Hop til indhold
nastyfucker

Tanja Rahm - erfaringsbaseret holdning til prostitution

Recommended Posts

Hvis hun hadede jobbet så meget, hvorfor så lave det?

Jeg hadede da også et af mine tidligere job som pesten, men det forlod jeg da hurtigt.

Artiklen gør intet andet end at give gratis ammunition til de højtråbende feminister, der er anti prostitution.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Av - den sved. Det er jo lige præcist det lys vi ikke ønsker at se købesex i.

Der er naturligvis sandt at forholdet kommer i stand fordi vi betaler, ikke pga. vores uimodståelige seksuelle tiltrækningskraft. Men er alle erfaringer og alle de gode oplevelser der har været gennem årene falske? Det kan jeg ikke tro på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Av - den sved. Det er jo lige præcist det lys vi ikke ønsker at se købesex i.

Der er naturligvis sandt at forholdet kommer i stand fordi vi betaler, ikke pga. vores uimodståelige seksuelle tiltrækningskraft. Men er alle erfaringer og alle de gode oplevelser der har været gennem årene falske? Det kan jeg ikke tro på.

Det er måske også mere skribenten der har et problem og som meget arrogant, regner med at sådan har alle de andre det også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Interessant skrevet og hun har da også opnået sit formål med at skabe en debat, da der pt. er 93 kommentarer på hendes indlæg.

 

For mig lyder det mere som hun har haft brug for at rationalisere sine handlinger. Dog bliver jeg irriteret når hun prøver at påtvinge hendes holdninger alle andre.

 

 

 

Lad os råbe højt til vores venner, vores veninder, vores forretningsforbindelser, vores chefer, vores politikere og ikke mindst, til de prostituerede. Lad os råbe i kor, at sex skal høre privatlivet til. Lad os råbe, at sex ikke er en vare, men at den kan have store menneskelige omkostninger [...]

 

Jeg ser ingen grund til at helliggøre sexDet er lige så meget et produkt eller rettere sagt en service, som at gå til frisøren. 

 

 

Hvis du har et kvarter så se denne video fra Vice, The Japanese Love Industry. Den giver et indblik i hvad forhold, kærlighed og sex har udviklet sig til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hendes skriv siger mere om hendes egen seksualitet end om sexkøb.

 

Hun mener åbenbart, at seksuelt TROSKAB er vejen frem for alle mennesker. Tsk. tsk. tsk. Hun bør se at vågne op!

 

De fleste mennesker har seksuelle forhold til højre og venstre og kun et fåtal af mennesker i fast forhold er reelt seksuelt tro mod hinanden. Der findes massere af kvinder, som har det fint med at have sex med mange forskelige ukendte mænd, og der findes endnu flere som drømmer om det, men ikke tør udfolde deres seksualitet fordi seksuelt formørkede mennesker som Tanja buldrer løs om sin egen seksualitet og hvor "forfærdeligt" og "respektløst" det er, at have sex med andre mennesker hvor der ikke er gensidige "følelser".

 

Opråb til Tanja: Det findes altså mennesker som har det fint med at sexe UDEN at der følelser indblandet!

 

Mht. at sælge sex, så er der iøvrigt INGEN undskyldning for IKKE at stoppe/sige nej/sætte grænser osv. Alle danske statsborgere har et klart alternativ til salg af sex, nenlig kontanthjælp eller få sig et andet job!

 

Iøvrigt så er det jo også mærkeligt, at hendes prostitutionskarriere skulle være så skadelig som hun skriver. Hun er jo selv evidens for at hun pt. har det fint, idet hun har overskud/krafter til at stå frem osv. Mange andre mennesker som ikke har haft berøring med prostitution, har klaret det væsentligt dårligere end hende...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var da lidt af et manifest.

Som mange kommentarer på hendes blog og her gør opmærksom på tilsidesætter hun fuldstændig det frie valg og det faktum at hun har indgået i en frivillig transaktion.

 

Værre er det at hun giver udtryk for at have monopol på at vide hvad der er "god" og hvad der er "dårlig" seksualitet, og hun mener at hun er et offer for en skare af mænds "dårlige seksualitet". Problemet er bare at hun ikke har noget at have det her i:

 

"Når du køber dig til sex, så siger det så meget om, at du ikke har fundet kernen i din egen seksualitet. Og hvor har jeg dog ondt af dig. Virkelig. At du er så middelmådig, at du tror, at seksualiteten handler om at få udløsning i en fremmed skede." (Citat: Tanja Rahm)

 

Fra en evolutionær synsvinkel vil jeg påstår at hun tager helt fejl. Men hun skriver intet om hvad det er man skal finde og hvad det er i stedet, og forsøger på denne tarvelige facon for at undgå kritik. Det er lettere at få opbakning ved at være "imod noget" end ved at være "for noget".

