, og kan selvfølgelig logge på EG på hvilken som helst af de 3 browsere, men er der nogen der kan give udtryk for om den ene browser frem for den anden, er mere kompatibel, og mindre problematisk i relation til linjeskift, med forum på EG end de 2 andre browsere?

 

Kunne det udgøre en mulighed at EG tilbyder sine brugere at det skrivefelt jeg nu skriver i, det format kan man kopiere og installere på sit eget skrivebord i en version der kan fylde hele skærmen som et normalt Word pad dokument?

 

Hvis ja kunne man kopiere herfra over i forum på EG.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bær over med mig, hvis jeg spørger dumt

 

Af en Mac bruger fik jeg anbefalet dette tekstprogram:

 

Bean

http://bean.en.softonic.com/mac

 

På sin Mac skriver han kladde i dette tekstprogram, og kopierer problemfrit kladden direkte inclusiv mellemrum og formattering over i skrivefeltet på, og opretter i forum på Eroguide.dk

Kan jeg installere nævnte tekstprogram på min PC, og bruge det på min PC?

 

Er der andre forslag til gratis eller betalingsprogrammer til PC, der kan bruges lige så problemfrit til at skrive kladder i, der efterfølgende skal oprettes i forum på Eroguide.dk

 

Jeg har ikke Microsoft office, men kun den graits Wordpad og det ligeledes gratis program Open Office Writer.

 

Er jeg nødt til at anskaffe et tekstprogram der koster penge, for at løse mine problemer på EG?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Test udført for Rejse.

Her var et linieskift med return tasten.

 

Her var det to.        Lige her lavede jeg 4-5 mellemrum. Nu prøver jeg at skrive linien ud, og Word har lige lavet automatisk linieskift.  Dette linieskift kom ikke med, idet nærværende skrivefelt er bredere end det jeg brugte i Word. Altså virker det som det skal.

 

Dette kopierer jeg, og sætter ind i Egs skrivefelt. ;)

 

 

Nu er det sat ind i skrivefeltet, og indtil videreje ser det helt rigtigt ud.

Alt ovenstående udført på Mac.

Jeg tror dit problem har noget at gøre med hvordan du har sat dit Open Office Write op til at formattere teksten.

 

 

Du skal nok rode lidt med indstillinger. 

 

Mvh

 

åe from over there :)

 

 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har supporteret Rejse lidt og jeg har konstateret følgende:

 

Problemet opstår kun i Internet Explorer, når Rejse skriver et dokument i WordPad eller OpenOffice og kopierer og paster til Internet Explorer så fjernes dobbelt linjeskift.

Dvs. når der laves afsnit med enkelt linjeskift er det OK, men laver man dobbelt linjeskift forsvinder det i indsætningen. Hans Windows er OK da indsætningen fungerer uden problemer mellem andre programmer.

Ligeledes fungerer det korrekt når der kopieres til Eroguide editoren i Firefox eller Google Chrome.

 

Rejses PC er i fin form, ingen tegn på malware, pænt opdateret og beskyttet mod virus og malware.

Rejse bruger Internet Explorer 11.

 

Min konklusion må være at der ser ud til at være en fejl i editoren i forhold til Internet Explorer 11.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...