Redigeret af Sweet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Manifest er vist det helt korrekte udtryk.

Nogle af kommentarene er lige så hovedrystende.

Det er trist at det alm billede af os sexkøbere er at vi er nogle svin der misbruger kvinder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Hvis man læser lidt videre på siden, så fremgår det tydeligt at hun var grænsepsykotisk og led af selvhad i den hun gik ind i branchen, så hendes syn på sig selv og hendes kunder skal ses i lyset af hendes egen historik.

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikke en omgang hun udbasunerer her. Ingen tvivl om at hun ikke er helt rask.

Jeg måtte virkelig tøjle mig selv, for ikke at lave flg. kommentar til hendes blogindlæg

 

"Blah-Blah.. Buhu..  Now go make me a sandwich"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stakkels kvinde.

Det er altid sørgeligt at støde på et mislykket liv. Tænk, hvor hun dog har lidt. Måske hun skulle fremover kalde sig Tanja Harm.

Stakkels kvinde.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg gjorde mig så den ulejlighed, at læse om hendes opvækst m.v. efter, at jeg har læst hendes blog.

 

Jeg sidder nu med et indtryk og en følelse af, at hendes korte periode i sexbranchen egentligt er ganske uinteressant i relation til hendes lange og uafsluttede rejse mod at blive et selvstændigt, selvforsøgende og velfungerende menneske.  Hun er nået et stykke vej på rejsen, og pænt sagt så er hun vel set med et samfundsmæssigt syn nået til et udviklingsstadie, hvor man vil sige at hun er "normaliseret" i en sådan grad at  hendes dys funktionaliter og utilpassethed har nået et niveau, der opfylder velfærdsstatens minimumskrav i de. behandlings forløb hun har været igennem.  Kort sagt "Hendes problemer anses ikke som værende en hindring for at kunne arbejde og forsørge sig selv" Og det har hun jo også gjort i en årrække.

 

Ovennævnte er jo kun glædeligt, men derfra og så til at sige, at hun nu er velfungerende uden en helvedes masse følelsesmæssige kvaler, er en overdrivelse der er til at få øje på.  Hun har ganske simpelt ikke et normalt og afslappet forhold til kærlighed følelser, sex, jalousi og hvad der ellers har rødder i disse begreber.

 

Jeg har det sådant set ganske fint med, at hun blander sig i debatten omkring købesex, hvis det kan hjælpe hende. Jeg kan så blive lidt urolig på hendes vegne for jeg tror ikke at det er gået helt op for hende, at hun ikke hjælper andre, men blot udstiller sine "følelsesmæssige mangler".

 

Hun adskiller sig jo ikke fra de personer, der bliver vildt ophidset når de eksempelvis hører et radiospot "Hvis du savner lidt flirt lidt sus i dit kærlighedsliv, fordi dit ægteskab er gået i stå, så opret en profil på XXX". De personer jeg her tænker på, går jo amok i en sådan grad, at de både vil boykotte radiostationen og hvis det stå til dem, skulle den slags reklamer forbydes - Faktum er jo blot at de ikke har et normaliseret forhold til deres angst for utroskab.

 

 

 

 

 

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har det sådant set ganske fint med, at hun blander sig i debatten omkring købesex, hvis det kan hjælpe hende. 

 

Ja, joh, sådan set. Men jeg har det nu ikke fint med, at hendes personlige problemer skal gå hen og blive branchens problem.

Det kan branchen hverken gøre for eller fortjene vanry for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat:

Nej, jeg blev heller ikke tændt undervejs. Jeg var bare god til at spille lige netop den rolle. For jeg havde øvet mig gratis i en årrække. Faktisk kendes det også under betegnelsen at kunne multitaske. For imens du lå der, var mine tanker et andet sted. Et sted, hvor jeg ikke behøvede at forholde mig til, at jeg tillod dig at suge min selvrespekt ud af mig.

 

Allerede der fortæller hun jo om hendes holdning til mænd, sex og sig selv, også før hun besluttede sig til at sælge sex, hun mener at hun er et offer, uden at fatte det var hendes eget valg, det var jo hende der tillod mændende at suge hendes (manglende) selvrespekt ud.

 

Citat:

Når du køber dig til sex, så siger det så meget om, at du ikke har fundet kernen i din egen seksualitet. Og hvor har jeg dog ondt af dig.

 

Siger en kvinde der ifølge hendes eget indlæg absolut ikke er (var) i kontakt med sig egen seksualitet.

 

Citat:

For du havde kun et mål, og det var at bevise din magt, ved at kunne betale dig fra at bruge min krop som det passede dig.

 

Jeg har bestemt aldrig følt mig magtfuld i forbindelse med købesex.

 

Citat:

Vil du ikke godt tage mig i hånden, og se mig som det menneske jeg er, bag mit ydre?

 

Et godt råd man også skulle bruge på kunderne i denne købesex debat, det er mit indtryk at de fleste er ganske almindelige mennesker, søde og rare, bevares der er også føelsesløse voldelige psykopat svin imellem, men de er også alle andre steder i vores samfund. 

 

Generelt har hun meget travlt med at være sur på andre (mænd) over valg hun selv har taget.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej

ja men måske der noget om det hun siger...

måske det som gør ondt på os kunder...

at de flotte piger vi køber adgang til... faktisk tænker på indkøbslisten og hvad viser de i tv... mens de spiller skuespil... så vi tror vi nogle fandens tyr... piger er gode skuespiller, så længe du tror hun er kommet, du bedst knalde af kunder, 

du synes hun lytter til dig og du den bedst kunde har du fået hvad du betalte for... at hun ikke synes om dig, med mindre du havde penge med.. ellers gad de os sgu ikke...

og undre i jer over de vil have os til at komme hurtigt.. selvfølgelige vil de det, flere penge i pungen...

 

prøvemanden

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu siger du "de" som om det dækker alle i branchen.

Hvilket er noget vrøvl.

Er der nogle gudinder der kører på autopilot og faker det hele, jo da.

Men der også dem der er helt med oppe og ringe.

Lad nu vær med at generalisere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må også lige ile med at tilstå, at jeg faktisk er ligeglad med, hvad pigen tænker på imens.

 

Når jeg køber sex, så er det for at have det med en pige, som jeg qua min alder ikke ville have en kinamands chance for at score, hvis der ikke var penge med i spillet.

 

Og jeg ved, at jeg opfører mig respektfuldt over for pigerne, så længe det bliver gengældt, så hvis de foragter/føler væmmelse ved mig, så er det dem, der har et problem, ikke mig.

 

Pigen kan til enhver tid takke nej, helt ligesom jeg forbeholder mig ret til at gå, hvis markedsføringen ikke er helt ok.

 

At jeg skulle føle mig som et mindreværdig svin, fordi jeg ikke er interesseret i et forhold, men kun ønsker en handel omkring uforpligtende sex, det er jo helt i hegnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

Onslow.. enig med dig... :cool:

 

fint du tror det plasker når de sammen med dig, tror vi kunder skal være mere realistisk over for hvad pigerne tænker og føler..

 

prøvemanden

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

Onslow.. enig med dig... :cool:

fint du tror det plasker når de sammen med dig, tror vi kunder skal være mere realistisk over for hvad pigerne tænker og føler..

prøvemanden

Fordi det er din erfaring, behøver det jo ikke at være min erfaring.

Og igen generaliserer du.

Det er kun fordi det ikke rager dig at jeg uddyber mine svar mere.

Redigeret af Plaskeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

at de flotte piger vi køber adgang til... faktisk tænker på indkøbslisten og hvad viser de i tv... mens de spiller skuespil... så vi tror vi nogle fandens tyr... piger er gode skuespiller, så længe du tror hun er kommet, du bedst knalde af kunder

Egentligt lidt sjovt, at der er den fokus på, hvad mennesker tænker på når de har sex.

Der er absolut INGEN evidens for at vi tankemæssigt oplever sex 100% ens. Dvs. vi har sikkert alle vores helt egne tankemæssige særheder i forbindelse med sex. Nogle lader sig bare opsluge af nydelse og tænker på absolut intet, hos andre flyver tankerne fuldkommen tosset rundt i hovedet på en eller bare er om man nu har husket at slukke lyset derhjemme eller om den man er sammen med nu også kan lide designet på ens nye underbukser el. lign.

Mht. salg af sex eller andre ydelser, så er det 100% sælgers ansvar at være fuldkommen afklaret med at sælge pågældende ydelse. Det kan ALDRIG blive købers ansvar!

Og man kan IKKE bruge en eller anden forkvaklet holdning om, at alle der sælger sex, gør det af nød/sygdom/vilfarelse, og alle sexkøbere derfor bør afholde sig fra at give penge for sex. For sandheden er, at de fleste sexsælgere gør det, fordi de primært vil have økonomisk luksus, måske gode arbejdstider og/eller måske bare glæde andre seksuelt mv. og det er de færreste sexsælgere der gør det, fordi de er tvunget til det pga. nød/sygdom ol. lign.

Tanja Rahm solgte sex fordi hun gerne ville have økonomisk luksus, hvilket hun fik. Men desværre var hun psykisk syg allerede inden hun startede, og det gik derfor fuldkommen galt for hende. Hvis hun havde uddannet og opnået arbejde som high-class advokat/børsmælger el. lign. var hun sikkert endt på coke eller andre stoffer, med efterfølgende deroute.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, joh, sådan set. Men jeg har det nu ikke fint med, at hendes personlige problemer skal gå hen og blive branchens problem.

Det kan branchen hverken gøre for eller fortjene vanry for.

 

Hver enkelt der har en holdning til køb og salg af seksuelle ydelser bestemmer jo selv, om de vil tillægge branchen skylden for de problemer eller om de ser andre årsagsmønstre.

 

Vi lever i et demokrati med ytringsfrihed, hvilket jo også betyder, at meninger og holdninger ikke nødvendigvis er baseret på den fulde sandhed eller evidente fakta.  Det er jo ligesom spillereglerne -  Jeg har fuld tillid til, at de brede folkemasser dels sagtens kan finde ud af at se bort fra de ekstreme yderpunkter når de skal danne sig en mening, og dels sagtens kan finde deres eget ståsted baseret på en afvejning af gode og dårlige sider ved emnet køb og salg af seksuelle ydelser.

 

Efter min egen subjektive fornemmelse, så har debatten politisk flyttet sig væk fra "den lykkelige luder" og "den incest ramte pige".  Der er blevet lavet  diverse undersøgelser, der i hvert faldt som minimum har åbnet øjnene for, at de tidligere præmisser og antagelser var helt hen i vejet, hvorfor man skal behandle det emne ud fra helt andre synsvinkler.

 

I Sverige har man valgt at betragte det på lige fod med vold, overgreb, voldtægt m.v. I Danmark har man nu valgt at smide emnet ned i kassen "sociale problemer". Der gør en markant forskel i en tid hvor dem med de mere moderate holdninger erkender, at uagtet om man gør det fuld ud lovligt eller indfører forbud, så vil der stadig være problemer forbundet med køb og salg af seksuelle ydelser.  Det passer mig fint, at man så kategoriseres hovedparten af disse problemer som sociale problemer.

 

For at komme tilbage til dit citat, så erkender mange også, at piger som Tanja Rahm tiltrækkes af branchen, det nye for nogen er måske blot, at de også erkender at der findes velfungerende piger, samt at de enkeltes pigers opvækst og baggrund for at vælge prostitution, er ligeså alsidige og forskellige som ved alle andre branchevalg.

 

Det er fuldstændigt korrekt at der så også findes en gruppe mennesker, der qua deres moral og indsigt, simpelthen ikke evner at skille trafficking fra den frivillige prostitution.

 

Skal vi vende blikket ind af som kunder, så kniber det med at erkende, at selvom vi taler frivillig prostitution, så er alt ikke lutter rosenrødt. Jeg erkender, at der også findes mange piger i den frivillige del af branchen, hvor man med rette kan sige "deres entre og virke er betinget af sociale problemer".

 

Den holdning afspejles i mine køb, og man skal nok også være indstillet på, at kritiske meningsdannere også lader sig påvirke af folks købevaner.

 

Der er som pige eller kunde ingen grund til at "klynke" over blogs alá Tanja Rahm for husk:

 

Vi har også en stemme i det offentlige rum

 

At vi så finder en milliard syge undskyldninger for ikke at ville bruge vores stemme, er jo ikke en gyldig grund for senere i et demokrati ,at føle sig uretfærdigt behandlet, samt at give "de andre" skylden for en udvikling, man ikke selv har gidet deltage i. 

 

Og hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg for en legalisering af branchen, således at det anerkendes som et erhverv, med samme rettigheder og forpligtelser som alle øvrige brancher.  Jeg er ligeledes tilhænger af, at der stilles nogle basale krav til de personer der ønsker at ernære sig i dette erhverv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan se i Tanjas CV, at hun i 2006 er blevet "certificeret sexolog". Jeg har svært ved at se, hvordan en, der er så fyldt med fordomme om en gruppe mennesker, der bruger (en del af) deres sexualitet på købesex. Det kan godt være, at hun finder, at det er en afvigelser - det er det vel også et eller andet sted, men en sexolog må ikke være så fordomsfuld! Jeg ville da ALDRIG konsultere hende, hvis jeg mente, at jeg havde problemer med min sexualitet!

Hun har også skrevet "A-Z kærlighed og sexualitet" i 2010. Mon den er ligeså fordomsfuld?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan se i Tanjas CV, at hun i 2006 er blevet "certificeret sexolog". Jeg har svært ved at se, hvordan en, der er så fyldt med fordomme om en gruppe mennesker, der bruger (en del af) deres sexualitet på købesex. Det kan godt være, at hun finder, at det er en afvigelser - det er det vel også et eller andet sted, men en sexolog må ikke være så fordomsfuld! Jeg ville da ALDRIG konsultere hende, hvis jeg mente, at jeg havde problemer med min sexualitet!

Hun har også skrevet "A-Z kærlighed og sexualitet" i 2010. Mon den er ligeså fordomsfuld?

Av for den.

Stakkels den mand i det forhold hun skal rådgive.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...